گوشی پرچم‌دار HTC U با لبه‌های حساس‌به‌فشار در ۲۶ اردیبهشت معرفی خواهد شد

گوشی پرچم‌دار HTC U با لبه‌های حساس‌به‌فشار در ۲۶ اردیبهشت معرفی خواهد شد
  • 1396/1/31
  • مقدم
  • 0

پس از مدت‌ها گمانه‌زنی‌‍‌ و انتشار رندرهای مختلف از گوشی پرچم‌دار HTC U، شرکت سازنده به‌تازگی زمان معرفی رسمی این مدل را اعلام کرده است. ۱۶ می (۲۶ اردیبهشت) به عنوان زمان معرفی رسمی گوشی پرچم‌دار HTC U در یک رویداد در تایوان در نظر گرفته شده است و این مدل در این تاریخ، عرضه می‎شود. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

براساس اطلاعات منتشر شده، اچ‌تی‌سی U به قابلیت اج سنس (Edge Sense) مجهز خواهد بود و این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد تا با فشردن لبه‌های دستگاه، دستورات یا برنامه‌های خاصی را اجرا نمایند؛ برای مثال، می‌توانید با فشردن لبه‌ها دستگاه، یک برنامه مانند عکاسی را باز کنید و عکس بگیرید. بدیهی‌ است که این قابلیت به کاربران کمک می‌کند تا تعامل بیشتری با گوشی‌هوشمند خود داشته باشد؛ هرچند مشخص نیست که در عمل، کاربران این قابلیت را ترجیح می‌دهند و یا معرفی Edge Sense تنها یک فریب تبلیغاتی برای فروش گوشی پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی است.

اطلاعات زیادی پیرامون گوشی پرچم‌دار HTC U در حال‌حاضر وجود دارد و از جمله آن‌ها می‌توان به عرضه این گوشی با یک نمایشگر ۵٫۵ اینچی Quad HD و تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با پردازنده هشت هسته‌ای اشاره کرد. این تراشه در حال‌حاضر، به گوشی‌های پرچم‌دار زیادی قدرت می‌دهد و از جمله آن‌ها می‌توان به گوشی گلکسی اس ۸ (و اس ۸ پلاس) سامسونگ، سونی اکسپریا XZ پریمیوم و گوشی تازه معرفی شده شیائومی Mi 6 اشاره کرد.

پیش‌بینی می‌شود که نسخه پایه گوشی پرچم‌دار HTC U به چهار گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است و احتمالاً این مدل برای عرضه گوشی پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی به صورت جهانی در نظر گرفته می‌شود. با این‌حال، کاربران کشورهای آسیایی، می‌توانند نسخه گران‌قیمت‌تری از آن‌را با شش گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ارائه دهند که قیمت بیشتری دارد. هرچند، بعید می‌دانیم که شرکت سازنده این مدل را با قیمتی بیشتر از ۱۰۰۰ دلار مانند نسخه رده‌بالای گوشی گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ ارائه دهد.

در رابطه با دوربین گوشی اچ‌تی‌سی U که در خرید گوشی‌های پرچم‌دار به عنوان یک موضوع مهم در نظر گرفته می‌شود؛ شایعاتی مبنی بر عرضه این گوشی با دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی وجود دارد و به همین جهت، خبری از عرضه یک گوشی پرچم‌دار با دوربین دوگانه توسط اچ‌تی‌سی نیست. دوربین اصلی از قابلیت HDR + استفاده می‌کند و به احتمال زیاد، عملکرد آن در زمینه عکاسی در مقایسه با اچ‌تی‌سی U اولترا با پیشرفت‌های قابل‌توجهی همراه بوده است.

برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری مکالمه‌های تصویری نیز، یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی در حاشیه بالای نمایشگر وجود دارد. تامین انرژی لازم برای نمایشگر و پردازنده با استفاده از یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت صورت می‌گیرد و شرکت اچ‌تی‌سی برای افزایش سرعت شارژ باتری، فناوری شارژ سریع Quick Charge 3.0 کوالکام را برای گوشی پرچم‎دار جدید خود در نظر گرفته است.

در شایعات پیشین، به این موضوع اشاره شده بود که گوشی پرچم‌دار HTC U با بدنه‌ای مقاوم در برابر نفوذ آب عرضه می‌شود و به همین جهت، موفق به دریافت استاندارد IP57 شده است. دریافت این گواهی، نشان می‌دهد که HTC U از مقاومت متوسطی در برابر نفوذ آب برخوردار است اما در این زمینه، هیچ‌گاه به پای گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۸ شرکت سامسونگ یا ال‌جی جی ۶ نخواهد رسید.

شرکت اچ‌تی‌سی برای متمایز نمودن گوشی پرچم‎دار جدید خود، تصمیم گرفته تا به رویه فعلی خود مبنی بر حذف جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا از گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود ادامه دهد و همان‌طور که می‌دانید، فبلت HTC U Ultra نیز که در ابتدای سال جاری میلادی معرفی شده بود؛ فاقد جک هدفون است. حذف این جک، بدین معنی خواهد بود که برای گوش‌دادن به موسیقی با استفاده از یک هدفون، باید از هدفون‌هایی با اتصال USB Type-C استفاده نمایید یا یک هدفون بی‌سیم و گران‌قیمت را خریداری نمایید. در همین زمینه برخی از شرکت‌ها ادعا می‌کنند که جک هدفون دیگر قدیمی شده است و عرضه گوشی‌های جدید با این هدفون، دیگر ضرورتی ندارد.

HTC U به عنوان گوشی پرچم‎دار جدید اچ‌تی‌سی با بلوتوث ۵٫۰ همراه شده است (مطابق با یک شایعه جدید) و با سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۱ شخصی‌سازی شده با رابط‌کاربری Sense اچ‌تی‌سی ارائه می‌شود. باید دید که شرکت اچ‌تی‌سی می‌تواند با عرضه اچ‌تی‎سی U، رقابت نزدیکی با گوشی‌های گلکسی اس ۸ سامسونگ و محصولات شرکت هوآوی داشته باشد یا هم‌چنان، به فروش ناامیدکننده گوشی‎های هوشمندش ادامه خواهد داد؟

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *