آموزش نمایش صفحه لپتاپ در تلویزیون به طور بی سیم

آموزش نمایش صفحه لپتاپ در تلویزیون به طور بی سیم
  • 1396/8/13
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

در صورت داشتن تلویزیونی که مجهز به وای فای (WiFi) باشد، می توان لپ تاپ را به صورت وایرلس یا بدون سیم به آن متصل نمود. با استفاده از این امکان می توان بازی های لپ تاپ را در صفحه نمایش تلویزیون مشاهده کرد و از دیگر مزایای یک صفحه نمایش بزرگ تر بهره برد. در این نوشته قصد داریم تا چگونگی برقراری این اتصال را آموزش دهیم.

گویا آی تی – پیش تر برای اتصال لپ تاپ به تلویزیون از کابل های HDMI یا VGA استفاده می شد، اما امروزه می توان لپ تاپ ها را به صورت بدون سیم یا وایرلس به تلویزیون های مجهز به وای فای متصل نمود.

برای اتصال لپ تاپ دارای سیستم عامل ویندوز ۱۰ به تلویزیون به صورت بی سیم و بدون کابل HDMI از روش زیر استفاده نمایید:
در ابتدا لازم است تا وای فای هر دو دستگاه یعنی هم لپ تاپ و هم تلویزیون را روشن نمایید.

پس از آن که وای فای لپ تاپ را روشن کردید به مسیر Setting>Device رفته و در قسمت Bluetooth & other device گزینه ی Add Bluetooth & other را انتخاب نمایید.
سپس گزینه ی Wireless display or dock را انتخاب کنید تا دستگاه، تلویزیون را پیدا نماید.
پس از آن که وای فای تلویزیون پیدا شد آن را انتخاب کنید تا لپ تاپ به تلویزیون متصل گردد. در این مرحله باید صفحه لپ تاپ بر روی صفحه نمایش تلویزیون نشان داده شود.
علاوه بر این شما می توانید حالت و نحوه ی نمایش صفحه ی لپ تاپ بر روی تلویزیون را از طریق Change projection mode تعیین نمایید. در این قسمت چهار گزینه برای انتخاب وجود دارد که هر یک به صورت زیر صفحه ی لپ تاپ را روی صفحه نمایش تلویزیون نمایش می دهند:

Disconnect: انتخاب این گزینه باعث می شود تا تصویر صفحه نمایش لپ تاپ روی تلویزیون نشان داده نشود. در حقیقت با انتخاب این گزینه اتصال لپ تاپ و تلویزیون قطع می گردد.
Duplicate: با انتخاب این گزینه تصویر صفحه نمایش لپ تاپ هم بر روی لپ تاپ و هم بر روی نمایشگر تلویزیون قابل مشاهده خواهد بود.
Extend: با انتخاب این گزینه تصاویر به صورت مستقل روی نمایشگرهای لپ تاپ و تلویزیون نشان داده می شوند. تصویر اصلی به همراه آیکون های موجود در دسکتاپ روی لپ تاپ نمایش داده می شود و تصویری بدون آیکون نیز روی نمایشگر تلویزیون ظاهر می گردد.

یکی از مشکلات این حالت این است که در حالتی که گزینه ی Extend انتخاب شده است، نشانگر موس تنها در یکی از نمایشگرها قابل مشاهده می باشد. برای حل این مشکل می توان موس را تا انتهای صفحه نمایش لپ تاپ برد تا به نوعی موس وارد صفحه نمایش دوم یعنی همان نمایشگر تلویزیون شود. با اجرا کردن یک فایل و بردن به انتهای یک گوشه از صفحه نمایش لپ تاپ مشاهده خواهید کرد که فایل در نمایشگر دوم مشاهده خواهد شد. با کمی تمرین می توانید به استفاده از موس با این روش در هر دو نمایشگر عادت کنید.

Second Screen Only: انتخاب این گزینه باعث می شود تا تصویر تنها روی نمایشگر تلویزیون قابل مشاهده باشد و نمایشگر لپ تاپ با انتخاب آن غیر فعال می گردد.

با اتصال وایرلس لپ تاپ به تلویزیون شما می توانید در صورت مشاهده ی فیلم یا گوش دادن به موسیقی از صدای تلویزیون بهره ببرید. علاوه بر این استفاده از این روش باعث از دست دادن حجم اینترنت نمی شود. در این روش لپ تاپ و تلویزیون با استفاده از WiFi Direct به یکدیگر متصل می گردند و از این رو نیازی نیست تا هر رو به یک هات اسپات یا مودم متصل باشند. تنها چیزی که برای این اتصال کافی است این است که وای فای لپ تاپ و تلویزیون هر دو روشن باشد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *