راهنمای خرید بهترین لپ تاپ ، کنسول بازی و تبلت ۲۰۲۱

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ ، کنسول بازی و تبلت ۲۰۲۱
  • 1400/8/29
  • لادن عوائدی
  • 0

اهنمای خرید بهترین لپ تاپ ، بهترین کنسول بازی و بهترین تبلت ۲۰۲۱ . اگر به دنبال خرید بهترین لپ تاپ ، بهترین کنسول بازی و گیمینگ و همچنین خرید بهترین تبلت  با قیمت مناسب و سخت افزار و مشخصات فنی قوی در بازار هستید ، این مطلب را تا انتها دنبال کنید

راهنمای خرید لپ تاپ ، کنسول بازی و تبلت در سال ۲۰۲۱

بهترین لپ تاپ

بهترین لپ تاپ

با افزایش قیمت دلار در بازار ایران، روز به روز قیمت لپ تاپ و قطعات کامپیوتر نیز افزایش پیدا کرد. به صورتی که قیمت یک لپ تاپ متوسط ۲ میلیون تومانی در سال ۱۳۹۳، به یک لپ تاپ ۸ میلیون تومانی در سال ۱۳۹۸ و ۱۸ میلیون تومانی در سال ۱۴۰۰ تبدیل شد. با این وضعیت قیمت و گوناگونی قطعات و لپ تاپ‌ها، چه سخت‌افزار و سیستمی را می‌توانیم انتخاب کنیم که بیشترین ارزش خرید را داشته باشد و مقرون‌به‌صرفه در نظر گرفته شود.

برای خرید بهترین لپ تاپ تا ۳۰ میلیون باید ابتدا به چند نکته زیر توجه داشته باشیم:

  • برای چه کاری لپ تاپ می‌خریم
  • چه بودجه‌ای برای خرید داریم
  • آیا سخت‌افزار مهمی را در نظر گرفته‌ایم(مثلا کارت گرافیک خاص یا پردازنده خاص)

با این سه نکته می‌توان بهترین لپ تاپ ممکن یا بهترین سیستم و کیس خانگی ممکن را خریداری کرد. چرا که در ابتدا نوع کارایی لپ تاپ برایمان مشخص می‌شود(کار گرافیکی، بازی، برنامه‌نویسی یا مصارف خانگی)، سپس بودجه مشخص را که در اختیار داریم تعیین می‌کنیم و در نهایت باید ببینیم که آیا سخت‌افزار خاصی را در نظر داریم که می‌خواهیم روی لپ تاپ یا کیس کامپیوتر مد نظر باشد؟ می توانید فهرست خرید بهترین لپ تاپ را از این لینک مشاهده کنید.

سریع ترین ، پرقدرت ترین ، حرفه ای ترین ، خوش دست ترین و بهترین لپ تاپ تا قیمت ۳۵ میلیون تومان ، سری ایسوس Vivobook S533EQ – A است. این لپ تاپ از پردازنده سری Core i7 1165G7 بهره می برد که بهترین پردازنده نسل جدید اینتل در سری Core i7 است و ۱۲ مگابایت کش دارد. از طرف دیگر لپ تاپ ایسوس VivoBook S533EQ – A به دلیل داشتن ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و یک ترابایت حافظه SSD سریع ترین لپ تاپ در این محدوده قیمت به شمار می رود.

از دیگر مشخصات آن می توان به ۱٫۸ کیلوگرم وزن و صفحه نمایش ۱۵٫۶ فول اچ دی اشاره کرد. هر چند بر خلاف دیگر مشخصات آن ، گرافیک قدرتمندی ندارد و به کارت گرافیک Nvidia Geforce MX350 با حافظه اختصاصی ۲ گیگابایت مجهز شده اما می توان از آن به عنوان بهترین لپ تاپ تا ۳۵ میلیون تومان از لحاظ کارایی و سرعت نام برد.

بهترین کنسول بازی

بهترین کنسول بازی

شرکت‌های سونی، مایکروسافت و نینتندو پرچم‌داران تولید کنسول های بازی و گیمینگ در دنیا هستند، بعضی از شرکت‌ها به دنبال تولید کنسول های بسیار پیشرفته با قابلیت‌های جدید و بعضی دیگر به فکر تولید کنسول هایی هستند که به صرفه و بهینه باشد.

کی از بهترین کنسول های بازی ۲۰۲۱ از نظر قدرت پردازش و گرافیک، کنسول ایکس باکس وان X است، این کنسول می‌تواند شش ترافلاپس عملیاتی پردازشی انجام دهد و از ظاهر و طراحی خوبی نیز برخوردار است. اگر به دنبال بهترین کنسول بازی ۲۰۲۱ از نظر عملکرد و گرافیک هستید، این دستگاه را انتخاب کنید. البته در بعضی بازی ها کیفیت ۴K با نرخ فریم ۶۰FPS را دریافت خواهید کرد.

مایکروسافت با تولید یک اکوسیستم بازی واقعی، کاربران را در ایکس باکس وان X ترغیب به بازی می‌کند، سرویس‌های ماهانه این کنسول گیمینگ شامل تماشای ویدیوهای نت فلیکس نیز می‌شود، اما می‌توانید با داشتن حساب کاربری پرمیوم، بازی ها را به صورت آنلاین دانلود و روی ایکس باکس نصب کنید. حتی می‌توانید بازی های قدیمی‌تر ایکس باکس ۳۶۰ را نیز روی این کنسول نصب کرده و بازی کنید.

سونی به دلیل بازی های انحصاری بالا زیاد شناخته شده است. پلی استیشن تنها کنسولی است که می‌توانید شاهکارهایی مانند The Last of Us و God of War را بازی کنید ، و دیگر این که بازی های آینده مانند The Last of Us Part II و Death Stranding را نیز به صورت کاملا اختصاصی می‌توانید روی این دستگاه بازی کنید. کیفیت نمونه کارها سونی تقریبا بی نظیر است ، و مطمئناً برخی از این بازی ها به تنهایی ارزش خرید یک کنسول را دارند.

پلی استیشن نیز تنها کنسولی است که پشتیبانی VR مناسبی را ارائه می‌دهد و PSVR با Pro بهترین عملکرد را دارد. اما کنسول های دیگر به سادگی نمی‌توانند با آن رقابت کنند .

به همان اندازه پلی استیشن ۴ پرو ، از نظر ویژگی‌ها و قدرت از Xbox تقریبا کمی ضعیف‌تر اس. این کنسول بازی می‌تواند بازی های ۴K و ۶۰FPS را ارائه دهد. هر چند که PlayStation now یک سیستم همانند Gamepass ایکس باکس راه اندازی شده اما باز هم قدرت و امکانات آن را ندارد.

بهترین تبلت ۲۰۲۱

بهترین تبلت

راهنمای بهترین تبلت های ما اخیرا با اضافه شدن آیپد پرو ۱۲٫۹ (۲۰۲۱) شکل تازه ای به خود گرفته است و این تبلت در جایگاه نخست در لیست ما قرار گرفته است. با این حال تبلت های عالی دیگری وجود دارند که می توانید آنها را انتخاب کنید از قبیل آیپد Air 4 (2020), سامسونگ گلگسی تب S7 پلاس, لنوو تب پی ۱۱ پرو و آیپد mini (2019). می توانید تمامی این تبلت ها و بیشتر تبلت های دیگر را لینک خرید بهترین تبلت ۲۰۲۱ پیدا کنید.

گلکسی تب S7 پلاس سامسونگ یکی از بهترین تبلت های موجود در بازار است. صفحه نمایش این تبلت بطور بحث برانگیزی دارای پنل هایی است که شامل صفحه نمایش ۱۲٫۴ اینچی Super AMOLED و یک رزولوشن ۲۸۰۰*۱۷۵۲ و یک رفرش ریت ۱۲۰ هرتز می شود. تبلت آیپد پرو با چند ویژگی این تبلت مطابقت دارد, اما تبلت آیپد پرو دارای صفحه نمایش LCD است که به خوبی عمل نمی کند.

این تبلت با چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس تامین می شود که قدرتمندترین چیپستی است که در محصولات اندرویدی می توانید دریافت کنید و همچنین ساختار فلزی را ارائه می دهد که ضخامت ۵٫۷ میلی متری دارد.

آیا به سرعت بالای اینترنت نیاز دارید؟ نسخه تبلت سامسونگ گلگسی تب S7 پلاس همچنین با اتصال ۵G ارائه می شود و بصورت رایگان قلم استایلوس S Pen را در درون جعبه در اختیار دارید. اندروید به خوبی آیپد OS در تبلت ها عمل نمی کند, اما اگر قصد دارید تا جایگزینی برای آیپد داشته باشید این تبلت, تبلت مناسبی برای شما خواهد بود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *