برنامه اینستاگرام برای سیستم‌عامل اندروید بدون نیاز به اینترنت، قابل استفاده است!

برنامه اینستاگرام برای سیستم‌عامل اندروید بدون نیاز به اینترنت، قابل استفاده است!
  • 1396/1/31
  • مقدم
  • 0

در رویداد سالانه توسعه‌دهندگان فیس‌بوک در سن خوزه، به‌تازگی از یک قابلیت جدید و هیجان‌انگیز برای برنامه اینستاگرام بر روی سیستم‌عامل اندروید رونمایی شده است. کاربران با این تغییر جدید، می‌توانند از برنامه اینستاگرام بر روی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های اندرویدی خود حتی زمانی‌که به اینترنت دسترسی ندارند، استفاده نمایند. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

قابلیت جدید برنامه اینستاگرام به کاربران اجازه می‌دهد تا محتوایی که قبلاً توسط آن‌ها دیده شده است، حتی در حالتی ‌که به اینترنت دسترسی ندارند؛ قابل مشاهده باشد و هم‌چنین، کاربران می‌توانند کامنت ارسال نمایند؛ پست‌های دوستان و آشنایان خود را لایک نمایند یا آن‌ها را برای مشاهده در آینده، ذخیره نمایند. علاوه‌براین، می‌توانید بخشی از لیست Following خود را در حالت آفلاین، آنفالو نمایید و با اتصال به اینترنت، درخواست شما انجام خواهد شد.

به محض اینکه دسترسی شما مجدداً امکان‌پذیر شود، تمامی دستورات شما در پس‌زمینه اجرا خواهد شد و نیازی به انجام مجدد آن‌ها وجود ندارد. حساب‌های کاربری را که در هنگام اتصال به اینترنت از آن‌ها دیدن نموده‌اید، در حالت آفلاین در دسترس قرار دارد و می‌توانید به نسخه ذخیره شده از زبانه Explore یا حساب‌کاربری خود دسترسی داشته باشید.

حالت استفاده آفلاین از برنامه اینستاگرام تنها برای کاربرانی مفید خواهد بود که از این برنامه در کشورهای در حال توسعه استفاده می‌کنند و دسترسی به اینترنت همواره امکان‌پذیر نیست. با توجه به اینکه ۸۰ درصد از ۶۰۰ میلیون کاربران برنامه اینستاگرام از ایالات متحده نیستند و تعدادی از کاربران، شاید برای مواقعی به اینترنت دسترسی نداشته باشند؛ این موضوع کمک می‌کند تا کاربران هم‌چنان به استفاده از برنامه اینستاگرام در حالت آفلاین ادامه دهند و از اجرای دستورات خود در هنگام اتصال گوشی‌هوشمند یا تبلت‌شان به اینترنت، اطمینان داشته باشند.

برای اینکه کاربران کشورهای در حال توسعه نیز حائز اهمیت هستند و شرکت‌های مختلف به دنبال ارائه تجربه‌ای لذت‌بخش برای تمام کاربرانی است که از برنامه آن‌ها استفاده می‌کنند، نسخه‌های لایت برنامه فیس‌بوک و برنامه‌های دیگر از جمله یوتیوب عرضه شده است و قابلیت “آفلاین” برنامه اینستاگرام این فرصت را در اختیار شرکت سازنده قرار می‌دهد تا بدون توسعه و انتشار یک برنامه جداگانه، کاربران کشورهای در حال توسعه را نیز راضی نگه‌دارند.

همان‌طور که گفته شد، این قابلیت در حال‌حاضر تنها برای نسخه اندرویدی برنامه اینستاگرام ارائه شده است و به همین جهت، کاربرانی که از گوشی‌های آیفون یا تبلت‌های آیپد شرکت اپل استفاده می‌کنند؛ برای استفاده از برنامه اینستاگرام، همواره باید به اینترنت دسترسی داشته باشند.

با این‌حال، وب‌سایت TechCrunch گزارش می‌دهد که قابلیت مذکور برای تجربه اینستاگرام در یک محیط بدون نیاز به اینترنت تنها در انحصار گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های اندرویدی باقی نخواهد ماند و ممکن است در آینده‌ای نزدیک، نسخه آی‌او‌اس برنامه اینستاگرام نیز از این موضوع پشتیبانی نماید. در حال‌حاضر، جزئیات بیشتری پیرامون زمان انتشار این قابلیت برای نسخه آی‌او‌اس برنامه اینستاگرام منتشر نشده است و باید منتظر ماند و دید که فیس‌بوک، چه برنامه‌ای برای کاربران گوشی‌های آیفون و تبلت‎های آیپد دارد.

این تنها قابلیت هیجان‌انگیزی نیست که شرکت فیس‌بوک برای کاربران برنامه اینستاگرام در نظر گرفته شد و همین چند روز پیش، روش جدیدی برای دسته‌بندی بهتر پست‌ها و ذخیره‌ آن‌ها معرفی شد. کاربران هم‌اکنون می‌توانند برای پست‌هایی که مایل به ذخیره آن هستند، چندین مجموعه بسازند و به هر یک، نامی را اختصاص دهند. سپس، امکان ذخیره‌ پست‌ها به صورت منظم و دسته‌بندی شده فراهم می‌شود. این ویژگی، البته چندان جدید نیست و برنامه‌های به اشتراک‌گذاری تصاویر دیگری نیز از چنین قابلیتی بهره می‌برد. کاربران هم‌چنان می‌توانند مشخص نمایند که کدام‎یک از مجموعه پست‌های ذخیره شده توسط آن‌ها، شخصی است و تمایلی به اشتراک‌گذاری آن با دیگران ندارید.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *