مدل ۲۰۱۷ گوشی ارزان‌قیمت هوآوی Y3 با نمایشگر ۵ اینچی معرفی شد

مدل ۲۰۱۷ گوشی ارزان‌قیمت هوآوی Y3 با نمایشگر ۵ اینچی معرفی شد
  • 1396/2/25
  • مقدم
  • 0

پس از عرضه نسخه ۲۰۱۷ گوشی هوآوی Y5 با مشخصات جدید در ماه گذشته، شرکت هوآوی به‌تازگی از نسخه جدید گوشی ارزان‌قیمت هوآوی Y3 رونمایی کرده است و این مدل به عنوان یک گوشی رده‌پایین، تا چند هفته آینده به بازار عرضه خواهد شد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

مدل ۲۰۱۷ گوشی هوآوی Y3 در وب‎سایت رسمی شرکت سازنده در چین، لیست و متاسفانه در حال‌حاضر، اطلاعاتی پیرامون قیمت و زمان عرضه دقیق آن وجود ندارد؛ هرچند، بعید می‌دانیم که این گوشی تا پایان ماه می (اوایل خرداد ماه) به بازار عرضه نشود. به همین جهت، انتظار می‌رود عرضه مدل ۲۰۱۷ گوشی هوآوی Y3 به سرعت آغاز شود. البته در رابطه با زمان عرضه این گوشی در بازارهای دیگر از جمله بازار کشورمان، در حال‌حاضر اطلاعات زیادی منتشر نشده است و باید منتظر جزئیات بیشتر در طی چند روز آینده باشیم.

شرکت هوآوی تصمیم دارد تا مدل جدید گوشی هوآوی Y3 را در پنج رنگ مختلف طلایی، صورتی، آبی، سفید و خاکستری عرضه نماید. در رابطه با مشخصات‌فنی آن نیز، باید به نمایشگر ۵ اینچی هوآوی Y3 اشاره کرد که شما را ناامید خواهد کرد. در حالی‌که رزولوشن HD به یک استاندارد پیش‌فرض برای گوشی‌های رده‌پایین تبدیل شده است، هوآوی Y3 از یک نمایشگر FWVGA استفاده می‌کند که رزولوشن آن ۸۵۴ در ۴۸۰ پیکسل است.

 هوآوی Y3

در وب‌سایت رسمی شرکت هوآوی به عرضه دو مدل مختلف از مدل ۲۰۱۷ گوشی هوآوی Y3 اشاره شده است که از چیپ‎ست‌های مختلفی استفاده می‎کند. لازم به‌ذکر است که هر دو نسخه، با تراشه مدیاتک عرضه می‌شود و خبری از عرضه آن با پردازنده‌های کوالکام یا Kirin هوآوی نیست.

مدل‌هایی که از دو سیم‌کارت به صورت هم‌زمان پشتیبانی می‌کند، با چیپ‌ست MT6737M مدیاتک با چهار هسته پردازشی Cortex A53 با فرکانس ۱٫۱ گیگاهرتز همراه شده است و مدل‌ دیگر که به یک سیم‌کارت محدود خواهد بود، از تراشه MT6589M بهره می‌گیرد که چهار هسته پردازشی Cortex A7 با فرکانس ۱٫۳ گیگاهرتز قدرت پردازشی آن‌را تامین خواهد نمود.

علی‌رغم اختلاف در پردازنده‌ای که برای هوآوی Y3 در نظر گرفته شده است، هر دو مدل با یک گیگابایت رم عرضه می‌شود و برای ذخیره‌سازی محتوای مدنظرتان، به ۸ گیگابایت حافظه محدود خواهید بود. البته، اعلام شده است که مدل ۲۰۱۷ هوآوی Y3 از کارت حافظه میکرو اس‌دی پشتیبانی می‎کند و به همین جهت، فضای ذخیره‌سازی تا ۳۲ گیگابایت دیگر قابل ارتقا است. البته نمی‌دانیم که از کارت حافظه‌های جدید پشتیبانی می‌شود یا خیر.

براساس اطلاعات به‎دست آمده، مدل ۲۰۱۷ گوشی هوآوی Y3 با یک شاسی با ابعاد ۱۴۵٫۱ در ۷۳٫۷ در ۹٫۴۵ میلی‌متر عرضه می‌شود (سومین عدد به ضخامت این گوشی اشاره دارد) و این گوشی ارزان‌قیمت با احتساب باتری، ۱۷۰ تا ۱۸۰ رم وزن خواهد داشت.

 هوآوی Y3

از آنجایی‌که مدل ۲۰۱۷ گوشی هوآوی Y3 قیمت چندانی ندارد، نباید انتظار داشته باشید که شرکت هوآوی آن‌را با سیستم‌عامل اندروید نوقا ارائه دهد یا به‌روزرسانی برای آن منتشر شود. با توجه به عرضه اندروید نوقا ۷٫۰ و ارائه گوشی‌های هوشمند جدید با آن، سیستم‌عامل قدیمی‌تر اندروید مارشمالو ۶٫۰ برای هوآوی Y3 در نظر گرفته شده است که البته رابط‌کاربری آن هیچ شباهتی به نسخه خام اندروید نخواهد داشت زیرا شرکت هوآوی از پوسته اختصاصی EMUI 4.1 استفاده کرده است. لازم به‌ذکر است که پوسته جدید این شرکت یعنی EMUI 5.0 و EMUI 5.1 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید نوقا است و به همین جهت، هوآوی Y3 از آن استفاده نمی‌کند. البته براساس اطلاعات درج شده در وب‌سایت رسمی هوآوی، پوسته EMUI 4.1 به منظور اجرای روان بر روی این گوشی، کمی دستخوش تغییر شده است و برخی از قابلیت‌های آن که به کندشدن رابط‌کاربری می‌انجامد؛ در هوآوی Y3 وجود ندارد.

گوشی ارزان‌قیمت جدید هوآوی از سیم‌کارت ۴G پشتیبانی خواهد کرد و هم‌چنین، یک باتری با ظرفیت ۲۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت برای آن در نظر گرفته شده است که با توجه به مشخصات سخت‌افزاری مدل ۲۰۱۷ هوآوی Y3 احتمالاً تا یک روز ماندگاری خواهد داشت.

دوربین اصلی هوآوی Y3، یک شاتر ۸ مگاپیکسلی است و از فلاش LED پشتیبانی می‌کند و ثبت تصاویر سلفی یا برقراری مکالمه‌های تصویری به کمک شاتر ثانویه ۲ مگاپیکسلی آن امکان‌پذیر خواهد بود. لازم به‌ذکر است که دوربین اصلی از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند و هم‎چنین، قابلیت تصویربرداری پانوراما نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

منبع: Huawei

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *