حل مشکل کندی بوت، خطاهای گرافیکی در ویندوز ۱۰

حل مشکل کندی بوت، خطاهای گرافیکی در ویندوز ۱۰
  • 1396/11/18
  • رقیه کُرد
  • 0

جدیدترین نسخه ویندوز ۱۰ برای علاقه مندان دو آتشه این سیستم عامل عرضه شده است. مایکروسافت بعد از وقفه ای نسبتا طولانی نگارش ۱۷۰۸۳ ویندوز ۱۰ را عرضه کرد که شامل مجموعه ای از ویژگی های جدید و بهبودهای مختلف از جمله این موارد است: کنترل بهتر داده های عیب یابی و دورسنجی، بهبودهای تایم لاین، فونت های قابل شخصی سازی در فروشگاه ویندوز، اصلاحیه نمایش فایل های PDF در مرورگر اج و …

گویا آی تی – البته نکته جالب وجود بعضی اشکالات نرم افزاری در خود این بسته به روزرسانی است. مایکروسافت لیستی از چند خطای مرتبط با این بسته به روزرسانی را منتشر کرده است اما کاربران مشتاقی که پیش از این سایرین اقدام به نصب آن کرده اند، شاهد نقایص بیشتری هستند.

لیست باگ های گزارش شده از نگارش ۱۷۰۸۳ ویندوز ۱۰

۱- مشکل در پروسه نصب

۲- کند شدن بیش از حد پروسه بوت

۳- عدم به روزرسانی آیکن باتری

۴- خطاهای نمایش فونت و همچنین بروز نقص در نمایش محتواهای گرافیکی در مدل های مختلف سرفیس

۵- حذف بازی های Play Anywhere

مشکل در پروسه نصب

با یک مشکل کاملا رایج شروع می کنیم: بسیاری از کاربران بنا به دلایل مختلف قادر به دانلود و نصب جدیدترین نگارش ارائه شده نیستند. برای بعضی ها پروسه دانلود اصلا شروع نمی شود و برخی دیگر هنگام نصب شاهد خطاهایی با کد ۰x80070005، ۰xc1900101 و … بوده اند.

گزارش یکی از کاربران را ببینید:

”سلام. پروسه به روزرسانی ویندوز ۱۰ در کامپیوتر من برای نصب نسخه پیش نمایشی ۱۷۰۸۳٫۱۰۰۰ متوقف شده و حدود یک ساعت و ۲۰ دقیقه است که اسلایدر تکان نمی خورد.“

اگر نمی توانید جدیدترین به روزرسانی عرضه شده برای ویندوز ۱۰ را نصب کنید، به این ترتیب عمل کنید:

۱- ابتدا رجیستری را با تایپ عبارت regedit در پنجره Run (یا کادر جستجوی منوی استارت) باز نمایید.

۲- در پنجره رجیستری آدرس زیر را دنبال کنید:

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersionWindowsUpdateAuto UpdateRequestedAppCategories8b24b027-1dee-babb-9a95-3517dfb9c552

۳- کلید مذکور را حذف کنید.

۴- کامپیوتر را از نو راه اندازی کنید.

۵- حال مجددا عرضه به روزرسانی های جدید برای ویندوز را بررسی و سعی در نصب بسته ۱۷۰۸۳ کنید.

۲- کند شدن بیش از حد پروسه بوت

بسیاری از کاربران بعد از نصب نگارش ۱۷۰۸۳ ویندوز ۱۰ شاهد کند شدن چشمگیر پروسه بوت ویندوز شده اند و این اتفاق حتی در کامپیوترهایی با سخت افزارهای متوسط و پیشرفته هم رخ داده است. در ابزار Event Viewer ویندوز، این مشکل با مساله مجوزدهی مرتبط دانسته شده است.

گزارش یک کاربر:

”من یک لپ تاپ HP دارم که مجهز به نسل هشتم پردازنده های i5، ۱۲ گیگابایت حافظه RAM DDR4 است. سیستم من دارای یک هارددیسک معمولی است اما با این وجود زمان پروسه بوت بسیار بالا رفته و من را حسابی کلافه کرده است. جدیدترین نگارش عرضه شده برای ویندوز یعنی ۱۷۰۸۳ روی سیستم نصب شده است.“

اگر بعد از نصب جدیدترین نگارش ویندوز با مشکل کند شدن پروسه بوت مواجه شده اید، برای رفع مساله کافی است جستجوی ساده در وب انجام داده و دستورالعمل مختلفی که وب سایت ها پیشنهاد داده اند را دنبال کنید.

۳- عدم به روزرسانی آیکن باتری

برخی از کاربران به مساله عدم نمایش دقیق درصد باقی مانده از ظرفیت باتری هم اشاره می کنند. حتی اگر چند ساعت لپ تاپ را از منبع برق جدا کرده و صرفا از باتری استفاده نمایید، باز هم شاهد تغییری در میزان ظرفیت باقیمانده از آن نخواهید بود.

گزارش کاربر:

”آیکن باتری با میزان درصد باقیمانده از ظرفیت و یا میزان ساعتی که قادر به روشن نگه داشتن لپ تاپ است، به روز نمی شود. وضعیت این آیکن از زمان روشن شدن لپ تاپ تا زمان خاموش کردن، هیچ تغییری نمی کند. راه اندازی مجدد کامپیوتر یا خاموش کردن آن هم هیچ تغییری در اوضاع ایجاد نخواهد کرد. این مشکل از زمان عرضه سه بسته به روزرسانی اخیر مایکروسافت از جمله نگارش ۱۷۰۸۳ ویندوز ۱۰ به وجود آمده است.

۴- خطاهای نمایش فونت و همچنین بروز نقص در نمایش محتواهای گرافیکی در مدل های مختلف سرفیس

اگر ابزار سرفیس خود را در برنامه Insider ثبت نام کرده باشید ممکن است شاهد مشکلات گرافیکی مثل عدم نمایش صحیح فونت ها و یا وجود مشکل در نمایش محتواهای گرافیکی روی صفحه نمایش باشید. جالب اینجاست که به نظر می رسد این مشکل صرفا برای اپلیکیشن های UWP رخ می دهد.

خوشبختانه با غیرفعال کردن آداپتورهای گرافیکی اینتل می توان این مشکل را به راحتی مرتفع کرد. هر چند به خاطر داشته باشید که با انجام این کار، کنترل روشنایی صفحه را از دست خواهید داد.

۵- حذف بازی های Play Anywhere

اگر بعد از نصب نگارش ۱۷۰۸۳ قادر به پیدا کردن بازی های Play Anywhere نیستید، بدانید که تنها نیستید. عده ای بسیار کمی از کاربران با این مساله مواجه شده اند، اما متاسفانه، تنها راهکار نصب مجدد این بازی هاست.

گزارش کاربر:

”بعد از نصب این نگارش به نظر می رسد تمام بازی های نصب شده Play Anywhere حذف شده باشند. حال مجبورم که تمام این بازی ها را مجددا دانلود و نصب کنم. ضمنا نیمی از بازی ها و برنامه های سنجاق شده هم از منوی استارت حذف شده اند.“

این ها رایج ترین مشکلاتی هستند که بعد از نصب نگارش ۱۷۰۸۳ با آنها مواجه خواهید شد. همان طور که می بینید بر خلاف نگارش های قبلی، خوشبختانه این بسته به روزرسانی با مشکلات کمتری رو به روست.

اگر بعد از نصب نگارش ۱۷۰۸۳ با مشکلات دیگری مواجه شده اید، لطفا در قسمت نظرات آنها را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *