فبلت گلکسی نوت ۸ سامسونگ به دوربین دوگانه و نمایشگر ۶٫۴ اینچی مجهز خواهد بود

فبلت گلکسی نوت ۸ سامسونگ به دوربین دوگانه و نمایشگر ۶٫۴ اینچی مجهز خواهد بود
  • 1396/1/31
  • مقدم
  • 0

شرکت سامسونگ برای عرضه گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس در بازار ایالات متحده، ۲۱ آوریل را به عنوان زمان عرضه آن‌ها در نظر گرفته است و همان‌طور که در خبرهای پیشین خواندید، گوشی‌های پرچم‌دار جدید سامسونگ با یک هفته تاخیر در ۲۸ آوریل راهی بازار اروپا می‌شود. به‌تازگی، مینگ‌چی کو به عنوان یک تحلیل‌گر برجسته به قابلیت‌های احتمالی فبلت پرچم‌دار گلکسی نوت  ۸ سامسونگ که تا پیشی از پایان سال جاری میلادی ارائه می‌شود، اشاره کرده است. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‎سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

این تحلیل‌گر مدعی است که فبلت گلکسی نوت ۸ به دوربین دوگانه مجهز خواهد بود و دوربین دوتایی این فبلت در مقایسه با آیفون ۷ پلاس شرکت اپل، عملکرد بهتری دارد. حتی ممکن است عملکرد گلکسی نوت ۸ در زمینه عکاسی، آیفون پرچم‌دار ۲۰۱۷ شرکت اپل را با نام آیفون ۸ یا آیفون ادیشن که بنابر شایعات به یک دوربین دوگانه با چینش عمودی مجهز خواهد بود؛ به چالش بکشد.

بنابر ادعای مینگ‌چی کو، دوربین دوگانه از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی زاویه‎باز (واید) CIS استفاده می‌کند و یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی تله‌فوتو CIS نیز برای آن در نظر گرفته شده است. هم‌چنین، فبلت گلکسی نوت ۸ از یک تثبیت‌کننده نوری دوگانه استفاده می‌کند و با لنزهایی متشکل از شش عنصر پلاستیکی، ارائه می‌شود.

گفته می‌شود که دوربین اصلی فبلت گلکسی نوت ۸ سامسونگ به زوم اپتیکال سه برابری مجهز خواهد بود و احتمالاً چینش دوربین‌های دوگانه به صورت عمودی است. پیش‌تر، تصاویری را از نمونه‌های آزمایشی گلکسی اس ۸ پلاس با دوربین دوگانه دیده‌ایم و امکان دارد که فبلت گلکسی نوت ۸ با تغییرات بسیار کوچک، توسعه یابد.

علاوه‌بر دوربین دوگانه که گلکسی نوت ۸ به آن مجهز خواهد بود، پیش‌بینی شده است که این فبلت پرچم‌دار با یک نمایشگر ۶٫۴ اینچی QHD+ اولد به بازار عرضه شود. هنوز مشخص نیست که این پیش‌بینی تا چه اندازه صحت دارد اما در برخی از گمانه‌زنی‌های گذشته به صفحه‌نمایش ۴K برای گلکسی نوت ۸ اشاره شده است و به همین جهت، باید به این پیش‌بینی با دیده شک و تردید نگریست.

مینگ‌چی کو ادعا می‌کند که گلکسی نوت ۸ مانند اس ۸ و اس ۸ پلاس به یک سنسور تشخیص اثرانگشت در بدنه پشتی خود مجهز خواهد بود اما شاید تا زمانی‎که این مدل معرفی می‌شود، شرکت سازنده بتواند فناوری مشابهی را توسعه دهد که استفاده از حسگر تشخیص اثرانگشت را در زیر نمایشر امکان‌پذیر نماید. البته، حتی در صورت عرضه گلکسی نوت ۸ با یک سنسور تشخیص اثرانگشت که در بدنه پشتی دستگاه جای گرفته است؛ شرکت سامسونگ، سنسور اثرانگشت را در مکان مناسب‌تری در مقایسه با سنسور تشخیص اثرانگشت گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس قرار می‌دهد و شاید از یک طراحی دایره‌ای شکل برای حسگر تشخیص اثرانگشت استفاده نماید.

از دیگر مشخصات فاش‌شده برای فبلت گلکسی نوت ۸ سامسونگ می‌توان به عرضه آن با تراشه اگزینوس ۸۸۹۵ یا اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام اشاره کرد. هم‌چنین، مدتی پیش اعلام شد که فبلت پرچم‎دار جدید گلکسی نوت ۸ به جای چهار گیگابایت رم به شش گیگابایت حافظه رم مجهز می‎شود و ممکن است شرکت سازنده، آن‌را با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت برای مدل پایه ارائه دهد. در رابطه با طراحی نوت ۸ باید اشاره کرد که این فبلت ۶٫۴ اینچی، با طراحی نزدیک به گوشی‌های پرچم‌دار جدید شرکت سازنده ارائه می‌شود و باید دید که چگونه، مهندسان می‌توانند قلم S-Pen را در بدنه باریک گلکسی نوت ۸ جای دهند.

در رابطه با آمار فروش گوشی‌های پرچم‌دار جدید سامسونگ یعنی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس، پیش‌بینی‌هایی توسط مینگ‌چی کو صورت گرفته است و به همین جهت، اکنون باید منتظر رسیدن آمار فروش گوشی‌های پرچم‎دار این سازنده به ۵۰ تا ۵۵ میلیون واحد باشیم. دلیل افزایش میزان پیش‌بینی فروش گوشی‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۷ پلاس سامسونگ، نمایشگر بدون کران آن یا صفحه‌نمایش Infinity بدون حاشیه عنوان شده است. شرکت سامسونگ در حال‌حاضر، تصمیم دارد تا پیش از عرضه گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود به بازار، آمار پیش‌فروش آن‌را به یک میلیون واحد برساند که رقم قابل‌توجهی است.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *