فبلت گلکسی نوت ۸ با یک نمایشگر ۶٫۳ اینچی و دوربین دوگانه عرضه خواهد شد

فبلت گلکسی نوت ۸ با یک نمایشگر ۶٫۳ اینچی و دوربین دوگانه عرضه خواهد شد
  • 1396/2/27
  • مقدم
  • 0

با توجه به اینکه شرکت سامسونگ از گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی S8 و گلکسی S8 Plus رونمایی کرده است و این دو مدل، مدتی است که در بازار عرضه می‌شود؛ توجه منتقدان به محصول آینده شرکت سامسونگ یعنی فبلت پرچم‌دار گلکسی نوت ۸ معطوف شده است که به عنوان نسخه جایگزین گلکسی نوت ۷ در سال جاری وارد بازار می‎شود. به‌تازگی، اطلاعات بیشتری از گلکسی نوت ۸ به دست آمده است که اندازه نمایشگر این مدل را فاش می‌کند. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

در پست منتشرشده در یک شبکه اجتماعی در چین، اشاره شده است که گلکسی نوت ۸ به یک نمایشگر ۶٫۳ اینچی مجهز خواهد بود؛ به آنچه که پیش‌تر در شایعات شنیده‌ایم، بسیار نزدیک است. البته باید توجه باشد که در گذشته به عرضه گلکسی نوت ۸ با یک صفحه‌نمایش ۶٫۴ اینچی اشاره شده بود اما اکنون فاش شده است که فبلت پرچم‌دار جدید سامسونگ از یک نمایشگر ۶٫۳ اینچی بهره می‌گیرد.

مشابه این شایعات را پیش‌تر در رابطه با گوشی‎های پرچم‌دار جدید سامسونگ یعنی گلکسی S8 و S8 Plus دیده بودیم؛ در ابتدا گمان می‌رفت که گلکسی اس ۸ به یک نمایشگر ۵٫۷ اینچی مجهز باشد اما گوشی پرچم‌دار سامسونگ با یک نمایشگر ۵٫۸ اینچی عرضه شده بود. در واقع، اندازه نمایشگر بدون احتساب لبه‌های گرد صفحه‌نمایش، ۵٫۸ اینچ است اما اگر لبه‌های گرد را نیز مدنظر قرار دهیم، اندازه نمایشگر در واقع تنها ۵٫۷ اینچ خواهد بود. به همین جهت، گلکسی نوت ۸ نیز به احتمال زیاد از یک طراحی مشابه با گلکسی S8 بهره می‌گیرد و اندازه واقعی نمایشگر ۶٫۳ اینچ است و شایعات گذشته مبنی بر عرضه این فبلت پرچم‌دار با نمایشگر ۶٫۴ اینچی به اندازه واقعی نمایشگر اشاره نکرده است.

اندازه نمایشگر گلکسی نوت ۸ با توجه به اینکه گلکسی S8 Plus با یک صفحه‌نمایش ۶٫۲ اینچی عرضه شده است، چندان غافل‌گیرکننده نخواهد بود. لازم به‎ذکر است که در شایعات گذشته به عرضه این فبلت پرچم‎دار با صفحه‎نمایش Infinity مانند گوشی‎های گلکسی S8 و گلکسی S8 Plus اشاره شده بود و انتظار داریم که تنها یک مدل با صفحه‌نمایش دارای انحنا عرضه شود. در مقایسه با گلکسی نوت ۷ که از یک نمایشگر ۵٫۷ اینچی استفاده می‎کند، باید گفت که صفحه‌نمایش فبلت پرچم‌دار جدید سامسونگ نزدیک به ۰٫۶ اینچ افزایش اندازه داشته است؛ که این رقم قابل‌توجه خواهد بود. همان‌طور که گفته شد، گلکسی نوت ۸ از یک نمایشگر بدون حاشیه استفاده می‌کند و هم‌چنین، نسبت ابعاد نمایشگر ۲ به ۱ خواهد بود. این موضوع باعث می‌شود تا با گوشی بسیار کشیده‌ای از شرکت سامسونگ مواجه باشیم؛ محصولی که قطعاً هیجان‌انگیز خواهد بود.

در این گزارش، هم‎چنین اشاره شده است که فبلت پرچم‏دار گلکسی نوت ۸ از یک دوربین دوگانه استفاده می‌کند؛ هرچند، این فبلت اولین محصول سامسونگ با دوربین دوگانه نیست. اگر شایعات پیشین را به خاطر داشته باشید، اعلام شده بود که گلکسی C10 Plus به عنوان اولین گوشی سامسونگ با دوربین دوگانه و مشخصات سخت‌افزاری قدرت‌مند در بازار چین و هند عرضه خواهد شد و رونمایی از آن، فرصت بسیار مناسبی را در اختیار سامسونگ قرار می‌دهد تا واکنش کاربران را به اولین محصول خود با دوربین دوگانه ارزیابی نماید.

از آنجایی‌که تا زمان عرضه گلکسی نوت ۸ فاصله زیادی وجود دارد، این فبلت پرچم‌دار به احتمال زیاد به یک سنسور اثرانگشت ادغام‌شده با نمایشگر مجهز خواهد بود و سنسور تشخیص عنبیه نیز برای آن درنظر گرفته خواهد شد. در بازه‌زمانی نزدیک به رونمایی از گلکسی نوت ۸، آیفون پرچم‌دار جدید اپل با سیستم تشخیص چهره سع‌بعدی معرفی می‎شود و چندان بعید نیست که فبلت پرچم‌دار نوت ۸ سامسونگ با قابلیتی مشابه همراه شده باشد. شرکت سامسونگ در ابتدا به دنبال عرضه گلکسی S8 و S8 Plus با دوربین دوگانه و سنسور تشخیص اثرانگشت ادغام‌شده با نمایشگر بود اما نتوانست آن‌را برای تولید انبوه آماده نماید.

در رابطه با سایر مشخصات‌ فاش‌شده از فبلت پرچم‎دار جدید سامسونگ، باید اشاره کرد که گلکسی نوت ۸ با شش گیگابایت رم عرضه می‌شود و دیگر خبری از چهار گیگابایت رم در گوشی‌های پرچم‎دار سامسونگ نخواهد بود. هم‎چنین، ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌داخلی برای آن در نظر گرفته شده است که فضای ذخیره‌سازی در نسخه رده‌بالای نوت ۸ با قیمتی قابل‌توجه، به ۲۵۶ گیگابایت می‌رسد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *