چگونه می توان از بیت کوین استفاده کرد؟

چگونه می توان از بیت کوین استفاده کرد؟
  • 1396/3/22
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

بسیاری از افرادی که در مورد بیت کوین خبری می شنوند، می خواهند بدانند که”چگونه می شود از آن استفاده کرد؟”. پاسخ دادن به این پرسش، تا حدی دشوار است، زیرا بیت کوین دقیقا مشابه هر پول “معمولی” دیگر است. بنابراین پرسیدن این سوال، دقیقا معادل این خواهد بود که من از شما بپرسم “چگونه می توانم ار دلار استفاده کنم؟”. با این حال، از آن جایی که بسیاری از افراد مراجعه کننده به این سایت، اطلاع چندانی از بیت کوین ندارند، من تصمیم گرفتم راهنمایی مختصر در مورد نحوه ی استفاده از بیتکوین بنویسم.

گویا آی تی – بسیاری از افرادی که در مورد بیت کوین خبری می شنوند، می خواهند بدانند که”چگونه می شود از آن استفاده کرد؟”. پاسخ دادن به این پرسش، تا حدی دشوار است، زیرا بیت کوین دقیقا مشابه هر پول “معمولی” دیگر است. بنابراین پرسیدن این سوال، دقیقا معادل این خواهد بود که من از شما بپرسم “چگونه می توانم ار دلار استفاده کنم؟”. با این حال، از آن جایی که بسیاری از افراد مراجعه کننده به این سایت، اطلاع چندانی از بیت کوین ندارند، من تصمیم گرفتم راهنمایی مختصر در مورد نحوه ی استفاده از بیتکوین بنویسم.
پیش از آنکه بتوانید از بین کوین استفاده کنید، به یک کیف پول بیت وین نیاز دارید.
اولین چیزی که برای استفاده کردن از بیتکوین به آن نیاز دارید، یک کیف پول بیتکوین است. انواع مختلفی از کیف پول های بیتکوین وجود دارند که می توانید از میان آن ها انتخاب کنید، اما اگر تازه کار هستید، من یکی از انواع کاربر پسند آن را توصیه می کنم ( مانند CoinBase یا Blockchain.info).

همانطور که شما برای ارسال و دریافت ایمیل ها، به یک نرم افزار نیاز دارید (مانند Gmail یا Outlook)، برای استفاده از بیتکوین نیز، به یک کیف پول بیت کوین نیاز دارید. کیف پول بیتکوین، یک نرم افزار است که به شما امکان ارسال و دریافت بیت کوین ها را می دهد. یکی از چیزهایی که با یک کیف پول بیتکوین به آن دسترسی پیدا می کنید، آدرس بیتکوین است.
آدرس بیت کوین، آدرسی است که شما، آن را به افرادی می فرستید که می خواهند به شما بیت کوین ارسال کنند (دقیقا مثل آدرس ایمیلی که برای کسی می فرستید که می خواهد به شما ایمیل بزند). اما، آدرس های بیتکوین اندکی پیچیده تر از آدرس ایمیل هستند – این آدرس ها مشابه مجموعه ای از اعداد و حروف تصادفی هستند که با “۱” یا “۳” آغاز می شوند. یک نمونه از آدرس بیتکوین به این صورت است: ۱GrwYYTDJic27cstVCjzS8Muvutw6JUYqB

خریداری بیتکوین
به محض آنکه کیف پول و آدرس بیتکوین خود را دریافت کردید، تنها چیزی که کم دارید خود بیتکوین های هستند. امروزه روش های بسیاری برای خریداری بیتکوین وجود دارند. با توجه به روش پرداختی که می خواهید به کار ببرید، و نحوه تبادل بیتکوینی که انتخاب می کنید، هزینه پرداختی متغیر خواهد بود. به یاد داشته باشید که اگر خرید یک بیتکوین کامل، بیش از حد برای شما گران است، می توانید کسری از یک بیتکوین را خریداری کنید.
اگر از روش های پرداخت برگشت پذیر استفاده کنید (یعنی بیتکوین را با یک کارت اعتباری، Paypal و غیره خریداری کنید) معمولا باید نسبت به روش های غیر قابل بازگشت (روش انتقال بانکی) هزینه بیشتری بپردازید، که علت آن ریسکی است که به خریدار وارد می شود.
به محض دریافت بیتکوین ها، می توانید از آن ها استفاده کنید.

نحوه‌ی استفاده از بیتکوین ها معمولا چگونه است؟
در چند سال اخیر، شرکت های بسیاری بیتکوین ها را پذیرفته اند، و این تعداد با گذشت زمان بیشتر و بیشتر می شود. Overstuck، Ok Cupid، Virgin Galactic، Microsoft و Subway تنها تعدادی از شرکت هایی هستند که می توانید برای پرداخت به ازای خدمات آن ها از بیتکوین استفاده کنید. هم چنین، اگر می خواهید از بیتکوین برای خرید مجازی هر چیزی استفاده کنید، می توانید برای دریافت یک کارت اعتباری بیتکوین اقدام کنید.

این کارت های اعتباری، توسط شرکت های دیگری صادر می شوند که برای ارائه این خدمات، هزینه ای دریافت می کنند. با یک کارت اعتباری بیتکوین، شما می توانید در هر فروشگاهی که کارت اعتباری بیتکوین را قبول می کند خرید کنید، و مبلغ مورد نظر از حساب بیتکوینی شما کاسته خواهد شد.
اگر نمی خواهید چیزی بخرید، می توانید بیتکوین های خود را به روش های مختلفی سرمایه گذاری کنید، سرمایه گذاری در شرکت های سهام، تبادل آن ها یا خرید تجهیزات معدنی. البته توجه داشته باشید که بیشتر سرمایه گذاری های بیتکوین، بسیار خطرناک هستند و شما باید پیش از این نوع سرمایه گذاری ها، در این مورد اطلاعاتی کسب کنید.
روش دیگری برای استفاده از بیتکوین، ارسال پول برای دوستان یا خانواده است. تنها کاری که باید در این رابطه انجام دهید، دریافت آدرس بیتکوین آن ها است و پس از آن می توانید بیتکوین ها را برای آن ها بفرستید. یکی از مواردی که می توانید از این شیوه استفاده کنید، زمانی است که می خواهید پولی را به دوستی که هزینه غذای شما را حساب کرده است، یا پولی به شما قرض داده است، برگردانید و یا حتی یک شرط بندی را تسویه کنید.
در نهایت، اگر شما می خواهید یک کسب و کار آنلاین بر پا کنید، می توانید از بیتکوین به عنوان روش پرداختی خود استفاده کنید، تا مشتریان روش های متعددی برای پرداخت هزینه به شما داشته باشند.
بنابراین اکنون که مقدمات استفاده از بیتکوین را می دانید، من شما را تشویق می کنم که از لینک های موجود در این مقاله، برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به روش های متفاوت دیگر به جز موارد ذکر شده در بالا، استفاده کنید. اگر هنوز سوالی در این مورد دارید، می توانید در قسمت نظرات آن را بپرسید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *