نتایج چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام در بنچمارک‌ها خیره‌کننده بوده است

نتایج چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام در بنچمارک‌ها خیره‌کننده بوده است
  • 1396/1/5
  • مقدم
  • 0

آخرین پلت‌فرم ارائه شده توسط شرکت کوالکام، اسنپدراگون ۸۳۵ است که انتظار می‌رود در بسیاری از گوشی‌های پرچم‌دار نیمه دوم سال جاری میلادی به کار گرفته شود. با این‌حال، فعلاً شرکت‌ها به دلیل کم‌بودن میزان تولید این چیپ‌ست، از اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام در گوشی‌های پرچم‌دار خود استفاه نمایند و شرکت سامسونگ نیز، تولید اولیه اندک این تراشه را به گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس اختصاص داده است.

پس از اینکه شرکت سامسونگ گوشی‌های پرچم‌دار خود را به بازار عرضه نماید، سازندگان دیگر می‌توانند به فاصله یک ماهه گوشی‌های هوشمند جدیدی را با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام عرضه نمایند. به‌تازگی، نتایج حاصل از بررسی این تراشه در بنچمارک‎های مختلفی به دست آمده است که در ادامه به مرور آن‌ها می‌پردازیم. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

در آزمون گیک‌بنچ، چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام در بررسی تمامی هسته‌های پردازشی آن، عملکردی خارق‌العاده از خود به نمایش گذاشته است و چیپ‌ست Kirin 960 هوآوی که در گوشی پرچم‌دار جدید این شرکت یعنی پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس به کار گرفته شده، نمی‌تواند چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام را در این زمینه به چالش بکشد. البته این موضوع چندان دور از انتظار نیست زیرا تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام از چهار هسته شخصی‌سازی شده Cortex A73 و چهار هسته دیگر Cortex A53 استفاده می‌کند و به همین جهت،  این چیپ‌ست برخلاف اسنپدراگون ۸۲۱ و اسنپدراگون ۸۲۰، هشت هسته‌ای است.

اسنپدراگون 835

با اینکه عملکرد تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام هم‌چنان خیره کننده است، در بخش بررسی تک هسته پردازشی، نتیجه بسیار نزدیکی را به چیپ‌ست Kirin 960 به دست آورده و به همین جهت، نباید برتری چندانی برای تراشه پرچم‌دار جدید کوالکام قائل شد.

در بررسی محصولات مجهز به تراشه‌های مختلف، اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام هم‌چنان در رتبه اول قرار دارد اما امتیاز آن در مقایسه با نسل قبل خود یعنی اسنپدراگون ۸۲۱ چندان بالاتر نیست. با این‌حال، پلت‌فرم اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام از یک تراشه گرافیکی جدید استفاده می‌کند و عملکرد آدرنو ۵۴۰ در مقایسه با واحد گرافیکی به کار گرفته شده در اسنپدراگون ۸۲۱ تا حدود ۲۵ درصد بهبود یافته است. در رابطه با عملکرد تراشه گرافیکی،  هم‌چنین باید عنوان کرد که چیپ گرافیکی به کار گرفته شده در اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام در مقایسه با سایر چیپ‌ست‌های دیگر از جمله تراشه Mali-G71 در Kirin 960، عملکرد بهتری دارد.

اسنپدراگون 835

با اینکه نتایج به دست آمده، قطعی نیست؛ باید عنوان کرد که تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با بهبودهای قابل‌توجهی در مقایسه با نسل گذشته همراه شده است و شاید تنها عاملی که بتواند سازندگان را از ارائه گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود با این چیپ‌ست منع نماید، تاخیر قابل‌توجه در عرضه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام است.

شرکت سونی در حال‌حاضر، گوشی اکسپریا XZ پریمیوم را با این تراشه همراه ساخته است و تصمیم دارد تا گوشی پرچم‌دار جدید خود را در اواخر بهار عرضه نماید. هم‌چنین، از آنجایی‌که شرکت ال‌جی نتوانسته است تا ال‌جی جی ۶ را با تراشه پرچم‌دار جدید کوالکام ارائه دهد، تصمیم دارد تا ال‌جی وی ۳۰ را با چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام در نیمه دوم تابستان عرضه نماید. با اینکه بسیاری به ال‌جی نسبت به عرضه گوشی پرچم‌دار ال‌جی جی ۶ و عجله این سازنده در عرضه گوشی پرچم‌دار جدید خود، گله‌مند هستند؛ باید عنوان نمود که در صورت عدم عرضه ال‌جی جی ۶ پیش از گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ، فروش گوشی پرچم‌دار ال‌جی به طور قابل‌توجهی کاهش می‌یافت.

البته چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام تنها تراشه رده‌بالای سال ۲۰۱۷ نخواهد بود و شرکت هوآوی، ممکن است در اواخر تابستان، فبلت پرچم‌دار جدیدی را با تراشه Kirin 970 عرضه نماید. هم‌چنین، شرکت سامسونگ، تعدادی از گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس را با تراشه اگزینوس ۸۸۹۵ ارائه می‌دهد و شرکت مدیاتک نیز برای عرضه انبوه تراشه هلیو ایکس ۳۰ به سازندگان گوشی‌های هوشمند آماده می‌شود. با این‌حال، تحلیل‌گران مدعی هستند که شرکت کوالکام در سال ۲۰۱۷ می‎تواند سایر چیپ‌ست‌های رده‌بالا از جمله هلیو ایکس ۳۰ مدیاتک شکست دهد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *