ال‌جی تکذیب کرد؛ خبری از تولید پیکسل ۳ گوگل نیست!

ال‌جی تکذیب کرد؛ خبری از تولید پیکسل ۳ گوگل نیست!
  • 1396/2/25
  • مقدم
  • 0

شرکت گوگل به دنبال فروش ضعیف گوشی‌های پرچم‌دار خود با برند «نکسوس» تصمیم گرفت تا از عرضه محصول جدیدی از این سری  صرف‌نظر نماید و به جای آن، گوشی‌های پیکسل و پیکسل XL ارائه شد که شباهت بیشتری به گوشی‌های پرچم‌دار موجود در بازار دارد. گوشی‌های پیکسل گوگل از مشخصات رده‌بالایی استفاده می‌کند و شرکت سازنده، آن‌ها را با قیمت قابل‌توجهی به بازار عرضه کرده است. اکنون که تولید نسل دوم گوشی‌های پیکسل گوگل تایید شده، گمانه‌زنی‌هایی پیرامون نسل جدید آن‌ها یعنی پیکسل ۳ و پیکسل XL 3 وجود دارد و براساس شایعات گذشته، ال‌جی با گوگل برای تولید گوشی‌های پرچم‌دار پیکسل همکاری خواهد داشت.

با این‎حال، به‌نظر می‌رسد که خبری از این همکاری نخواهد بود زیرا شرکت ال‌جی، به‌تازگی و به‌طور رسمی خبر همکاری خود با گوگل را برای تولید گوشی‌های پیکسل ۳ تکذیب نموده است. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

با اینکه شرکت ال‌جی همکاری با گوگل را برای تولید انبوه گوشی‌های پیکسل ۳ و پیکسل ۳ XL تکذیب نموده است و آن‌را یک شایعه‌پردازی تمام‌عیار می‌داند، احتمال ایفای نقش این سازنده کره‌ای در تولید گوشی‌های پرچم‌دار جدید گوگل به طور کامل منتفی نیست. شرکت ال‎جی و گوگل در توسعه گوشی‌های نکسوس ۴، نکسوس ۵ و نکسوس ۵X با یک‌دیگر همکاری داشته‌اند؛ هرچند در گوشی‌های توسعه‌یافته از سری نکسوس، شرکت سازنده نقش عمده‌ای را در تولید آن‎ها ایفا می‌نمود اما برای گوشی‌های پیکسل، مراحل طراحی و توسعه گوشی‌های پیکسل به طور کامل توسط شرکت گوگل انجام می‎شود. شرکت سازنده نیز، تنها برای تولید انبوه گوشی پیکسل با گوگل همکاری می‌کند.

از طرفی، شرکت ال‌جی برای گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل XL 2 پنل نمایشگر OLED خواهد ساخت و همین موضوع باعث شده تا شرکت گوگل، نزدیک به ۸۸۰ میلیون دلار در خطوط تولید نمایشگرهای OLED ال‌جی دیسپلی سرمایه‌گذاری نماید. این موضوع از آنجایی‌ امکان‌پذیر به‌نظر می‎رسد که سامسونگ در حال‌حاضر به تولید نمایشگر OLED برای فبلت پرچم‎دار جدید خود یعنی گلکسی نوت ۸ مشغول است و از طرفی، باید حجم قابل‌توجهی پنل OLED برای گوشی پرچم‌دار جدید شرکت اپل یعنی آیفون ۸ آماده نماید. به همین جهت، ممکن است سامسونگ دیسپلی نتواند تعداد کافی نمایشگر OLED برای گوشی‌های پرچم‌دار جدید گوگل توسعه دهد.

لازم به‎ذکر است که سازنده گوشی‌های پیکسل ۲۰۱۷ شرکت گوگل، HTC است اما قرارداد گوگل و اچ‌تی‌سی در پایان سال جاری میلادی به پایان می‌رسد. به همین جهت، اکنون شرکت گوگل به دنبال سازنده دیگری است که مراحل تولید گوشی‌های پیکسل ۳ را برعهده بگیرد و از جمله گزینه‌های محتمل، می‌توان به ال‌جی، TCL و Coolpad اشاره کرد. با توجه به اینکه همکاری ال‌جی و گوگل برای تولید پیکسل ۳ منتقی شده است، احتمالاً دو سازنده دیگر با گوگل برای تولید گوشی‌های پرچم‌دار ۲۰۱۸ این شرکت همکاری خواهند داشت یا امکان دارد که سازنده مطرح دیگری از چین مانند هوآوی برای تولید پیکسل ۳ و پیکسل ۳ XL در نظر گرفته شود.

در رابطه با گوشی‌های پرچم‌دار ۲۰۱۷ شرکت گوگل از سری پیکسل، شایعاتی مبنی بر عرضه سه مدل مختلف وجود دارد؛ دو مدل به عنوان گوشی پرچم‌دار جدید گوگل عرضه می‌شود و مدل سوم در واقع یک فبلت غول‌آسا است که فبلت پرچم‌دار جدید سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۸ را به چالش خواهد کشید.

علی‌رغم وجود گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر توسعه یک تراشه اختصاصی توسط گوگل برای گوشی‌های پیکسل ۲، اکنون شنیده می‌شود که تمامی گوشی‎های پرچم‌دار جدید این سازنده با چیپ‎ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با پردازند هشت هسته‌ای به بازار عرضه خواهد شد. هم‌چنین، ممکن است هر سه مدل فاقد جک هدفون باشد؛ در گوشی‌های پیکسل ۲۰۱۶، جک هدفون وجود داشت اما شرکت گوگل برای افزایش مقاومت گوشی‌های جدید خود در برابر آب و هم‌چنین کاهش ضخامت آن‌ها، تصمیم به حذف جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا گرفته است. گوشی‌های جدید گوگل از نظر عکس‌برداری، هم‎چنان حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت و برای گوشی‌های جدید، مشکل می‌آفریند.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *