گلکسی نوت ۸ با نمایشگر بدون حاشیه عرضه می‌شود؛ زمان معرفی آن فاش شده است؟

گلکسی نوت ۸ با نمایشگر بدون حاشیه عرضه می‌شود؛ زمان معرفی آن فاش شده است؟
  • 1396/3/18
  • مقدم
  • 0

گوشی پرچم‎دار جدید سامسونگ، گلکسی نوت ۸ خواهد بود که بنابر اعلام رسمی شرکت سازنده در نیمه دوم سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد. برخی از شایعات پیشین به معرفی این گوشی در ماه سپتامبر اشاره داشت؛ با این‎حال، به‎نظر می‎رسد که پرچم‏دار جدید سامسونگ زودتر معرفی خواهد شد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‎تی همراه باشید.

گزارش‎های منتشر شده از کره‌جنوبی، نشان می‎دهد که سامسونگ گلکسی نوت ۸ را در اواخر ماه آگوست (۱۰ روز اول شهریور ماه) معرفی خواهد کرد؛ این موضوع بدین معنی است که پرچم‎دار جدید سامسونگ زودتر از آیفون ۸ شرکت اپل معرفی و وارد بازار می‌شود. به همین جهت، سامسونگ وقت بیشتری برای عرضه گلکسی نوت ۸، پیش از معرفی از آیفون‌ پرچم‎دار جدید اپل با نمایشگر OLED در اختیار خواهد داشت.

در گذشته، شرکت سامسونگ محصولات جدید از سری گلکسی نوت را در نمایشگاه IFA معرفی می‌نمود اما برای معرفی گلکسی نوت ۵ و گلکسی نوت ۷، این سازنده ماه آگوست را درنظر گرفته بود. انتظار می‎رود که نمایشگاه IFA برلین در ۱ سپتامبر (۱۰ شهریور ماه) برگزار شود و به همین جهت، سامسونگ ممکن است از گلکسی نوت ۸ یک هفته زودتر رونمایی کند و پرچم‎دار جدید خود را در نمایشگاه IFA برلین برای عموم به نمایش بگذارد.

پس از برگزاری نمایشگاه IFA نیز، بدیهی است که شرکت سامسونگ برای افزایش فروش گلکسی نوت ۸ باید آن‌را به بازار عرضه نماید. شرکت اپل در نیمه دوم سپتامبر از آیفون‌ پرچم‎دار جدید خود یعنی آیفون ۸ به همراه دو آیفون ارزان‎قیمت‎تر یعنی آیفون ۷s و آیفون ۷s Plus رونمایی خواهد کرد. به همین جهت، این سازنده کره‎ای نزدیک به یک ماه وقت دارد تا گوشی پرچم‎دار جدید خود را به فروش برساند و پس از این مدت، فروش گلکسی نوت ۸ تحت‌تاثیر فروش پرچم‏دار جدید اپل یعنی آیفون ۸ قرار خواهد گرفت؛ البته در صورتی‎که این گوشی مطابق با شایعات گذشته در اواخر سال به بازار عرضه نشود و شرکت اپل، آیفون ۸ را در اکتبر به فروش برساند.

گلکسی نوت ۸ اولین گوشی پرچم‎دار سامسونگ و در مجموع، دومین گوشی این سازنده با دوربین دوگانه است؛ گلکسی C10 پیش از گلکسی نوت ۸ با دوربین دوگانه معرفی می‌شود که البته این مدل، یک گوشی رده‌بالا است که برای عرضه در بازار چین و برخی از بازارهای آسیا در نظر گرفته شده.

براساس شایعات، گلکسی نوت ۸ از یک دوربین دوگانه با چینش عمودی استفاده می‌کند و مشابه با آیفون ۸، سنسور اثرانگشت با نمایشگر ادغام خواهد شد. بسیاری به جای‌گیری نامناسب حسگر اثرانگشت در گلکسی اس ۸ سامسونگ انتقاد داشتند و در گلکسی نوت  ۸، نقطه ضعف پرچم‌دار نیمه اول ۲۰۱۷ این سازنده دیگر وجود ندارد.

گمانه‌زنی‌ها نشان می‎دهد که شرکت سامسونگ، گلکسی نوت ۸ را با یک نمایشگر ۶٫۳ اینچی بدون حاشیه عرضه خواهد کرد و نسبت نمایشگر مانند گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس، ۱۸٫۵ به ۹ است؛ این موضوع بدین معنی خواهد بود که گلکسی نوت ۸ از یک صفحه‎نمایش کشیده استفاده می‌کند. براساس شایعات، گلکسی نوت ۸ هم‌چنین به حسگر تشخیص عنبیه چشم مجهز خواهد بود و البته امیدواریم که در صورت تصمیم سامسونگ برای ارائه این گوشی با سیستم تشخیص چهره، این سازنده کره‌ای از یک سیستم تشخیص چهره سه‎بعدی مانند آیفون ۸ برای گلکسی نوت ۸ استفاده نماید.

گلکسی نوت ۸ هم‎چنین از یک دکمه فیزیکی برای دستیار صوتی بیکسبی استفاده خواهد کرد؛ این دکمه برای فعال‌ نمودن دستیار صوتی هوشمند سامسونگ به کار گرفته خواهد شد اما کاربران، علاقه چندانی به آن ندارند!

شرکت سامسونگ، گوشی پرچم‎دار جدید خود را با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام یا اگزینوس ۸۸۹۰ ارائه می‌دهد؛ بسته به بازار عرضه آن. حافظه رم در این مدل، ۶ گیگابایت خواهد بود و گفته می‎شود که پرچم‎دار جدید سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۸ از یک باتری با ظرفیت ۳۶۰۰ میلی‎آمپر استفاده می‌کند. شرکت سامسونگ در حال‌حاضر، بررسی یک نمونه از گلکسی نوت ۸ را با سیستم‎عامل اندروید نوقا ۷٫۱٫۱ آغاز کرده است.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *