تصویر رسمی گوشی اچ‌تی‌سی One X10 به ظرفیت بالای باتری آن اشاره دارد

تصویر رسمی گوشی اچ‌تی‌سی One X10 به ظرفیت بالای باتری آن اشاره دارد
  • 1396/1/25
  • مقدم
  • 0

زمانی‌که شرکت اچ‌تی‌سی تصمیم گرفت تا از گوشی‌های جدیدش از سری U با نام HTC U Play و HTC U Ultra رونمایی کند، پیش‌بینی‌های زیادی مبنی بر رونمایی از یک گوشی ارزان‌قیمت‌تر با نام HTC One X10 وجود داشت اما این محصول حتی در نمایشگاه MWC بارسلون نیز ارائه نشد. به‌تازگی، تصویری از این گوشی توسط یک شایعه‌پرداز منتشر شده است که به ویژگی جذاب و متمایز آن اشاره می‌کند. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

شایعه‌پرداز معروف با نام Evan Blass تصویری را از اچ‌تی‌سی One X10 منتشر کرده است که در این تصویر به ظرفیت بالای باتری گوشی میان‌رده جدید اچ‌تی‌سی اشاره می‌شود. شرکت اچ‌تی‌سی تصمیم دارد تا با تمرکز بر روی قابلیت‌های متمایزی برای گوشی میان‌رده جدید خود، حساب آن‌را از سایر گوشی‌های میان‌رده جدا نماید اما به هرحال، هیچ‌یک از کاربران تنها به ظرفیت بالای باتری یا ماندگاری شارژ خارق‌العاده یک محصول به عنوان مهم‌ترین فاکتور در تصمیم‌گیری خود نگاه نمی‌کنند.

اینکه ماندگاری شارژ باتری در اچ‌تی‌سی One X10 براساس قابلیت‌های نرم‌افزاری بهینه‌تر شده است و به همراه آن، اچ‌تی‌سی تصمیم گرفته تا گوشی میان‌رده جدید خود را با یک باتری با ظرفیت بالاتر نیز ارائه دهد؛ در این تصویر کاملاً مشخص است اما هنوز آمار دقیقی وجود ندارد و نمی‌توان در این رابطه قضاوت کرد.

اچ‌تی‌سی One X10 از یک دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. هم‌چنین، دوربین اصلی از فلاش LED دوگانه استفاده می‌کند و سنسور تشخیص اثرانگشت در زیر دوربین اصلی و در بدنه پشتی جای گرفته است. علاوه‌براین، گوشی میان‌رده جدید اچ‌تی‌سی از جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا استفاده می‌کند که برخلاف HTC U Ultra کاربران را برای گوش‌دادن به موسیقی با استفاده از هدفون، به دردسر نخواهد انداخت.

 اچ‌تی‌سی One X10

قیمت احتمالی اچ‌تی‌سی One X10 نزدیک به ۳۰۰ دلار برآورد شده است و انتظار می‌رود که این محصول به‌زودی به صورت رسمی معرفی شود. با توجه به اینکه HTC U Play و HTC U Ultra در ماه ژانویه ارائه شده است، عرضه زود هنگام این محصول در ماه تا پایان ماه آوریل چندان دور از ذهن نخواهد بود.

سه گیگابایت حافظه رم به همراه نمایشگر ۵٫۵ اینچی Full HD از جمله قابلیت‌هایی است که برای گوشی میان‌رده One X10 انتظار می‌رود. برخلاف بسیاری از گوشی‌های هوشمند میان‌رده، شرکت اچ‌تی‌سی تصمیم گرفته است تا برای افزایش فضای قابل استفاده نمایشگر، دکمه‌های نرم‌افزاری را برای One X10 در نظر نگیرد و به همین جهت، سه کلید لمسی Back، Home و Overview در حاشیه پایین صفحه‎نمایش جای گرفته است. حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش قابل‌توجه خواهد بود و هم‌چنین، ضخامت این مدل کمی زیاد است.

در رابطه با دیگر قابلیت‌های HTC One X10 باید عنوان کرد که تراشه Helio P10 مدیاتک برای این گوشی میان‌رده در نظر گرفته شده است که البته، چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. شرکت‌های چینی معمولاً از چیپ‌ست Helio P10 برای گوشی‌های میان‌رده ۲۰۰ دلاری خود استفاده می‌کنند و با توجه به عرضه چیپ‌ست Helio P20 نیز، معرفی یک گوشی ۳۰۰ دلاری توسط اچ‌تی‌سی با تراشه قدیمی Helio P10 اصلاً منطقی نیست.

هم‌چنین، باید به این مورد افزود که اچ‌تی‌سی One X10 در مقایسه با نسل قبلی خود نیز از یک چیپ‌ست ضعیف‌تر استفاده می‌کند؛ همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، HTC One X9 با تراشه هلیو ایکس ۱۰ به بازار عرضه شده بود و حال، اچ‌تی‌سی تصمیم گرفته است تا گوشی جدید One X10 را با تراشه ضعیف‌تر Helio P10 ارائه دهد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *