تصویر تازه منتشر شده از آیفون ۸ اپل؛ به کیفیت یک گوشی ارزان‌قیمت چینی!

تصویر تازه منتشر شده از آیفون ۸ اپل؛ به کیفیت یک گوشی ارزان‌قیمت چینی!
  • 1396/4/12
  • مقدم
  • 0

شایعات زیادی پیرامون قابلیت‌های احتمالی آیفون ۸ شرکت اپل به عنوان گوشی‎ پرچم‎دار جدید کوپرتینویی‎ها وجود دارد و به همین جهت، گمان می‎رود که آیفون پرچم‎دار جدید این شرکت با نمایشگر OLED و حسگر اثرانگشت ادغام یافته با نمایشگر، طراحی انقلابی در مقایسه با سایر گوشی‎های آیفون خواهد داشت. به‌تازگی، تصاویری از یک گوشی مشابه با رندرهای پیشین آیفون ۸ به‎دست آمده است و در صورتی‎که این تصاویر صحت داشته باشد، آیفون پرچم‎دار جدید اپل مانند یک گوشی ارزان‎قیمت چینی خواهد بود که تنها ۱۰۰ دلار قیمت دارد. برای جزئیات بیشتر پیرامون قابلیت‎های احتمالی آیفون ۸ و جزئیات به‎دست آمده از تصاویر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‎تی همراه باشید.

پیش از پرداختن به این تصاویر، باید توجه داشته باشید که ممکن است تصاویر فاش شده، صحت نداشته باشد یا حتی در صورتی‎که این تصاویر واقعی باشد، این امکان وجود دارد که تصاویر جدید مربوط به یک آزمایشی از آیفون ۸ بوده است. به همین جهت، چندان نباید نسبت به دلیل احتمال صحت‎ داشتن آن‏ها، ناامید شوید.

همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌شود، حاشیه‌های چندانی در اطراف نمایشگر وجود ندارد و آیفون ۸ جدید اپل به یک صفحه‎نمایش بدون حاشیه مجهز شده است. به دلیل فرم طراحی آن، آیفون جدید کوپرتینویی‌ها که در تصاویر فاش شده است؛ مانند گوشی ال‌جی G6 خواهد بود و شاید نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه آن کم‏تر از ۸۰ درصد باشد. در حاشیه پایین نمایشگر نیز، خبری از حسگر اثرانگشت نیست.

علت نبود حسگر اثرانگشت در حاشیه پایین نمایشگر (یا کلی‌تر بگوییم، عدم استفاده از دکمه Touch ID در زیر نمایشگر) به دلیل ادغام آن با نمایشگر گوشی است. پیش‎تر، گمان می‌رفت که کوپرتینویی‎ها حسگر اثرانگشت را به بدنه پشتی گوشی انتقال می‎دهند؛ با این وجود، اکنون مشخص شده است که شرکت اپل به نتیجه مشخصی برای جای‎گیری حسگر اثرانگشت رسیده و به همین جهت، تصمیم دارد تا آن‎را با نمایشگر گوشی پرچم‎دار جدید خود ادغام نماید.

در حاشیه بالای گوشی، سنسور چندانی وجود ندارد؛ این در حالی است که آیفون ۸ براساس شایعات به سیستم تشخیص چهره مجهز خواهد بود و به همین جهت، انتظار داریم که حاشیه‌های بیشتری در اطراف نمایشگر گوشی پرچم‎دار جدید اپل وجود داشته باشد.

شاید گمان کنید که تصاویر فاش شده مربوط به آیفون ۷s یا آیفون ۷s Plus خواهد بود. با این وجود، باید یادآور شویم که آیفون‎های جدید اپل از سری s تغییر چندانی نسبت به نسل گذشته نخواهد داشت و در واقع، همان آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس است؛ با این تفاوت، که شرکت اپل از مشخصات سخت‎افزاری قدرت‎مندتری بر روی این دو گوشی استفاده کرده است و آیفون‎های جدید اپل نیز از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‎کند. هم‏چنین حسگر اثرانگشت در حاشیه پایین نمایشگر وجود ندارد؛ به همین جهت، بسیار بعید است که این تصاویر مربوط به آیفون‎های ۷s یا آیفون ۷s Plus باشد.

شرکت اپل در ماه سپتامبر، از آیفون ۷s و آیفون ۷s Plus رونمایی خواهد کرد و به همراه این دو مدل، آیفون پرچم‏دار اپل یعنی آیفون ۸ ارائه می‎شود. گمان می‏رود که آیفون جدید کوپرتینویی‏ها نزدیک به ۱۰۰۰ دلار قیمت خواهد داشت. این در حالی است که مدل ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی آیفون ۷s به ترتیب ۶۴۹، ۷۴۹ و ۸۴۹ دلار قیمت دارد و آیفون ۷s Plus نیز در سه مدل با قیمت ۷۶۹، ۸۶۹ و ۹۶۹ دلار روانه بازار می‎شود.

در حال‎حاضر، نسخه ۲۵۶ گیگابایتی آیفون ۷ پلاس گران‎قیمت‎ترین گوشی شرکت اپل است. زمان مشخصی برای عرضه آیفون ۸ اعلام نشده؛ با این وجود، کوپرتینویی‎ها آیفون پرچم‎دار جدید خود را با تأخیر یک یا دو ماهه عرضه خواهند کرد. آیفون ۷s و آیفون ۷s Plus که در اواخر تابستان معرفی می‎شود، در هفته‏های اول مهر ماه وارد بازار می‎شود و نباید نسبت به تأخیر در عرضه آن‎ها نگران باشید!

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *