چگونه کارشناس شبکه های اجتماعی شویم؟

چگونه کارشناس شبکه های اجتماعی شویم؟
  • 1401/1/22
  • گویا آی تی
  • 0

کارشناس شبکه های اجتماعی فردی است که در بازاریابی شبکه های اجتماعی متخصص است. اما به راستی هیچ کدام از افراد از ریزه کاری های این شغل خبر ندارند. کسی که به خوبی از اصول بازاریابی از طریق کانالهای رسانه‌ های اجتماعی آگاهی داشته باشد، ابزارهای مختلف رسانه های اجتماعی و تجزیه و تحلیل آنها را درک می کند.

چگونه می توانید یک متخصص رسانه‌ های اجتماعی شوید؟

نحوه تبدیل شدن به یک کارشناس شبکه های اجتماعی در ۷ مرحله اتفاق می ‌افتد که این مراحل عبارتند از:

  • حضور خود را در رسانه های اجتماعی ایجاد کنید
  • اصول بازاریابی شبکه های اجتماعی را بیاموزید
  • کمپین های رسانه های اجتماعی را با تجزیه و تحلیل اندازه گیری کنید
  • با محتوای رسانه های اجتماعی خود خلاق باشید
  • انعطاف پذیر باشید
  • از روندهای رسانه‌ های اجتماعی بی‌ خبر نباشید
  • سبد رسانه های اجتماعی خود را بسازید

چرا شرکت ها به کارشناس شبکه های اجتماعی نیاز دارند؟

اما این سوال که جواب آن بسیار واضح و روشن است در بین مخاطبان فضای مجازی بیشترین بازدید را ایجاد داشته است. در جواب به این سوال باید بگوییم که فراتر از کسب فروش یکی از اهداف اصلی بازاریابی شبکه های اجتماعی ایجاد تصویر برند شما است. یک کارشناس شبکه های اجتماعی می تواند به برند شما کمک کند تا در شبکه های اجتماعی بازخورد خوبی داشته باشد و برند شهرت مطلوبی به دست آورد. این به نوبه خود می توانذ به شناسایی برند در دنیای واقعی منتقل شود. یک کارشناس شبکه های اجتماعی مسئول ایجاد و انتشار محتوا در تمام شبکه های اجتماعی از جمله فیس بوک، توییتر و اینستاگرام برای افزایش مخاطب، ایجاد آگاهی از برند و در نهایت افزایش فروش است.

اینستاگرام از جمله شبکه های اجتماعی پرطرفدار است که بیشتر از سایر شبکه ها مورد استفاده کاربران قرار می گیرد. از این رو استخدام ادمین اینستاگرام می تواند از جمله راهکارهای موثر برای تبلیغ برند شما باشد.

کارشناس شبکه های اجتماعی کیست؟

کارشناس در هر زمینه‌ ای یعنی فردی که در آن زمینه دانش و اطلاعات کافی برای پیشبرد اهداف مربوطه را دارد. به عبارت دیگر این فرد یک مرجع نیست بلکه کسی است که دانش و مهارت کامل در زمینه شبکه های اجتماعی را دارد. کارشناس شبکه‌ های اجتماعی فردی است که در حوزه بازاریابی شبکه های اجتماعی آموزش دیده و اقدامات لازم را برای دیده شدن برند کاربران انجام میدهد. یک کارشناس شبکه های اجتماعی همچنین ممکن است بر معیارهای سایت نظارت کند یا با خوانندگان سایت تعامل داشته باشد و مسئول طراحی خلاقانه برای برند های متنوع باشد.

یک کارشناس شبکه های اجتماعی باید مخاطبان هدف هر کانال اجتماعی را درک کند و محتوای متقاعد کننده ایجاد کند که با مخاطب مورد نظر تطابق داشته باشد و منحصر به تعاملات معمولی هر کانال باشد. کارشناس شبکه های اجتماعی همچنین می تواند مسئول طراحی استراتژی، مدیریت جامعه، کارگردانی خلاق، نوشتن کپی، خدمات مشتری و تجزیه و تحلیل داده ها را بر عهده بگیرد.

وظایف کارشناس بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

کارشناسان بازاریابی شبکه های اجتماعی مسئول برنامه ‌ریزی استراتژی رسانه‌ های اجتماعی هستند. این برنامه شامل مواردی است که متناسب با اهداف کلی شرکت، تاکتیک های استراتژیک برای دستیابی به اهداف و به طور کلی کاوش، آزمایش و بهینه سازی کانال های مختلف شبکه های اجتماعی متناسب با مخاطبان یک برند باشد. کارشناس شبکه های اجتماعی ابتدا باید یک هدف خاص ایجاد کنند و تاکتیک‌ های شبکه های اجتماعی خود را برای رسیدن به آن هدف هماهنگ کنند برای مثال اگر به دنبال ایجاد آگاهی در بین خریداران جوان هستند ممکن است تصمیم بگیرند که یک برنامه تاثیرگذار در اینستاگرام بسازند. این برنامه می تواند شامل کلیپ یا نوشتن هرگونه محتوای منحصر به فرد باشد. از این رو استخدام کارشناس تولید محتوا برای دیده شدن برند بسیار مفید است. بعد از اینکه تصمیم به ایجاد برنامه تاثیرگذار در اینستاگرام کردند از آنجا با مخاطبان خود در شبکه‌ های اجتماعی درگیر می‌شوند و این درگیری موجب مشهور شدن برند و دیده شدن محتوایی می شود که با مخاطبان به اشتراک گذاشته شده است. همچنین هر کانال الگوریتم و تاکتیک های خاص خود را برای بهینه سازی دارد. به این ترتیب زمان بندی نیز بخش بزرگی از کار کارشناسان شبکه های اجتماعی را در بر می‌ گیرد. کلیپ های تهیه شده به طور منظم در روزها و زمان های بهینه در کانالهای خاص به اشتراک گذاشته می شوند. کارشناس شبکه های اجتماعی همچنین باید نتایج را با ردیابی و معیارها و بینش ها در هر مورد اندازه گیری کند. ابزارهای وجود دارند که به سنجش نتایج کمک می کنند تا به راحتی ببینید کدام کانال ها موثرتر هستند و چه محتوایی بیشترین تعامل را ایجاد می ‌کند. با این داده‌ ها کارشناس شبکه های اجتماعی می تواند محتوای جدید را آزمایش کند و پستهای با عملکرد بالا را بهینه کند. برخی از کارشناسان شبکه‌ های اجتماعی مسئول استراتژی های پولی هستند و باید در استفاده از ابزارهایی مانند مدیر تبلیغات فیسبوک سایر گزینه های پولی در کانالها باشند که در این کار نیز مهارت خاصی کسب می‌کنند.

مسئولیت‌های کارشناس شبکه های اجتماعی

شرکت ها و موسسات معتبر برای تبلیغ برند خود از روش‌های موثر استفاده می‌کنند. یکی از این روش ها استخدام کارشناس شبکه های اجتماعی است. کارشناس شبکه های اجتماعی مسئولیت‌ های خاصی بر عهده دارد که این مسئولیت ها می تواند بسته به شغل، اندازه و پیکربندی کلی تیم بازاریابی دیجیتال متفاوت باشد. اما شرح شغل کارشناس شبکه‌ های اجتماعی در بیشتر مسئولیت های شغلی زیر اتفاق می افتد:

  • انجام تحقیقات رقابتی، تعیین پلتفرم پیام رسانی و شناسایی مخاطب، ایجاد استراتژی های شبکه های اجتماعی و توسعه و اجراء شبکه‌ ها برنامه ‌ریزی، ایجاد و انتشار محتواها
  • اشتراک گذاری محتوای ایجاد شده به صورت روزانه که این محتوا می تواند شامل متن اصلی، تصاویر، ویدیو و کد باشد. این اشتراک گذاری باعث ایجاد ارتباط معنی دار با بیشترین افزایش آگاهی از برند و تشویق اعضای جامعه به تعامل با برند می‌شود.
  • برای توسعه کمپین های شبکه های اجتماعی با تیم‌های فروش و بازاریابی همکاری می‌کنند.
  • با جدیدترین بهترین شیوه ها و فن آوری های رسانه های اجتماعی آشنا می شوند.
  • برای افزایش بازخورد محتوای شبکه های اجتماعی صفحات شرکت را در هر پلت فرم تنظیم و بهینه می کنند.
  • سئو و تعامل با مشتری بر مراحل سئو و تعامل با مشتری نظارت دارند.
  • محتوای تولید شده توسط کاربر را مطابق با خط مشی کنترل می‌کنند.
  • طراحی وب توسعه و بازاریابی دیجیتال روابط با مشتری و تیم‌ های توسعه محصول را نیز بر عهده دارند.
  • با کپی رایتر ها و طراحان کار می‌کنند تا مطمئن شود محتوا آموزنده و جذاب است.
  • سرتیتر های مقاله و برنامه ‌های سندیکایی ایجاد می‌کنند.
  • بهترین شیوه های شبکه های اجتماعی را برای اندازه گیری موفقیت هر کمپین شبکه های اجتماعی جمع آوری و تجزیه و تحلیل می‌کنند، سپس از آن اطلاعات برای اصلاح کمپین های آینده استفاده می کنند.

امروز با گسترش شبکه های اجتماعی و با توجه به این موضوع که اینترنت در زندگی افراد نقش پررنگی ایفا می‌ کند، کاریابی مجازی نیز گسترش یافته است.

جمع بندی

کارشناس شبکه های اجتماعی شخصی است که در زمینه انواع شبکه‌ های اجتماعی دانش، اطلاعات و مهارتهای کافی را دارد و می تواند از شیوه های موثر برای دیده شدن برند استفاده کند. هر کدام از مشاغل که خدمات و محصولات ارائه می‌ دهند، می توانند از کارشناس شبکه های اجتماعی برای بهتر دیده شدن استفاده کنند. سایت ایران استخدام که از جمله سایت های معتبر برای کاریابی مجازی در سطح کشور است که از روش های متفاوتی برای استخدام کارشناس شبکه های اجتماعی استفاده کرده است. کارفرمایان میتوانند جهت درج آگهی استخدام به سایت ایران استخدام مراجعه نمایند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *