تولید کنندگان برتر تقویم و سررسید

تولید کنندگان برتر تقویم و سررسید
  • 1400/7/8
  • محمد عالی
  • 0

تقویم رومیزی و سررسید یک هدیه تبلیغاتی بسیار کاربردی و مفید بوده و جزپرفروش ترین هدایای تبلیغاتی نوروزی بشمار می روند. مجموعه سالنامه مادگراف یکی از بزرگترین مراکز چاپ و صحافی و تولید کننده تقویم رومیزی در اصفهان و در کشور می باشد. از صفر تا صد تولید تقویم رومیزی وسررسید در این مجموعه انجام می گیرد. برای آشنایی بیشتر شما عزیزان ما روند طراحی و تولید تقویم رومیزی را در اختیارتان قرار می دهیم. با ما همراه باشید.

بررسی روند تولید تقویم رومیزی

تقویم های رومیزی در مدل های مختلفی به بازار عرضه شده که اکثر تقویم ها نیاز به صحافی دارند.(برخی تقویم های فانتزی که فقط برروی چوب یا پلکسی بوده و برگه تقویم ندارند و فقط با عدد سروکار دارند نیاز به منگنه و صحافی ندارد). همیشه در روند تولید هر محصولی از جمله مراحل تولید تقویم رومیزی باید نکاتی در نظر گرفته شود که در این بخش به ذکر آنها می پردازیم.

انواع تقویم رومیزی

تقویم های رومیزی همانطور که گفته شد در مدل های مختلفی تولید و چاپ می شود از جمله تقویم رومیزی روزشمار، تقویم رومیزی منشی و مدیران، تقویم رومیزی پایه دار یا تقویم رومیزی مثلثی که در همه موارد طراحی و چاپ و صحافی بسیار مهم می باشد.

طراحی تقویم رومیزی

یکی از مهمترین و اثرگذارترین بخش تولید تقویم رومیزی طراحی تقویم رومیزی می باشد. در واقع همه چیز درباره تقویم به طراحی ان برمی گردد. چنانچه طراحی تقویم رومیزی حرفه ای و بدون نقص باشد مخاطبان زیادی را به خود جذب می کند و حتی بالعکس، طراحی ضعیف تقویم ذهنیت بدی در ذهن مخاطب ایجاد می کند. بنابراین باید بدانیم که طراحی تقویم رومیزی پایه و اساس و مهمترین بخش در تولید و فروش تقویم رومیزی بشمار می رود. در طراحی تقویم رومیزی باید موارد مهمی را رعایت کرد از جمله:

رنگ تقویم و فضای چاپ

انتخاب رنگ باید به گونه ای باشد که مورد استفاده برای اکثر مشاغل باشد. و با نگاه اول مخاطب را به خود جذب کند .همچنین باید رنگ پایه تقویم به گونه ای طراحی شود که قابلیت چاپ تبلیغ با رنگ دلخواه برای مشتری وجود داشته باشد. برخی تقویم ها فانتزی طراحی شده ممکن است یک فضای کوچک برای تبلیغ داشته باشد لذا باید همه   موارد را در انتخاب رنگ در نظر گرفت.

ابعاد تقویم رومیزی

باید تقویم بگونه ای طراحی شود که قابل استفاده برای هرشخص در هرمکانی باشد. اندازه تقویم نه خیلی بزرگ که فضای بسیاری اشغال کند نه خیلی کوچک که دیده نشود. اندازه تقویم می تواند بصورت مستطیل یا مربع و یا حتی با برش خاص تولید شود. همچنین باید در هنگام طراحی یک قسمتی را برای تبلیغ در نظر گرفت. معمولا تقویم رومیزی منشی و مدیران در سایز های آ۴ و آ۵ بوده و تقویم های رومیزی پایه دار در ابعاد های مختلفی از جمله ۱۶*۱۶، ۱۷*۲۳، ۱۹*۲۱ و… می باشد، ابعاد تقویم رومیزی به نوع طراحی و سلیقه تولید کننده بستگی دارد.

انتخاب فونت تقویم رومیزی

انتخاب تقویم رومیزی به این دلیل است که افراد رویداد و تاریخ را روزانه برروی تقویم مشاهده نمایند. چرا که تقویم رومیزی ممکن است در هرخانه یا محل کاری قرار بگیرد و برای اکثر افراد خوانا بودن جدول و اعداد تقویم بسیار مهم می باشد چرا که اصل کار تقویم می باشد و دیدن اعداد تقویم. بنابراین انتخاب فونت برای اعداد تقویم و مناسبت ها در تقویم بسیار حائز اهمیت می باشد. در یک تقویم باید اعداد تقویم بسیار خوانا باشد . در تقویم های شمسی باید اعداد تقویم شمسی با فونت خوانا تر و بزرگتر و اعداد تقویم میلادی با فونت لاتین و کوچکتر و اعداد تقویم قمری نیز با فونت فارسی و کوچتر در جدول تقویم قرار بگیرد. همچنین در طراحی تقویم باید مناسبت ها بصورت کامل توضیح داده شود و تعطیلات نیز با رنگ مجزا مشخص داده شود. بگونه ای باید طراحی شود که فرد مخاطب با یک لحظه دیدن تقویم متوجه روزهای تطعیل و مناسبت ها بشود.

تعداد برگه های تقویم رومیزی

در طراحی تقویم رومیزی برای تعداد برگه های تقویم محدودیتی وجود ندارد. معمولا تقویم رومیزی ها یا ۷ برگ تولید می شود یا ۱۲ برگ و یا ۱۳ برگ، در تقویم رومیزی ۷ برگ باید ۱۴ صفحه طراحی شود. صفحه اول که تبلیغ و اعلام زمان تحویل سال و طرح مورد نظر می باشد. از صفحه دوم، که پشت برگه صفحه اول می باشد فروردین شروع می شود، در صفحه سوم اردیبهشت و به همین ترتیب تا صفحه ۱۳ که اسفند قرار می گیرد و در صفحه ۱۴ نیز معمولا رویداد های مهم یا تصویر قرار داده می شود. در تقویم رومیزی های ۷ برگ در واقع هر ماه در یک صفحه قرار دارد و از نظر قیمت نسبت به تقویم ۱۲ برگ و ۱۳ برگ به دلیل تعداد برگه های کمتر ارزان تر می باشد.

در تقویم رومیزی ۱۲ برگ، باید ۲۴ صفحه طراحی شود، صفحه اول که اعلام زمان تحویل و و تصویر بوده ، پشت صفحه اول فروردین و در روی صفحه دوم نیز فروردین می باشد . در واقع برخلاف تقویم ۷ برگ، هر یک ماه برروی دوطرف برگه طراحی می شود. یعنی هر شخص مخاطب ماه فروردین را می بیند هر فروردی که تقویم روبروی او قرار گرفته. فقط اخرین ماه که اسفند می باشد در یک صفحه قرار میگیرد. ولی در تقویم ۱۳ برگی همانند تقویم ۱۲ برگی است بااین تفاوت که اسفند ماه نیز در دو صفحه کامل قرار میگیرد در تقویم رومیزی ۱۳ برگی نیز باید ۲۶ صفحه طراحی شود که از این ۲۶ صفحه اولین صفحه و اخرین صفحه تبلیغ و تصویر بوده و ۲۴ صفحه دیگر ۱۲ ماه بصورت پشت و رو قرار میگیرد.

انتخاب عکس و تصویر مناسب

برای طراحی تقویم باید سعی کنید تصاویری را انتخاب کنید که از کیفیت بالا برخوردار بوده و مخاطب را به خود جذب کند. مثلا در طرح های عمومی تولیدات مجموعه چاپگران هرساله تقویم رومیزی با عنوان طبیعت، طرح گل، جهانگردی، باستانی، نقاشی، هنری و… وجود دارد که در هر تقویم تصاویر مربوطه و باکیفیت قرار داده می شود.

چاپ تقویم رومیزی

بعد از مرحله طراحی تقویم و انتخاب شکل و مدل دلخواه تقویم به بخش مهم دیگر آن یعنی چاپ تقویم رومیزی می رسیم، کیفیت طراحی و زحمات شما همگی در چاپ تقویم نشان داده خواهد شد. برای چاپ تقویم رومیزی مراحلی باید در نظر گرفته شود:

تهیه زینک

برای چاپ تقویم باید بعد از طراحی به لیتوگرافی ارسال شود. بدین ترتیب که فایل نهایی طراحی به ترتیب شیت بندی شده و توسط دستگاهی بنام پلیتر ستر برروی ورقه آلومینیومی نقش می بندد که فایل چاپی روی آلومینیوم را زینک می گویند. از انجا که طرح ها رنگی هست و پایه چاپ افست بر ۴ رنگ اصلی (آبی- زرد- قرمز-مشکی) می باشد در واقع ۴ تا زینک به عنوان خروجی خواهیم داشت.

 

چاپ تقویم

زینک های آماده شده هرکدام به برج رنگ خودش متصل شده و دستگاه کاغذ را به زیر برج رنگ برده و طرح برروی کاغذ چاپ خواهد شد. معمولا کاغذ ها در سایز های ۳۵*۵۰ * ۵۰*۷۰*۶۰*۹۰ در دستگاه قرار گرفته که بعد از چاپ برگه ها اگر نیاز به روکش سلفون مات و براق و یووی و… داشته باشد به مرحله سلفون کشی و یووی واگذار می شود و در صورت عدم نیاز به مرحله برش فرستاده می شود.

برش کاغذ

پس از چاپ برگه ها در سایز اصلی با کاتر برش داده شده و اگر تقویم مدل فانتزی و برش خاص داشته باشد برگه ها روی قالب ساخته شده از قبل قرار گرفته و برش دلخواه داده می شود.

صحافی تقویم رومیزی

بعد از چاپ برگه های تقویم نوبت به صحافی تقویم میرسد. در صحافی تقویم رومیزی عموامل مهمی تاثیر گذار می باشد البته نسبت به نوع و مدل تقویم رومیزی صحافی متفاوت است. معمولا وقتی نامی از تقویم رومیزی میشنویم مدنظر ما ، تقویم رومیزی مثلثی می باشد. در این نوع تقویم های رومیزی مثلثی بعد از ساخت پایه تقویم و چاپ برگه های تقویم ، برگه های تقویم به ترتیب ماه ها تریب بندی شده و روی هم قرار میگیرد. سپس با دستگاه فنر و پانچ، قسمت مورد نظرپانچ و فنر می شود. در مرحله صحافی ترتیب برگه های تقویم بسیار حائز اهمیت می باشد.

 تولید تقویم رومیزی ۱۴۰۱

طبق روال هر سال در سال جاری نیز واحد سالنامه مادگرافاقدام به تولید تقویم رومیزی ۱۴۰۱ کرده است. نمونه های متنوعی که شما عزیزان می توانید کلیه نمونه تقویم رومیزی ۱۴۰۱ را در وب سایتهای ما با یک سرچ ساده نام سالنامه مادگراف در گوگل مشاهده نمایید.

طراحی، تولید و چاپ تقویم رومیزی اختصاصی

علاوه بر تولید تقویم های رومیزی عمومی که هرساله در ماه های آبان و آذر تولید می شود. سالنامه مادگراف توانایی تولید تقویم های رومیزی اختصاصی با هر طرح و اندازه را دارد. برای چاپ تقویم رومیزی اختصاصی باید شما عزیزان طرح مورد نظر را برای ما ارسال کرده و در صورت نیاز طراحی توسط پرسنل همین مجموعه انجام میگیرد، سپس بعد از تاییدیه طرح از طرف شما اقدام به چاپ و تولید تقویم میکنیم. مدت زمان چاپ تقویم رومیزی از ۵ تا ۱۵ روز کاری بصورت متغیر می باشد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *