حل مشکل اجرای بازی در حالت تمام صفحه در ویندوز ۱۰

حل مشکل اجرای بازی در حالت تمام صفحه در ویندوز ۱۰
  • 1396/11/12
  • فرید دانشفر
  • 2

به طور حتم همه ما دوست داریم که بازی مورد علاقه خود را در کامپیوتر اجرا کنیم، اما به نظر می رسد که برخی کاربران با اجرای بازی در حالت تمام صفحه در ویندوز ۱۰ مشکل دارند. این یک مشکل غیرمعمول است و امروز در گویا آی تی می خواهیم روش حل آن را به شما آموزش دهیم.

بعضی کاربران گزارش داده اند که با اجرای بازی در حالت تمام صفحه مشکل دارند و طبق گفته آن ها، بازی به دسکتاپ سوئیچ می شود و در همان حالت باقی می ماند، در حالی که در پس زمینه در حال اجرا است. این امر باعث می شود که بازی به درستی در حالت تمام صفحه اجرا نشود. اما خبر خوب این است که راه حل هایی برای این مشکل وجود دارد.

حل مشکل بازی ها در حالت تمام صفحه در ویندوز ۱۰

گاهی اوقات در هنگام اجرای بازی در حالت تمام صفحه دچار مشکل می شوید. در این مقاله به موارد زیر می پردازیم:

ویندوز ۱۰ از حالت تمام صفحه استفاده نمی کند – این یک مشکل مرسوم است و معمولاً به خاطر تنظیمات شماست. با این حال می توانید از راه حل های ما استفاده کنید.

ویندوز ۱۰ بازی ها را در حالت تمام صفحه اجرا نمی کند – بسیاری از کاربران گزارش داده اند که ویندوز ۱۰ بازی ها را در حالت تمام صفحه اجرا نمی کند. این مشکل معمولاً به خاطر بازی یا تنظیمات کارت گرافیک است.

ویندوز ۱۰ بازی های تمام صفحه را مینیمایز می کند – اگر بازی های تمام صفحه شما مینیمایز می شوند، ممکن است مشکل به خاطر یکی از برنامه های third-party باشد. گاهی اوقات برنامه های third-party باعث اختلال در بازی ها می شوند.

سیاه شدن صفحه، هنگ کردن یا مشکلات دیگر در بازی های تمام صفحه ویندوز ۱۰ – بسیاری از کاربران درباره سیاه شدن صفحه، هنگ کردن یا مشکلات دیگر در هنگام اجرای بازی در ویندوز ۱۰ گزارش داده اند. بعضی وقت ها این مشکل در هنگام استفاده از دو مانیتور بروز می کند.

بازی ها در ویندوز ۱۰ به حالت تمام صفحه نمی روند – این یکی دیگر از مشکلات مرسوم ویندوز ۱۰ است. اگر با این مشکل مواجه هستید، تنظیمات کارت گرافیک خود را چک کنید.

حالت تمام صفحه در ویندوز ۱۰ کار نمی کند –یکی دیگر از مشکلاتی که به راحتی می توانید با یکی از راه حل های ما آن را رفع کنید.

راه حل ۱ بازی را در حالت پنجره ای اجرا کنید

اگر بازی شما دارای فایل تنظیمات (configuration) است یا می توانید تنظیمات را قبل از شروع بازی اعمال کنید، مطمئن شوید که بازی را در حالت پنجره ای اجرا می کنید. این بهترین راه حل نیست، اما به شما امکان می دهد که بازی مورد علاقه خود را اجرا کنید. برای بهره مندی از بهترین تجربه، می توانید حالت پنجره ای بدون لبه و رزولوشن مشابه دسکتاپ خود را انتخاب کنید.

راه حل ۲ مقیاس صفحه را در حالت ۱۰۰% تنظیم کنید

گزارش شده است که بسیاری از بازی ها تا زمان تنظیم مقیاس صفحه در حالت ۱۰۰% به درستی کار نمی کنند، بنابراین می خواهیم ببینیم که چطور این کار را در ویندوز ۱۰ انجام بدهیم.

۱- Settings را باز کنید و به System > Display بروید.

تنظیمات ویندوز
تنظیمات ویندوز

۲- Change the size of text, apps and other items را پیدا کنید و آن را روی ۱۰۰% قرار دهید.

می توانید به منظور اعمال تغییرات، از اکانت خود خارج و دوباره وارد شوید. زمانی که این کار را انجام دادید، بازی را چک کنید.

راه حل ۳ مانیتور اصلی خود را تغییر دهید

اگر از دو مانیتور استفاده می کنید، ممکن است با اجرای بازی در حالت تمام صفحه مشکل پیدا کنید. با این حال می توانید با تغییر مانیتور اصلی این مشکل را حل کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- روی دسکتاپ راست کلیک کرده و Display Settings را از منو انتخاب کنید. زمانی که پنجره Display Settings باز شد، می توانید دو مانیتور را با شماره هایشان مشاهده کنید.

Display Settings
Display Settings

۲- در پنجره Display Settings روی Identify کلیک کنید. شماره ای روی صفحه نمایش داده می شود که معمولاً ۱ یا ۲ است.

۳- حالا در Display Settings مانیتور دارای شماره ای که در مرحله ۲ مشاهده کردید را به عنوان مانیتور اصلی قرار دهید.

۴- تغییرات را ذخیره کنید و بازی را در حالت تمام صفحه اجرا کنید.

این یک روش ساده برای حل مشکل است، بنابراین توصیه می کنیم که حتماً آن را امتحان کنید.

راه حل ۴ تنظیمات کنترل پنل Nvidia را تغییر دهید

اگر از کارت گرافیک داخلی و خارجی استفاده می کنید می توانید تنظیمات کنترل پنل Nvidia را تغییر دهید تا مشکل رفع شود.

۱- Nvidia Control Panel را باز کنید.

۲- به Manage 3D settings > Global settings بروید.

کنترل پنل Nvidia
کنترل پنل Nvidia

۳- Preferred graphic processor را از حالت Auto-select به High Performance Nvidia تغییر دهید.

۴- روی Apply کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند و بازی را در حالت تمام صفحه اجرا کنید.

برخی کاربران گزارش داده اند که مشکل را با تغییر سایز و جایگاه دسکتاپ در کنترل پنل Nvidia حل کرده اند. به این منظور مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- Nvidia Control Panel را باز کنید.

۲- به Display > Adjust desktop size and position بروید.

Adjust desktop size and position
Adjust desktop size and position

۳- گزینه scaling را پیدا کنید و آن را در حالت No Scaling قرار دهید. سپس روی Apply کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند.

No Scaling
No Scaling

پس از اعمال این تغییرات می توانید بازی ها را بدون هیچ مشکلی در حالت تمام صفحه اجرا کنید. اگر از گرافیک AMD استفاده می کنید، می توانید گزینه های مشابه را در Catalyst Control Center پیدا کنید.

راه حل ۵ Teamviewer را غیرفعال کنید

بسیاری از کاربران گزارش داده اند که با مشکل اجرای بازی در حالت تمام صفحه رو به رو هستند و به گفته آن ها ایراد اصلی از Teamviewer است. اگر با Teamviewer آشنا نیستید، باید بدانید که یک برنامه دستیار از راه دور است که به وسیله آن می توانید کامپیوترهای دیگر را کنترل کنید. این یک برنامه محبوب است و بسیاری از کاربران از آن استفاده می کنند.

با این که Teamviewer یک برنامه فوق العاده است، گاهی اوقات می تواند مشکل ساز شود. بسیاری از کاربران گزارش داده اند که مشکل اجرای بازی در حالت تمام صفحه با غیرفعال کردن  Teamviewer رفع می شود.

اگر غیرفعال کردن Teamviewer کمکی نکرد، می توانید این برنامه را حذف کید و دوباره مشکل را چک کنید. اگر نیاز دارید که از یک برنامه دیگر برای کنترل از راه دور استفاده کنید که با بازی های تمام صفحه مشکل نداشته باشد، می توانید از Mikogo و Radmin استفاده کنید.

راه حل ۶ از حالت Compatibility استفاده کنید

اگر با مشکل اجرای بازی در حالت تمام صفحه مواجه هستید، می توانید از حالت Compatibility استفاده کنید. این حالت به منظور استفاده از برنامه های قدیمی که به طور کامل با ویندوز ۱۰ سازگاری ندارند طراحی شده است. برای اجرای در حالت Compatibility می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- برنامه مشکل ساز را پیدا کنید، روی آن راست کلیک کرده و Properties را از منو انتخاب کنید.

Properties
Properties

۲- به تب Compatibility بروید و گزینه Run this program in compatibility mode for را تیک بزنید. حالا نسخه دلخواه ویندوز را از منو انتخاب کنید و روی Apply و OK کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند.

compatibility mode
compatibility mode

پس از فعال کردن حالت Compatibility بازی را اجرا کنید و مشکل را چک کنید. در نظر داشته باشید که باید حالت های مختلف compatibility را امتحان کنید تا گزینه مناسب را پیدا کنید.

حالت compatibility یک ویژگی کاربردی است که به شما امکان می دهد نرم افزار های قدیمی را در کامپیوتر اجرا کنید، بنابراین حتماً آن را امتحان کنید.

راه حل ۷ سایز فونت را به ۱۰۰% تغییر دهید و تنظیمات کنترل پنل Intel HD را عوض کنید

اگر با مشکل اجرای بازی در حالت تمام صفحه رو به رو هستید، می توانید با قرار دادن اندازه فونت در حالت ۱۰۰% این مشکل را حل کنید. روش انجام این کار را در راه حل ۲ توضیح دادیم، بنابراین حتماً آن را مطالعه کنید.

پس از این، باید Intel HD Control Panel را باز کنید و تغییراتی ایجاد کنید. زمانی که Intel HD Control Panel باز شد، به بخش Display بروید و تنظیمات Fit را به Fullscreen تغییر دهید. حالا گزینه Override application settings checkbox را تیک بزنید و تغییرات را ذخیره کنید.

پس از این کار می توانید بازی های قدیمی خود را به راحتی در کامپیوتر اجرا کنید. در نظر داشته باشید که این راه حال در صورتی کار می کند که از کارت گرافیک های داخلی Intel HD استفاده کنید. اگر از کارت گرافیک AMD یا Nvidia استفاده می کنید، مطمئن شوید که تنظیمات گفته شده را در برنامه کنترل پنل اعمال کنید.

راه حل ۸ Taskbar را به محل پیش فرض برگردانید

طبق گفته کاربران مشکل اجرای بازی در حالت تمام صفحه به خاطر تغییر جای Taskbar است. بعضی کاربران علاقه دارند که Taskbar را به سمت کنار یا بالای صفحه نمایش منتقل کنند، اما این کار گاهی باعث ایجاد مشکل می شود. با این حال می توانید مشکل را با برگرداندن Taskbar به محل پیش فرض در قسمت پایین حل کنید.

زمانی که Taskbar را به پایین منتقل کنید مشکل شما حل می شود و می توانید بازی مورد علاقه خود را در حالت تمام صفحه اجرا کنید. اگر نمی خواهید Taskbar را به محل پیش فرض بازگردانید، می توانید از گزینه پنهان کردن به صورت اتوماتیک استفاده کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- دکمه ویندوز + I را بزنید تا Settings باز شود.

۲- حالا به بخش Personalization بروید.

Personalization
Personalization

۳- از منو سمت چپ Taskbar را انتخاب کنید. حالا در سمت راست، گزینه Automatically hide the taskbar in desktop mode را فعال کنید.

تنظیم Taskbar
تنظیم Taskbar

پس از فعال کردن این گزینه، می توانید بازی های خود را در حالت تمام صفحه اجرا کنید.

راه حل ۹ رزولوشن را در Catalyst Control Center تغییر دهید

طبق نظر کاربران، می توانید مشکل را با تغییر رزولوشن در Catalyst Control Center حل کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- Catalyst Control Center را باز کنید و به بخش Graphics/Desktop & Display بروید.

۲- روی آیکون مثلث در بخش Screen Model کلیک کنید، سپس Properties را انتخاب کنید.

۳- حالا رزولوشن را در پایین ترین حالت قرار دهید و تغییرات را ذخیره کنید.

۴- به Graphics/Desktop & Display بروید و در پایین سمت چپ روی آیکون مثلث کلیک کنید.

۵- در این جا گزینه های متعددی را مشاهده می کنید. روی Full Screen کلیک کرده و تغییرات را ذخیره کنید.

پس از طی این مراحل فقط باید رزولوشن کامپیوتر خود را تغییر دهید. سپس مشکل شما حل می شود و می توانید از بازی کردن در حالت تمام صفحه لذت ببرید. اگر مشکل همچنان پابرجاست، مراحل گفته شده را پس از مینیمایز کردن بازی تکرار کنید.

همانطور که می بینید مشکل اجرای بازی در حالت تمام صفحه در ویندوز ۱۰ به راحتی حل می شود و امیدواریم شما هم با استفاده از این راهکارها بتوانید از بازی کردن لذت ببرید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. سلام خسته نباشید مخواستم بگم من یک بازی دارم قبلا مشکلی نداشت و خوب کار میکرد
    من مدتی انرا بازی نکردم به حدود ۲ ماه بازی نکرم الان که میخواهم بازی کنم صفحه کوچک است و راه حل هایی که گفتید به دلایل شخصی من نمی توانم انجام دهممن راحت ترین روش را میخواهم

  2. درود ، بسیار عالی بود ، یه مشکل دیگه که هست اینه که بعضی مواقع در حالت ویندوزی بازی ها روان اجرا میشوند ولی در حالت تمام صفحه لگ خیلی شدیدی دارن ، این فقط مربوط به کارت گرافیک میشه و فقط اونو اپدیت کنین درست میشه ، ولی اشتباه نکنین ، منظورم از کارت گرافیک تنها گرافیک اختصاصی سیستم تون نیست، من بار ها گرافیک اختصاصی سیستمم رو اپدیت کردم و دیدم مشکل رفع نشد ، بعد فهمیدم مشکل از درایور گرافیک داخلی سی پی یو بوده و با اپدیت اون حل شد ، به دلایلی که نمیدونم ، بازی در حالت ویندوز مستقیم میره رو گرافیک اختصاصی سیستمم ،ولی تو حالت فول اسکرین، گرافیک خاموش میشه و داخلی سی پی یو فعال میشه ، و اگه دریاور اخرش رو نصب نداشته باشین بازی و یا برنامه ها با لگ شدید مواجه میشن، البته بعد بالا اومدن گرافیک سی پی یو و چند دقیقه ای کار کردن باهاش دوباره گرافیک دوم وارد عمل میشه و تا اخر کار روشن میمونه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *