۷ ماسک صورت ساده خانگی

۷ ماسک صورت ساده خانگی
  • 1398/8/4
  • گویا آی تی
  • 0

خانم‌ها در هر سنی دوست دارند که پوست شاداب و درخشان داشته باشند. از این رو ماسک آماده، تونر، کرم ضد آفتاب و کرم مرطوب کننده، جزء وسایل ضروری هر کیف آرایش خانمی است و خرید محصولات آرایشی و بهداشتی همیشه در برنامه خانم‌ها قرار دارد. با این حال اگر به مواد شیمیایی علاقه ندارید و پوستتان حساس است، توصیه می‌کنیم در خانه با مواد در دسترس ماسک طبیعی و خانگی صورت تهیه کنید. روش آماده‌سازی این ماسک‌‌های پوست بسیار آسان است و شما می‌توانید با این ترکیبات، پوستی شاداب و زیبا داشته باشید.

۱٫ ماسک موز، سفت کننده پوست:

ماسک موز می‌تواند جایگزین مناسب بوتاکس و تزریق ژل باشد. موز یک ماسک طبیعی است که پوست شما را مرطوب، نرم و درخشان می‌کند و علاوه بر این مانع افتادگی و شل شدن پوستتان می‌شود. یک موز رسیده را با مخلوط‌کن یا چنگال له کنید و به آرامی روی پوست صورت و گردن‌تان قرار دهید و اجازه دهید به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه جذب پوستتان شود. سپس پوستتان را با آب سرد بشویید و ماسک را از پوستتان پاک کنید. همچنین می‌توانید در ماسک‌تان از ۴/۱ پیمانه ماست، ۲ قاشق غذاخوری عسل و یک موز متوسط استفاده کنید تا پوستتان درخشان و زیبا شود.

۲٫ ماسک سرکه، پاک‌کننده پوست:

در گذشته سرکه را به عنوان تونر و پاک‌کننده پوست استفاده می‌کردند. پس از آنکه آرایشتان را با دستمال مرطوب آرایشی پاک کردید و صورتتان را با آب شستید، یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را به همراه ۲ فنجان آب مخلوط کنید و صورتتان را با این تونر خانگی پاک کنید. این ماسک روی صورتتان خشک می‌شود، بنابراین پس از ۱۰ تا ۲۰ دقیقه، صورتتان را با آب سرد بشویید.

۳٫ ماسک شیر، سفیدکننده پوست:

 

ماسک شیر همانند یک اسپا در خانه عمل می‌کند. برای تهیه این ماسک سفید و درخشان‌کننده پوست می‌توانید ۴/۱ پودر شیر خشک را با مقداری آب مخلوط کنید تا خمیر آماده شود. سپس پوستتان را با خمیر شیر بپوشانید و چند دقیقه صبر کنید تا کاملا خشک و جذب پوستتان شود. در پایان پوستتان را با آب ولرم بشویید. ماسک شیر، پوست را جوان و با طراوت می‌کند.

۴٫ ماسک جوی دوسر، تقویت کننده پوست:

اگر می‌خواهید از یک ماسک  استفاده کنید تا نتیجه سریع و رضایت‌بخشی دریافت کنید، می‌توانید از جوی دوسر استفاده کنید. برای تهیه این ماسک صورت به ۲/۱ پیمانه آب داغ و ۳/۱ پیمانه جوی دوسر نیاز دارید. پس از آنکه آب و جوی دوسر مخلوط شدند، ۲ قاشق غذاخوری ماست، ۲ قاشق غذاخوری عسل و یک تخم مرغ کوچک نیز اضافه کنید. یک لایه نازک از این ماسک را روی صورتتان قرار دهید و اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه جذب پوستتان شود. در پایان، پوستتان را با آب ولرم بشویید و شاهد پوست درخشان و زیبای خود باشید.

۵٫ ماسک سس مایونز، نرم کننده پوست:

شاید برایتان عجیب به نظر برسد، اما سس مایونز یک نرم کننده و سفید کننده فوق‌العاده برای پوست است. چرا که سس مایونز حاوی تخم‌مرغ، آب لیمو و سرکه است که هر سه این ترکیبات تاثیر بسزایی در زیبایی پوست دارند. برای این کار تنها کافی است سس مایونز را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوستتان قرار دهید تا جذب شود. سپس صورتتان را با آب سرد بشویید. ماسک سس مایونز پوستتان را نرم و تمیز می‌کند.

۶٫ ماسک ماست، پاک‌کننده پوست:

ماست یک پاک‌کننده قوی برای پوست است. این ماسک خانگی را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوستتان قرار دهید تا تاثیر سریع آن را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید در تهیه این ماسک از ۱ قاشق چای خوری ماست، آب یک سوم پرتقال و ۱ قاشق چای خوری آلوئه‌ورا استفاده کنید. این ترکیب را به مدت ۵ دقیقه روی پوستتان قرار دهید و سپس صورتتان را با آب بشویید تا یک پوست تمیز داشته باشید.

۷٫ ماسک تخم‌ مرغ، مناسب هر نوع پوستی:

 

اگر پوست خشکی دارید و می‌خواهید یک ماسک خانگی با تخم مرغ تهیه کنید، ابتدا زرده و سفیده را از یکدیگر جدا کنید. زرده تخم مرغ را با یک قاشق چای خوری روغن زیتون و یک موز رسیده متوسط مخلوط کنید و به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید. در پایان پوست خود را با آب بشویید. این نوع ماسک مناسب پوست خشک است و مانع چین و چروک پوست می‌شود. به یاد داشته باشید، پس از این ماسک می‌توانید از کرم مرطوب کننده نیز استفاده کنید.

پوست‌ چرب همیشه مستعد جوش و آکنه است، در این صورت توصیه می‌کنیم از ماسک‌های چرب و روغنی استفاده نکنید. برای تهیه این نوع ماسک، ابتدا سفیده تخم مرغ را داخل کاسه بریزید و مقداری آب لیمو به همراه عسل را با یکدیگر مخلوط کنید. این ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوستتان قرار دهید و سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید.

اگر پوستتان عادی است می‌توانید زرده و سفیده تخم مرغ را کاملا هم بزنید تا یک‌دست شود. سپس ماسک تخم مرغ را به مدت ۳۰ دقیقه روی پوستتان قرار دهید. در پایان صورتتان را با آب ولرم بشویید تا پوست شاداب و شفاف داشته باشید.

 

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *