طراحی نهایی آیفون ۸ لو رفت؛ پرچم‏دار جدید اپل، بدون حاشیه خواهد بود!

طراحی نهایی آیفون ۸ لو رفت؛ پرچم‏دار جدید اپل، بدون حاشیه خواهد بود!
  • 1396/3/25
  • مقدم
  • 0

تنها چند ماه تا زمان رونمایی از آیفون پرچم‎دار جدید اپل یعنی آیفون ۸ باقی مانده است و در این مدت، شایعات زیادی از این گوشی فاش شده. به‌تازگی، تصاویری منتشر شده است که طراحی نهایی آیفون ۸ شرکت اپل را به همراه آیفون ۷s و آیفون ۷s Plus به نمایش می‎گذارد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‎سایت گویا آی‎تی همراه باشید.

تصاویر تازه منتشر شده، تایید می‌کند که آیفون ۸ یک گوشی بدون حاشیه خواهد بود؛ همان‌طور که می‌دانید، حاشیه‎های زیاد در آیفون‎های پیشین شرکت اپل به عنوان یک نقطه ضعف برای پرچم‏داران این سازنده در نظر گرفته می‎شد اما شرکت اپل موفق شده است تا این مشکلات را در آیفون ۸ برطرف نماید.

آیفون ۸

به همین جهت، آیفون ۸ از یک صفحه‎نمایش بدون حاشیه استفاده خواهد کرد و این موضوع به کمک حذف دکمه Home و حاشیه‎های اضافی اطراف نمایشگر محقق شده است. تنها بخشی از بالای نمایشگر، به حاشیه‌های اضافی اختصاص یافته است و بدین شکل، جای‌گیری سنسور دوربین سلفی و بلندگو در آن امکان‎پذیر خواهد بود.

تصویر منتشر شده از بدنه پشتی آیفون ۸ نیز، نشان می‎دهد که در پرچم‏دار جدید شرکت اپل، سنسور تشخیص اثرانگشت با نمایشگر ادغام شده است. به همین جهت در پنل پشتی گوشی، هیچ حفره‎ای به سنسور تشخیص اثرانگشت اختصاص نیافته؛ همان‎طور که احتمالاً می‎دانید، گمان می‌رفت که آیفون ۸ از یک سنسور تشخیص اثرانگشت در پنل پشتی بهره می‌برد اما تصاویر جدید، این موضوع را تکذیب می‎کند.

به همراه آیفون ۸ شرکت اپل، هم‏چنین تصاویری از آیفون ۷s Plus و آیفون ۷s نیز به دست امده است که طراحی تکراری این دو مدل را نشان می‌دهد. براساس گمانه‎زنی‌ها، آیفون ۷s Plus به دوربین دوتایی با چینش افقی مجهز خواهد بود و آیفون ۷s مانند نسل پیشین، تنها از یک دوربین استفاده می‏‌کند.

در آیفون ۸ نیز، دوربین دوگانه جلب‌توجه می‎کند؛ با این‎حال، چینش آن به صورت عمودی است. با قضاوت براساس این تصاویر، به‎نظر می‎رسد که آیفون ۸، متفاوت‎ترین گوشی پرچم‎دار اپل و البته خاص‌ترین آن‏ها خواهد بود؛ هرچند، این تغییرات باعث شده است تا آیفون ۸ مانند نسل‏های گذشته طراحی جذابی نداشته باشد.

آیفون ۸

شایعات پیشین پیرامون آیفون ۸، نشان می‌دهد که این مدل بیشتر از ۱۰۰۰ دلار قیمت خواهد داشت و این در حالی است که آیفون ۷s و آیفون ۷s Plus به ترتیب با قیمت پایه ۶۴۹ و ۷۶۹ دلار به بازار عرضه می‏شود. به عبارت بهتر، شرکت اپل آیفون ۷s و آیفون ۷s Plus را به عنوان نسخه جدیدتر آیفون‌های ۲۰۱۶ عرضه می‎کند؛ با این‎حال، آیفون ۸ گوشی پرچم‎دار جدید اپل و البته گران‏قیمت‏ترین آیفون این سازنده خواهد بود.

پیش‌تر گمان می‌رفت که آیفون ۸ تنها از فناوری شارژ سریع پشتیبانی خواهد کرد؛ با این‏‎حال، اطلاعات تازه منتشر شده نشان می‌دهد که آیفون ۷s و آیفون ۷s Plus نیز با پشتیبانی از این فناوری روانه بازار می‎شود. هم‎چنین، تمامی آیفون‎های جدید شرکت اپل با بدنه‌ای از جنس شیشه همراه شده است. همان‎طور که احتمالاً می‎دانید، در ابتدا شایعه شده بود که آیفون ۸ تنها محصولی جدید اپل به شمار خواهد رفت که از بدنه‎ای از جنس شیشه استفاده می‌کند.

آیفون ۸ به همراه آیفون ۷s و آیفون ۷s Plus روانه بازار می‌شود. البته هنوز مشخص نیست که شرکت اپل، آیفون پرچم‎دار جدید خود را چه خواهد نامید؛ با این‎حال، بسیار بعید است که آیفون ۸ نام نهایی آن باشد. پیش‏تر، شایعاتی مبنی بر عرضه آیفون پرچم‎دار جدید کوپرتینویی‏ها با نام آیفون ادیشن وجود داشت؛ با این‎حال در شایعات جدید، این موضوع تایید نشده است.

به همین جهت، شک داریم که آیفون ادیشن یا آیفون ۸ نام نهایی پرچم‏دار جدید اپل باشد. با این وجود، آیفون پرچم‏دار جدید اپل به عنوان مدل جدیدی از خانواده ۷s عرضه نمی‎شود؛ مدل‌های عرضه شده از سری s با تغییرات جزئی از نظر ظاهری همراه شده‎اند و تنها مشخصات سخت‎افزاری بهتری در مقایسه با نسل قبل دارند. این در حالی است که در آیفون ۸ تغییرات قابل‌توجهی در بخش طراحی و مشخصات سخت‏افزاری آن در مقایسه با آیفون ۲۰۱۶ اعمال شده.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *