همکاری گوگل با ال‌جی دیسپلی برای توسعه نمایشگر دارای انحنای OLED برای گوشی‌های پیکسل ۲

همکاری گوگل با ال‌جی دیسپلی برای توسعه نمایشگر دارای انحنای OLED برای گوشی‌های پیکسل ۲
  • 1396/1/23
  • مقدم
  • 0

شرکت گوگل در حال‌حاضر، کار بر روی نسل جدید گوشی‌های پیکسل را آغاز نموده است و تصمیم دارد تا از گوشی‌های پرچم‎دار جدید خود در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی رونمایی کند و این مدل‌ها در همان فصل چهارم سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه خواهد شد. هم‌چنین، به‌طور رسمی تایید شده است که گوگل به برند “پیکسل” به عنوان یک سری محصولات رده‌بالا و گران‌قیمت نگاه می‌کند و به همین جهت، محصول میان‌رده یا ارزان‌قیمتی از این سری ارائه نخواهد شد.

براساس اطلاعات تازه منتشر شده، شرکت گوگل در حال‌ برنامه‌ریزی است تا نزدیک به ۸۸۰ میلیون دلار بر روی خطوط تولید شرکت ال‌جی دیسپلی سرمایه‌گذاری نماید. به احتمال زیاد، این همکاری باعث خواهد شد تا شرکت گوگل نسبت به تولید تعداد کافی نمایشگر دارای انحنای OLED خاطر جمع باشد و مطمئن شود که تعداد کافی نمایشگر برای گوشی‌های پرچم‎دار جدیدش از سری پیکسل، ارائه می‌شود. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همره باشید.

البته شرکت ال‌جی دیسپلی هنوز به پیشنهاد قابل‌توجه شرکت گوگل واکنشی نشان نداده است اما در صورتی‌که این شرکت پیشنهاد گوگل را بپذیرد، گوگل ممکن است مبلغ سرمایه‌گذاری خود را بسته به جزئیاتی که در هنگام عقد قرارداد به امضا می‌رسد و بسته به شرایط عرضه این محصول، افزایش دهد.

در گوشی‌های پیکسل و پیکسل XL، شرکت گوگل از نمایشگر آمولد ساخت شرکت سامسونگ استفاده کرده است اما به‌نظر می‌رسد که برای نسل جدید گوشی‌های پرچم‌دار خود، تصمیم گرفته تا به سراغ رقیب این شرکت یعنی ال‌جی دیسپلی برود. ممکن است علت در عدم همکاری بیشتر شرکت گوگل و سامسونگ، به دلیل قراردادی باشد که این سازنده کره‌ای با شرکت اپل برای توسعه ۷۰ میلیون واحد نمایشگر OLED امضا نموده است. به موجب این قرارداد، شرکت سامسونگ باید تعداد کافی پنل صفحه‌نمایش OLED برای استفاده در آیفون پرچم‌دار جدید شرکت اپل تولید نماید.

در صورتی‌که شرکت گوگل نیز با شرکت سامسونگ وارد همکاری شود، باید منتظر عرضه گوشی‌های جدید این سازنده با تاخیر قابل‌توجه باشیم و به همین جهت، انتخاب شرکت ال‌جی دیسپلی در حال‌حاضر مناسب‌ترین راه برای شرکت گوگل به شمار می‌رود تا ضمن تولید تعداد کافی مناسب نمایشگر OLED برای عرضه اولیه گوشی‌های جدیدش به بازار، در توسعه مدل‌های بیشتر با مشکل مواجه نشود.

موضوع جالبی که در این گزارش وجود دارد، آن است که نمایشگرهای OLED انعطاف‌پذیری نسبی دارد و این، بدین معنی خوهد بود که نسل جدید گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال به نمایشگر دارای لبه منحنی مجهز خواهد بود. در صورتی‌که منتظر هستید تا شرکت گوگل در صورت عدم تحقق رویای خود برای همکاری با ال‌جی، از ژاپن دیسپلی کمک بگیرد؛ باید گفت که این شرکت ژاپنی در حال‌حاضر، آمادگی کافی برای تولید نمایشگر OLED ندارد و پنل‌های اولد این شرکت از آغاز سال ۲۰۱۸ به تولید خواهد رسید.

در صورتی‌که گوشی‌های پیکسل جدید گوگل با نمایشگر دارای انحنا عرضه شود، هم‌چنین می‌توان منتظر عرضه آن‌ها با نمایشگری بدون حاشیه باشیم. بسیار بعید است که شرکت گوگل در این زمینه از شرکت سامسونگ و ال‌جی عقب بماند و به همین جهت، حتماً یک مدل از گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود را با نمایشگر بدون حاشیه و صفحه‌نمایش دارای انحنا ارائه می‌دهد.

پیش‌تر در رابطه با نسل جدید گوشی‌های پیکسل گوگل، گزارشی منتشر شده بود و آن‌طور که پیداست، گوگل در حال توسعه پیکسل ۲ و پیکسل ایکس‌ال ۲ با یک دوربین اصلی و بهبود دوربین قبلی است. به همین جهت، انتظار برای عرضه گوشی‌های پیکسل جدید گوگل با دوربین دوگانه بیهوده خواهد بود. این مدل‌ها به احتمال زیاد به تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام مجهز شده است؛ هرچند، شرکت گوگل در رابطه با توسعه تراشه‌های لازم برای استفاده در گوشی‌ پرچم‌دار جدید خود با شرکت اینتل نیز وارد مذاکره شده بود.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *