بهترین بازی های ps5

بهترین بازی های ps5
  • 1400/8/10
  • محمد عالی
  • 0

تقریبا یک سال از زمان انتشار رسمی کنسول محبوب سونی در نسل نهم، یعنی پلی استیشن ۵ می‌گذرد که رقیب اصلی ایکس باکس است و در همین مدت، عناوین متعددی برای آن عرضه شده که از کیفیت گرافیکی فوق العاده بالایی برخوردار بوده‌اند. هم چنین، بازی‌های زیادی طی چند ماه آینده برای این کنسول عرضه خواهد شد که با توجه به نمایش‌های آنها تا کنون، انتظار می‌رود که این عناوین نیز، همین سطح از گرافیک فنی و هنری شگفت انگیز را به نمایش بگذارند. پس با همراه باشید تا در اینمقاله چند بازی گرافیکی کنسول PS5 از لحاظ کیفیت گرافیکی و جلوه‌های بصری را، با یکدیگر مرور کنیم و راهنمایی برای خرید بازی PS5 است که به هیچ وجه نباید تجربه‌ی آنها را از دست بدهید.

 

Ratchet And Clank: Rift Apart

از همان لحظه‌ی رونمایی رسمی، مشخص بود که عنوان Ratchet And Clank: Rift Apart، یک بازی خاص و ویژه است. تکستچرهای باکیفیت، مدل‌های با جزئیات کاراکترهای مختلف بازی، طراحی جهان و محیط‌های جذاب، در کنار بـه کارگیری تکنولوژی رهگیری پرتو، همه و همه نویـد یک عنوان فوق العاده را به مخاطبان می‌داد. اما تمام این موارد به همراه جا به جایی بدون وقفه بین دنیاهای مختلف درون بازی، همگی به لطف قدرت بالای SSD کنسول پلی استیشن ۵ ممکن شده است. اگر فقط یک بازی بتواند از نظر جزئیات گرافیکی و بصری، با انیمیشن‌های استودیوی پیکسار رقابت کند، آن بازی قطعا Ratchet And Clank: Rift Apart خواهد بود.

Returnal

استودیوی Housemarque برای عرضه‌ی بازی Returnal از جهت گرافیکی، کار بسیار دشواری پیش روی خود داشت اما به بهترین شکل ممکن توانست از این آزمون سخت خارج شود. تلاش مداوم توسعه دهندگان در طراحی با جزئیات مدل‌های کاراکترها و موجودات جهان بازی، در نهایت سبب شد تا هم Selene (شخصیت اصلی بازی) و هم دشمنان مختلف او در سیاره Atropos، به بهترین شکل ممکن در یک فضای رعب آور و ترسناک ظاهر شوند. نکته‌ی قابل ذکر دیگر این که، با وجود این سطح از توجه به جزئیات گرافیکی در طراحی جهان و کاراکترها، بازی در زمینه‌ی نرخ فریم عملکرد ثابت و پایداری داشته و به خوبی از پس اجرای نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه، حتی در شلوغ‌ترین صحنه‌ها بر می‌آید.

 

Death Stranding: Director’s Cut

بازی Death Stranding، محصول استودیوی Kojima Production حتی در زمان عرضه بر روی کنسول پلی استیشن ۴ نیز، از لحاظ گرافیکی ضعف چندانی نداشت.  استفاده از موتور گرافیکی قدرتمند استودیوی Guerilla Games یعنی Decima Engine، برای توسعه‌ی این عنوان سبب شده بود تا شاهد یک دنیای فوق العاده چشم نواز و زیبا باشیم. حال به لطف بهبودها و پیشرفت‌های صورت گرفته در نسخه‌ی Director’s Cut، علاوه بر پشتیبانی از نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن ۴K، ویژگی‌های دیگری مانند نورپردازی و سایه زنی‌های بسیار طبیعی‌تر نیز به بازی اضافه شده تا آخرین ساخته‌ی هیدئو کوجیما، درخشان‌تر از همیشه مهیای ورود بازی بازان جدید به دنیای عجیب و غریب خود باشد.

 

Ghost of Tsushima: Director’s Cut

درست مانند عنوان Death Stranding ، بازی Ghost of Tsushima نیز در زمان عرضه روی کنسول پلی استیشن ۴، از لحاظ جلوه‌های بصری کاملا خیره کننده بود. اما حالا با بهبودهای صورت گرفته در نسخه‌ی نسل نهمی این عنوان از جمله اضافه شدن نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه به همراه رزولوشن ۴k، سیستم جدید نورپردازی و سایه زنی، تکستچرهای محیطی، جزئیات بیشتر چهره کاراکترها، فیزیک جدید آب و … ، این محصول استودیوی Sucker Punch، بیشتر از هر زمانی پتانسیل‌های نهفته خودش را نشان می‌دهد. یک عنوان فوق العاده باکیفیت که تنها پس از تجربه کردن آن می‌توانید به جادوی سازندگان در خلق این اثر هنری پی ببرید.

Final Fantasy 7 Remake Intergrade

این موضوع که چه عناوین خوب و باکیفیتی، آن هم در زمانی نزدیک به انتشار رسمی کنسول پلی استیشن ۵، برای کنسول نسل قبلی سونی منتشر می‌شد، واقعاً عجیب است. به هر حال، با وجود تمام تحسین‌هایی که از بازی Final Fantasy 7 Remake می‌شد، اما باز هم منتقدان از وجود برخی تکستچرهای بی‌کیفیت در بازی ناراضی بودند. اما بازی گرافیکی کنسول PS5، دیگر از چنین مشکلاتی رنج نمی برد و در بهترین حـالت خود قرار دارد. به نحوی که به جرئت می‌توان گفت که عنوان Final Fantasy 7 Remake Intergrade، بهترین بازی اکشن نقش آفرینی شرقی (JRPG) است که در حال حاضر می‌توانید از تجربه ی آن، لذت ببرید. به علاوه پشتیبانی از دو حالت گرافیکی نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه با رزولوشن ۴K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه با رزولوشن ۱۵۱۲p، نیز به بازی اضافه شده است که خوشبختانه شاهد هیچگونه افت فریمی در طول اجرای بازی هم نیستیم.

Marvel’s Spider-Man 2

هر چند هنوز نمایش‌های زیادی از بازی Marvel’s Spider-Man 2 را شاهد نبوده‌ایم، اما با این وجود، تریلر معرفی بازی همچنان شگفت انگیز بود. از جزئیات کاراکترهای پیتر پارکر، مایلز مورالز و ونوم گرفته تـا نحوه‌ی نورپردازی و سایه زنی و تکستچرهای با کیفیت محیط. جالب‌تر اینکه بنا به گفته‌ی توسعه دهندگان در استودیوی Insomniac Games، این تریلر به صورت Real-Time روی کنسول پلی استیشن ۵، ضبط شده است. عنوانی که با توجه به تجربه‌ی لذت بخش نسخه‌ی قبلی آن، انتظار کشیدن برای قرار گرفتن دوباره در نقش مرد عنکبوتی را، بسیار دشوار و سخت کرده است.

 

Marvel’s Spider-Man: Miles Morales

بازی Marvel’s Spider-Man به خاطر جلوه‌های بصری خود که شامل مواردی مانند توجه بـالا به جزئیات در طراحی ساختمان‌ها و تراکم زیاد منطقه‌ی منتهن، حرکات نرم و روان مرد عنکبوتی و عملکرد پایدار نرخ فریم، توسط اکثر منتقدین مورد تحسین قرار گرفت. با این وجود، عنوان Marvel’s Spider-Man: Miles Morales، همه‌ی این موارد را با اضافه کردن افکت‌های فوق العاده طبیعی آب و هوا و مخصوصاً برف، چشم انداز و دورنماهای به مراتب با جزئیات‌تر و یک شهر شلوغ‌تر و با تراکم بیشتر، چندین پله ارتقا داد. به علاوه پشتیبانی از تکنولوژی رهگیری پرتو و همچنین دستیابی به کیفیت نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن ۴K، از دیگر دستاوردهای بازی در زمینه‌ی تنظیمات گرافیکی به شمار می‌آیند.

فروشگاه نخل مارکت یک فروشگاه جامع  بهمراه بهترین قیمت های اماده خدمت رسانی به تمام گیمرهای حرفه ای در زمینه خرید ps4 و سایر کنسول های بازی است .

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *