چگونه از شر ویروس ها و تروجان ها خلاص شویم؟

چگونه از شر ویروس ها و تروجان ها خلاص شویم؟
  • 1396/11/1
  • بابک شالکونژاد
  • 0

قطعا برای بسیاری از شما پیش آمده است که سیستم‌تان به ویروس یا تروجان آلوده شده باشد و تلاش زیادی برای حذف آن کرده باشید ولی فایده‌ای نداشته باشد. از بین‌بردن ویروس ها و تروجان ها کار بسیار ساده‌ای نیست و در بسیاری موارد برای این کار مجبور به تعویض سیستم عامل می ‌شوید. در ادامه راه هایی را برای حذف این فایل های مخرب آموزش می‌دهیم تا دیگر مجبور به تعویض سیستم عامل‌تان نباشید.

گویا آی تی – پیش از هر چیز حتما با یک آنتی ویروس سیستم خود را اسکن کنید و ببینید قادر به شناسایی و از بین‌بردن ویروس و تروجان هست یا نه. آنتی ویروس مناسب  در برخی مواقع می‌تواند برای شناسایی و حذف ویروس ها و تروجان ها به شما کمک کند که در این صورت دیگر نیازی به انجام اقدامات بیش‌تر نیست. ما آنتی ویروس «Avast» را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در گام دوم اگر آنتی ویروس نتوانست ویروس یا تروجان را شناسایی و حذف کند، باید سراغ یک آنتی تروجان مناسب بروید.

آنتی تروجان‌ می‌تواند نرم افزارهای مخرب و روت کیت ها را شناسایی و حذف کند. نسخه‌ رایگان نرم افزار «Spybot» گزینه مناسبی برای این کار است. همچنین نرم افزار «Malwarebytes Anti-Malware» یک آنتی تروجان مناسب است که می‌توانید تا ۱۴ روز به صورت رایگان در سیستم‌عامل ویندوز از آن استفاده کنید. می‌ توانید این نرم افزار را نصب کنید و پس از این ‌که تروجان را شناسایی و حذف کرد، آن را پاک کنید. دقت داشته باشید اگر از این نرم افزار استفاده کردید پس از نصب، گزینه Threat Scan را انتخاب کنید تا سیستم شما را اسکن کند.

مشکل دیگری که بسیاری از شما با آن مواجه می‌شوید پیدا شدن سروکله نوار ابزارهای تبلیغاتی و مزاحم روی مرورگرهایتان است. برای شناسایی و حذف این نوار ابزارها می‌ توانید از نرم افزار AdwCleaner استفاده کنید. این نرم افزار بسیار کم ‌حجم و رایگان است و می ‌تواند Adwareها و بدافزارهای مزاحم در مرورگرهای مختلف را شناسایی و حذف کند. AdwCleaner تمامی عناصر باقی‌مانده از نرم افزارها و همچنین عوامل تبلیغاتی آن ها را پیدا می‌کند و سپس شما می‌توانید فقط با یک کلیک موارد شناسایی‌شده را حذف کنید. برای دانلود این نرم افزار به سایت رسمی آن مراجعه کنید.

دردسر رایج دیگر این است که پس از نصب برخی نرم افزارها متوجه نصب ‌شدن یک سری Toolbarها و افزونه های غیرضروری روی مرورگرتان می‌شوید که قادر به حذف کامل آن ها نیستید. نرم افزار Avast Browser Cleanup، از محصولات شرکت معتبر Avast، پس از اسکن مرورگرتان لیست Toolbarها و افزونه های‌ غیرضروری و احیانا آلوده را به شما نشان می ‌دهد تا آن ها را حذف کنید. برای دریافت این ابزار به سایت رسمی Avast مراجعه کنید.

پس اگر سیستم شما به ویروس یا تروجان آلوده شد با استفاده از روش های بالا می‌توانید آن ها را حذف کنید. اما اگر موفق نشدید پیشنهاد می‌کنیم حتما سیستم عامل‌ تان را عوض کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *