آموزش پیدا کردن درایور سخت افزار کامپیوتر و بک آپ گرفتن از آن ها

آموزش پیدا کردن درایور سخت افزار کامپیوتر و بک آپ گرفتن از آن ها
  • 1396/6/21
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

در این مقاله قصد داریم نرم افزاری را به شما معرفی کنیم که از طریق آن می توانید درایور سخت افزارهایی را که درایور آن ها نصب نشده است، دانلود کرده و نصب نمایید. اگرچه در اغلب موارد بهتر است درایور یک سخت افزار مستقیماً از وب سایت شرکت سازنده ی آن سخت افزار دانلود شود، با این حال در موارد نه چندان کمی، پیدا کردن درایور سخت افزار مورد نظر در وب سایت سازنده ی آن کار وقت گیر و گاهاً غیرممکنی است.

گویا آی تی – در این مقاله قصد داریم نرم افزاری را به شما معرفی کنیم که از طریق آن می توانید درایور سخت افزارهایی را که درایور آن ها نصب نشده است، دانلود کرده و نصب نمایید. اگرچه در اغلب موارد بهتر است درایور یک سخت افزار مستقیماً از وب سایت شرکت سازنده ی آن سخت افزار دانلود شود، با این حال در موارد نه چندان کمی، پیدا کردن درایور سخت افزار مورد نظر در وب سایت سازنده ی آن کار وقت گیر و گاهاً غیرممکنی است.

متأسفانه گوگل بسیاری از سایت هایی را که قصد فروش درایورهای خود را دارند، در صدر لیست جست و جوی درایورها قرار داده است. درایورهای این شرکت ها حتماً باید در قبال پرداخت پول دانلود شوند تا کارایی صد در صدی خود را داشته باشند، در غیر این صورت درایورهای این شرکت ها در اغلب موارد، حداکثر قادر به اسکن کامپیوتر برای پیدا کردن سخت افزارهایی هستند که درایور آن ها آپدیت یا نصب نمی باشد.

پیدا کردن درایور سخت افزارهای کامپیوتر با استفاده از نرم افزار DriverMax

برای دانلود نرم افزار DriverMax از لینک زیر استفاده کنید:
http://www.drivermax.com/download.htm
پس از ورود به لینک دانلود نرم افزار، مشاهده خواهید کرد که این نرم افزار به دو صورت رایگان و پولی در دسترس است. برای دانلود نسخه ی رایگان نرم افزار بر روی گزینه ی نارنجی رنگ Download کلیک نمایید.
یکی از تفاوت های نسخه ی پولی و نسخه ی رایگان در این است که در نسخه ی رایگان تنها امکان دو دانلود در روز وجود دارد. البته در صورتی که نیاز به بیش از دو دانلود در روز دارید می توانید چند اکانت بسازید و هر بار از یکی از این اکانت ها برای دانلود استفاده نمایید! برای استفاده از اکانت های متعدد باید از قسمت تنظیمات یا settings نرم افزار اکانت خود را تغییر دهید.

پس از دانلود نرم افزار، پیش از استفاده از امکانات آن باید به صورت آنلاین در این نرم افزار ثبت نام کنید. دقت داشته باشید که به هنگام ثبت نام درصورت درخواست ایمیل، ایمیل حقیقی خود را وارد کنید چرا که برای فعال سازی نرم افزار نیاز به کلیک کردن بر روی لینکی است که از طرف نرم افزار به ایمیل داده شده به هنگام ثبت نام، فرستاده می شود.
پس از فعال شدن نرم افزار شما می توانید برای انجام فعالیت های زیر از آن استفاده نمایید:
• شناسایی سخت افزارهایی که درایور آن ها نصب نشده است.
• دریافت لینک دانلود درایور سخت افزارهایی که درایورشان نصب نشده است.
• بک آپ گرفتن از درایورهای نصب شده ی فعلی برای صرفه جویی در زمان، به هنگام نصب در دفعات بعد.
• شناسایی دریورهایی که نیاز به آپدیت شدن دارند و نسخه ی جدید آن ها عرضه شده است.

برای اسکن سخت افزارهای کامپیوترتان پس از ثبت نام کردن و فعال نمودن برنامه، بر روی گزینه یSca for updates now کلیک کنید. پس از کلیک بر روی این گزینه، نرم افزار DriverMax سخت افزارهای کامپیوتر شما را اسکن می کند و در پایان اسکن، لیستی از درایورهای نصب شده و نصب نشده به شما ارائه می دهد. علاوه بر این نرم افزار DriverMax پس از اسکن سخت افزارهای کامپیوتر لیست درایورهای عرضه شده را نیز به شما نشان می دهد. در این هنگام شما می توانید با کلیک بر روی گزینه ی دانلود مرتبط با درایور مورد نظر خود آن را دانلود نمایید.

آموزش گرفتن بک آپ از درایورهای کامپیوتر

پس از دانلود یک درایور با استفاده از این نرم افزار شما می توانید با انتخاب گزینه ی Backup در قسمت پایینی لوگوی نرم افزار، تمام گزینه ها را تیک زده و از آن بک آپ بگیرید.

راه دیگری برای به دست آوردن درایورهای کامپیوتر

چنان چه شما نیز برای به دست آوردن درایور یکی از سخت افزارهای کامپیوتر خود دچار دردسر شده اید و قادر به دریافت آن از اینترنت نیستید، به شما پیشنهاد می کنیم تا از DriverPack ها استفاده نمایید. DriverPack ها دی وی دی هایی هستند که در آن ها آخرین نسخه ی ارائه شده ی تقریباً تمامی درایورها وجود دارد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *