بهترین بازی های جهان باز ۲۰۱۸

بهترین بازی های جهان باز ۲۰۱۸
  • 1397/1/23
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

بازی های جهان باز (open world) متعددی در بازار وجود دارند، اما چگونه می توانیم بهترین را انتخاب کنیم؟ ما در گویا آی تی مجموعه ای از بهترین های این سبک را برای شما آماده کرده ایم. با ما همراه باشید.

بازی ها در ۱۰-۱۵ سال گذشته راه زیادی طی کرده اند، به عنوان مثال می توانید ببینید که Shadow of Colossus چگونه بهبود پیدا کرده است. گرافیک شفاف تر شده، گیم پلی سرعت بیشتری پیدا کرده و توسعه دهندگان قادر به خلق جهان های بازی هستند که در نسل قبلی کنسول ها و کامپیوترها قابل انجام نبود.

با این تفاسیر چگونه بهترین بازی جهان باز مناسب خود را پیدا کنیم؟ نگران نباشید، ما در این جا فهرستی از بهترین بازی های جهان باز موجود را آماده کرده ایم.

GTA V

GTA V
GTA V

قیمت: ۴۵٫۹۹ دلار (۲۱۶ هزار تومان)

سری Rockstar Grand Theft Auto یکی از محبوب ترین بازی های دنیاست و GTA V نیز از این قاعده مستثنی نیست. جهان باز سن آندریاس در GTA V گسترده تر شده است و دارای نقشه ۵۰ کیلومتر مربعی با تمام جزئیات یک شهر شلوغ، کوه های بلند و موارد دیگر است.

زیبایی واقعی GTA V فقط به خاطر گرافیک نیست (البته از نظر بصری فوق العاده است) بلکه بیشتر به خاطر طراحی نقشه و NPC ها (کاراکترهای غیرقابل بازی) است. در GTA V می توانید به هر یک از NPC ها گوش بدهید و با توجه به محدوده یا کاری که انجام می دهند، مکالمه متفاوتی را می شنوید. این مورد در بازی های معدودی دیده می شود و نمونه ای از سطح جزئیات Rockstar است.

سطح جزئیات Rockstar شامل هر چیزی از جمله مکالمات جالب NPCها و تبلیغات رادیویی تا فعالیت های مختلف می شود که نمایانگر یک بازی جهان باز کاملاً زنده است و شما را به کشف تمام جزئیات ترغیب می کند.

علاوه بر این زمانی که از پرسه زدن خسته شدید، می توانید به بخش GTA Online بروید و نقشه را به همراه دیگر بازیکنان آنلاین کشف کنید.

Ark: Survival Evolved

Ark: Survival Evolved
Ark: Survival Evolved

قیمت: ۵۹٫۹۹ دلار (۲۸۰ هزار تومان)

اگر به دنبال یک بازی جهان باز survival هستید، جایی که باید دایناسورها را به همراه دیگران نابود کنید، Ark: Survival Evolved مخصوص شما است. مانند دیگر بازی های survival باید لِوِل خود را بالا ببرید، آیتم درست کنید و قلعه خود را بسازید. اما نکته متفاوت این بازی وجود دایناسورها است. علاوه بر جنگیدن با دایناسورها به همراه دیگر بازیکنان، می توانید آن ها را اسیر کنید و به عنوان pet استفاده کنید تا از منابع شما محافظت کنند یا در مبارزات بزرگ به شما کمک کنند.

این بازی بسیار پویا است. می توانید با استفاده از دایناسورها در زمین، هوا و آب به کشف جهان باز بپردازید. در پشت یک Argentavis (پرنده ای بزرگ که در گذشته می زیسته است) به سمت کوه های برفی بروید یا به وسیله یک Plesiosaur (نوعی خزنده) به داخل غار یا زیر دریا بروید. تمام این ها در Ark: Survival Evolved قابل انجام است. در این بازی با معماهای مختلف، گودال ها و دیگر موارد جذاب در یک جهان آنلاین رو به رو هستید. باید بگوییم که Ark هر بازیکنی را راضی می کند.

Assassin’s Creed: Origins

Assassin’s Creed: Origins
Assassin’s Creed: Origins

قیمت: ۵۹٫۹۶ دلار (۲۸۰ هزار تومان)

Assassin’s Creed: Origins یکی از بهترین عنوان های سری AC و حتی یکی از بهترین بازی های سال ۲۰۱۷ است. در ادامه Assassin’s Creed: Syndicate، شرکت یوبی سافت دوباره دست به کار شد و یک سال طول کشید تا جهان باز مصر باستان را در Origins به نمایش بگذارد.

شما در بازی نقش Bayek را بر عهده دارید. شما و همسرتان در برابر Order of The Ancients – پیشینیان Templar Order – قرار دارید و سعی می کنید که کنترل مصر باستان را به دست بگیرید. با داستانی که توانایی رقابت با سناریوهای هالیوودی را دارد، جهان باز زنده و پویا مصر باستان به زیبایی هر چه تمام تر طراحی شده است.

NPC ها زندگی عادی دارند و با جهان پیرامون خود تعامل می کنند، به این معنی که شما می توانید مصریان را ببینید که در بازار کنار رودخانه مورد حمله کروکدیل ها قرار می گیرند. همچنین کرگدن ها به نگهبانان حمله می کنند و موقعیت خوبی را برای شما فراهم می کنند.

به این موارد، غارها و معابد مختلف را اضافه کنید که نتیجه آن یک بازی جهان باز خارق العاده است.

Ghost Recon: Wildlands

Ghost Recon: Wildlands
Ghost Recon: Wildlands

قیمت: ۴۱ دلار (۱۹۰ هزار تومان)

Ghost Recon: Wildlands کمی با بازی های جهان باز اول/سوم شخص تیراندازی مانند GTA V متفاوت است. شما در یک جهان باز گسترده در بولیوی هستید و ماموریت دارید که بزرگترین کارتل کشور که مسئول کشتار مردم است را از بین ببرید.

شما در یک گروه چهار نفره به منطقه می روید (۳ NPC یا ۳ تا از دوستان در حالت co-op) و می توانید از تمام نقشه استفاده کنید. می توانید به خارج جاده بروید تا از میان درختان اهداف خود را غافلگیر کنید یا این که می توانید به عنوان یک تک تیرانداز در کیلومترها دورتر از هدف قرار بگیرید. جهان باز به شما امکان استفاده از موقعیت های بی شماری را می دهد، از مخفی کاری و استفاده از چرخه روز و شب به منظور پنهان شدن گرفته تا رویارویی مستقیم به همراه تانک ها و هلیکوپترها، می توانید هر طور که دوست دارید عمل کنید.

بهترین قسمت این جاست که چون شما در یک جهان باز هستید، می توانید ماموریت را لغو کرده و دوباره امتحان کنید. چه چیزی هیجان انگیزتر از این که به همراه دوستانتان تحت تعقیب یک گروه شبه نظامی در جنگل باشید؟

Middle-earth: Shadow of War

Middle-earth: Shadow of War
Middle-earth: Shadow of War

قیمت: ۵۹٫۹۹ (۲۸۰ هزار تومان)

برای طرفداران دنیای Lord of the Rings هیچ بازی ای بهتر از Middle-earth: Shadow of War 2017 بر روی کنسول و کامپیوتر وجود ندارد. ادامه Shadow of Mordor دوباره شما را به جای Talion قرار می دهد و داستان از پایان قسمت قبلی شروع می شود.

مانند بازی اول، جهان باز به دو منطقه جداگانه تقسیم می شود که می توانید در بین آن ها حرکت کنید. هر منطقه جزئیات مخصوص به خود را دارد و می توانید جنگل های شاداب، زمین های یخ زده و موارد جذاب دیگر را در این بازی مشاهده کنید. همچنین شما یک سیستم Nemesis بزرگتر و بهتر در اختیار دارید که باعث می شود هر orc موجود در بازی، شخصیت، داستان، لهجه و ویژگی های خاص خود را داشته باشد.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

The Legend of Zelda: Breath of the Wild
The Legend of Zelda: Breath of the Wild

قیمت: ۵۹٫۹۹ دلار (۲۸۰ هزار تومان)

Zelda Breath of the Wild یک بازی فوق العاده است. با وجود قابل حمل بودن کنسول نینتندو سوئیچ، حرکت در یک جهان باز جذابیت بیشتری نیز پیدا می کند. Link پس از ۱۰۰ سال حکومت Ganon بر Hyrule برگشته است و شما باید به هر نحوی که شده او را شکست بدهید.

می توانید در جهان باز جستجو کنید، آیتم و مهارت پیدا کنید تا بتوانید در برابر هیولاهای قدرتمند مبارزه کنید و وسایل لازم برای رویارویی با کاراکترهای مرگبار Zelda را آماده کنید. این بازی، شما را در خط اصلی داستان پیش می برد، اما می توانید از آن چشم پوشی کنید و راه مورد علاقه خود را دنبال کنید. نقشه به ۱۵ منطقه اصلی تقسیم می شود و هر بخش با رفتن به برج مرکزی روشن می شود.

ما با ۲۰ ساعت بازی، موفق شدیم که تقریباً نیمی از نقشه را کشف کنیم. البته هنوز مکان های زیادی برای کشف باقی مانده است. همچنین بخش زیادی از داستان اصلی همچنان پیش روی ما است. اگر بخواهیم مختصر بگوییم، Breath of the Wild یک بازی جهان باز بسیار بزرگ و جذاب است.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *