آموزش خاموش کردن خودکار کامپیوتر در سر ساعتی مشخص

آموزش خاموش کردن خودکار کامپیوتر در سر ساعتی مشخص
  • 1396/7/13
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

اگر خواهان آن هستید که کامپیوترتان در سر ساعتی مشخص به صورت خودکار خاموش شود این نوشته برای شماست. در ادامه یک به یک مراحل استفاده از این قابلیت را ذکر خواهیم کرد. با گویا آی تی همراه باشید.

گویا آی تی – اگر خواهان آن هستید که کامپیوترتان در سر ساعتی مشخص به صورت خودکار خاموش شود این نوشته برای شماست. در ادامه یک به یک مراحل استفاده از این قابلیت را ذکر خواهیم کرد. با گویا آی تی همراه باشید.

۱- ابتدا منوی استارت را باز کرده و در قسمت جستجو این عبارت را وارد کنید: Task Scheduler

۲- سپس بر روی آیکون Task Scheduler کلیک کنید.

۳- در سربرگ Actions بر روی گزینه ی Create Task… کلیک کنید.

۴- در مرحله ی بعد، در پنجره ی Create Task… و در سربرگ General برای این روند یک نام انتخاب کنید و پس از آن با زدن تیک گزینه های Run whether user is logged on or not و Run with highest privileges آن ها را فعال نمایید. دست آخر باید در قسمت Configure for نسخه ویندوز را انتخاب کنید.

۵- در این مرحله، بایستی در سربرگ Triggers بر روی گزینه ی New  کلیک کنید تا بتوانید زمان آغاز خاموش شدن دستگاه را تنظیم نمایید.

۶-  این بار در سربرگ Actions بر روی گزینه ی New  کلیک کنید تا بتوانید به صفحه ی جدید بروید. در اینجا در قسمت Actions گزینه ی Start a program  را انتخاب نموده و سپس در قسمت Program/script عبارت shutdown را تایپ کنید. برای بسته شدن تمامی برنامه ها به هنگام خاموش شدن کامپیوتر، در قسمت Add argument عبارت /S را تایپ کنید.

۷- دست آخر بر روی گزینه ی OK کلیک کنید تا تنظیمات مورد نظر شما ایجاد شود.

سربرگ های بعدی برای شخصی سازی بیشتر هستند و اگر خواهان شخصی سازی بیشتر هستید می توانید از این سربرگ ها استفاده کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *