با دستور دولت آمریکا؛ اپل مجبور به فعالسازی رادیوی مخفی آیفون ها شد!

با دستور دولت آمریکا؛ اپل مجبور به فعالسازی رادیوی مخفی آیفون ها شد!
  • 1396/7/9
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

چندی پیش سازمان تنظیم مقررات رادیویی ایالات متحده از اپل خواست، رادیوی FM موجود در برخی از مدلهای آیفون را فعال کند تا در شرایط بحرانی مثل طوفان و سیل که احتمال قطع شدن راه‌های ارتباطی وجود دارد، ارگانهای مسئول قادر به اطلاع رسانی بر روی امواج رادیویی باشند.

گویا آی تی – اپل در پاسخ به این درخواست واکنش نشان داد و اظهار داشت که چیپ رادیو تنها بر روی تعدادی از مدلهای آیفون وجود دارد و در مدلهای اخیر مثلا آیفون ۷ پلاس و ۸پلاس از این تکنولوژی استفاده نشده و در واقع هیچ آنتن رادیویی برای دریافت امواج FM در این محصولات وجود ندارد.

به گفته کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC)، اپل تنها شرکت بزرگ موبایلی است که هنوز گیرنده رادیو را بر روی محصولات خود فعال نکرده است. رئیس هیئت مدیره FCC نیز اظهار امیدواری کرد که این شرکت با توجه به خسارات طوفان هاروی، ایرما و ماریا، وضعیت خود را در این رابطه تغییر دهد.

از سویی وقتی این درخواست را در مقابل گفته‌های اپل مبنی بر اینکه در آیفون از سیستمها و تکنولوژیهای مختلفی به منظور برقراری امنیت کاربران مثل دسترسی به اطلاعات پزشکی افراد از طریق لاک اسکرین، امکان برقراری تماسهای تلفنی اضطراری و قابلیت ارسال پیامهای اورژانسی از سوی دولت میگذاریم، جور در نمی‌آید. این شرکت در همین هفته تعدادی از قابلیتهای امنیتی و حریم خصوصی جدید در آیفونهای جدیدش را معرفی کرد.

به دنبال وقوع طوفانهای اخیر، شبکه‌های تلفن همراه در جزایر پورتوریکو و ویرجین ایلات متحده به کلی از بین رفت. در چنین شرایطی، رادیو اف‌ام امکان اطلاع رسانی و حمل سیگنالهای رادیویی تا مسافتهای طولانی را خواهد داشت. دقیقا مشخص نیست، FCC اپل را مجبور به فعال کردن چیزی در آیفون کرده که از مدتها پیش وجود داشته (و عمدا فعال نکرده!) و یا صرفا درخواستی مبنی بر اضافه کردن این قابلیت در اسمارت‌فونهای آینده این شرکت ارائه کرده است!

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *