شرکت گوگل به‌طور رسمی از اولین نسخه پیش‌نمایش اندروید O رونمایی کرد

شرکت گوگل به‌طور رسمی از اولین نسخه پیش‌نمایش اندروید O رونمایی کرد
  • 1396/1/6
  • مقدم
  • 0

شرکت گوگل، امروز اولین نسخه پیش‌نمایش از سیستم‌عامل اندروید O را برای توسعه‌دهندگان عرضه کرده است و به همین جهت، علاقه‌مندان می‌توانند در صورت تمایل، این نسخه را دریافت نمایند. شرکت گوگل تاکید نموده است که استفاده از این بیلد آزمایشی برای استفاده روزمره توسط کاربران، توصیه نمی‌شود زیرا ممکن است بر روی پایداری سیستم‌عامل اندروید بر روی گوشی‌هوشمندتان تاثیر بگذارد و هم‌چنین به دلیل باگ‌های عمده، این امکان وجود دارد که نتوانید بسیاری از کارهای مدنظرتان را در سیستم‌عامل اندروید O انجام دهید.

 در ادامه به قابلیت‌های سیستم‌عامل جدید گوگل یعنی اندروید O نگاهی خواهیم انداخت و در نهایت، به زمان عرضه آن اشاره می‌کنیم. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

اولین قابلیت جدید که شرکت گوگل به آن اشاره داشته، امکان محدودنمودن برنامه‌های پس‌زمینه به صورت خودکار است که این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا از گوشی‌هوشمند خود به دلیل افزایش ماندگاری شارژ باتری، مدت زمان بیشتری استفاده نمایند و هم‌چنین، عملکرد دستگاه بهبود خواهد یافت.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، شرکت گوگل اندروید O را به همراه کانال‌های اعلان ارائه خواهد داد که امکان کنترل بیشتر را بر روی هشدارهای مختلف فراهم می‌کند و به همین جهت، کاربران می‌توانند نوع هشداری را که مایل هستند یک اپ در نوار نوتیفیکیشن نشان دهد، مشخص نمایند. البته باید توجه داشته باشید که این قابلیت توسط توسعه‌دهندگان برنامه شخصی‌سازی می‌شود و کاربر بر اساس آن، می‌تواند تنها یک دسته مشخص را برای دریافت هشدار از یک برنامه مشخص نماید. هم‌چنین، تغییرات بصری در نوار نوتیفیکیشن، اعمال و قابلیت‌های جدیدی برای گروه‌بندی هشدارها اضافه شده است.

اندروید O

علاوه‌براین، نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید O از رابط‌های کاربری برنامه‌نویسی جدید برای کامل‌نمودن فیلدها به صورت خودکار برای برنامه‌ها پشتیبانی می‌کند و قابلیت تصویر در تصویر به کاربران اجازه می‌دهد تا به طور هم‌زمان، با چندین برنامه مختلف کار نمایند.

قابلیت آیکون‌های انطباق‌پذیر این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا توسعه‌دهندگان از آیکون‌های دارای انیمیشن استفاده نمایند و آیکون‌های بسته به اولویت کاربران، به شکل‌های مختلفی نمایش داده شود. از دیگر قابلیت‌های جدید سیستم‌عامل اندروید O می‌توان به پشتیبانی از کدک‌های صوتی با کیفیت بالا مانند LDAC سونی اشاره کرد.

پس از نزدیک به چهار نسخه مخصوص از سیستم‌عامل اندروید O که برای توسعه‌دهندگان منتشر خواهد شد، شرکت گوگل نسخه عمومی سیستم‌عامل اندروید ۸٫۰ را در اواخر سه ماهه سوم سال جاری میلادی منتشر می‌کند. این به‌روزرسانی در ابتدا به صورت عمومی برای گوشی‌های پیکسل، پیکسل XL و نکسوس ۶P در دسترس قرار خواهد داشت. البته نکسوس ۵X، پیکسل C و نکسوس پلیر نیز نسخه‎های آزمایشی اندروید O را دریافت می‌کنند اما هنوز مشخص نیست که شرکت گوگل، نسخه نهایی را برای آن‌ها ارائه می‌دهد یا خیر. در رابطه با زمان انتشار اندروید O برای گوشی‌های هوشمند سازندگان دیگر در حال‌حاضر، اطلاعاتی وجود ندارد اما انتظار می‌رود که شرکت سونی در ابتدا همانند اندروید نوقا، اندروید Oreo را برای گوشی‌های هوشمندش منتشر نماید.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *