۵ ویژگی کولر صنعتی که باید بدانید

۵ ویژگی کولر صنعتی که باید بدانید
  • 1401/1/29
  • گویا آی تی
  • 1

کولر صنعتی از جمله دستگاه‌های ضروری جهت تامین سرمای محیط‌های صنعتی و بزرگ است. در مکان هایی که صنعتی هستند معمولا افراد و وسیله های بسیاری وجود دارند و استفاده می‌شوند که در حین انجام کار، گرما نیز تولید می‌کنند، در چنین مکان هایی با توجه به اینکه گرمای بسیار زیادی تولید می‌شود و محیط را گرم می‌کند؛ استفاده از یک سیستم سرمایشی مناسب می‌تواند چاره کار باشد.

در این مواقع برای کم شدن گرمای محیط مکان های صنعتی می‌توان از یک تهویه مطبوع استفاده کرد. کولر صنعتی نیز جزء سیستم های تهویه مطبوع محسوب می‌شود. این نوع از کولرها همانطور که از نام آنها مشخص است؛ مخصوص مکان ها و محیط های صنعتی هستند و مناسب جهت سالن‌های تولید، کارخانه‌جات، مجموعه‌های بزرگ و… می‌باشند.

در ادامه این مقاله، عنوان‌های زیر درباره کولرهای صنعتی بررسی می‌شوند:

  • کولر های صنعتی و مصارف آنها
  • کولر های صنعتی دارای چه بخش ها و قطعاتی هستند؟
  • کولر های صنعتی چند نوع دارند؟
  • مزیت ها و عیب های کولر های صنعتی
  • سخن آخر در مورد خرید کولر های صنعتی

کولر های صنعتی و مصارف آنها:

 

به گزارش سرماسان، کولر های صنعتی در واقع همانند دیگر کولر ها برای مصارف خاصی ساخته شده اند، از کولر های صنعتی نمی توان در مکان های غیر صنعتی استفاده کرد زیرا مناسب مکان های غیر صنعتی نیستند، کولر های صنعتی بر اساس فرآیند تبخیر کار می کنند. سیستم سرمایش در کولر های صنعتی بسیار گسترده تر از کولر های معمولی است زیرا مکان های صنعتی سطح وسیعی دارند و بنابراین باید سیستم سرمایشی آن یا همان کولر صنعتی توانایی خنک کردن آن را داشته باشد.
امروزه کولر های صنعتی به گونه ای طراحی و ساخته می شوند که با محیط زیست سازگار باشند و آسیب کمتری به آن وارد کنند، اکثر کسب و کار ها به جای نصب سیستم تهویه مطبوع از نوع مرکزی، از کولر صنعتی استفاده می کنند زیرا بازدهی آن بیشتر است و علاوه بر این مصرف برق آن نیز کمتر است، خوب است بدانید کولر های صنعتی نسبت به سیستم های تهویه مطبوع مرکزی هوای پاکیزه تری به شما ارائه می دهند.

کولر های صنعتی دارای چه بخش ها و قطعاتی هستند؟

قطعاتی که درون نوع ها و مدل های گوناگون کولر های صنعتی استفاده می شود تقریبا با یکدیگر مشابه است و یک عملکرد دارند، در ادامه این قطعات را برایتان توضیح می دهیم و آنها را بررسی می نمائیم:

بدنه کولر های صنعتی: بدنه کولر های صنعتی در واقع همانند یک قالب است که قطعات کولر های صنعتی در آن قرار می گیرند، بدنه کولر های صنعتی معمولا از جنس های محکم و با دوامی ساخته می شود که اگر وسیله ای نیز به آنها برخورد کرد آسیب نبینند.

موتور کولر های صنعتی: کولر های صنعتی یک بخش مهم دارند و آن بخش موتور آنها است، موتور کولر های صنعتی در واقع وظیفه دارد که فن کولر های صنعتی را به چرخش در آورد، هنگامی که جریان برق به درون موتور کولر های صنعتی وارد می شود شروع به حرکت می کنند و فن کولر های صنعتی نیز به حرکت در می آید.

فن کولر های صنعتی: فنی که در کولر های صنعتی قرار دارد هنگامی که موتور کولر آن را به چرخش در می آورد موجب می شود هوا ایجاد شود و هوا را به بیرون هدایت می کند. فن هایی که در کولر های صنعتی استفاده می شوند معمولا بر دو نوع هستند؛ نوع اول فن آکسیال و نوع دوم سانتریفیوژی، البته خوب است بدانید که هر کدام از این دو نوع خوبی ها و بدی هایی دارد.

پد یا همان پوشال کولر های صنعتی: کولر های صنعتی مانند کولر های آبی دارای پد یا همان پوشال هستند، این بخش یا همان پوشال کولر های صنعتی مقداری از آب را در خود نگه می دارد و مرطوب می شود، سپس با شروع شدن فعالیت موتور و فن کولر صنعتی هوا با پد یا همان پوشال برخورد می کند و به هوایی خنک تبدیل می شود، سپس به بیرون هدایت می شود.

مجموعه هدایت آب کولر های صنعتی: این مجموعه در کولر صنعتی وظیفه آب رسانی به بخش نازل های کولر صنعتی را دارد، هنگامی که آب وارد این بخش می شود سپس وارد نازل کولر صنعتی می شود و پس از آن نیز بر روی پد ها یا همان پوشال ها ریخته می شود. کولر های صنعتی دارای یک سیستم دیگر در حوزه کنترل آب هستند، این سیستم هنگامی که آب از حد مجاز بیشتر شود جریان آن را قطع و متوقف می کنند.

کولر های صنعتی چند نوع دارند؟

کولر های صنعتی دو نوع دارند، « کولر صنعتی آکسیال » و « کولر صنعتی سانتریفیوژ » ، کولر های صنعتی که از نوع سانترفیوژ هستند هوایشان از طریق فن هایی که دارای گریز ار مرکز هستند پخش می شود، این نوع کولر های صنعتی دارای تیغه هایی هستند که این تیغه ها شامل تیغه های محوری، رو به پشت و رو به جلو هستند.

نوع دوم کولر های صنعتی یا همان آکسیال دارای فن هایی محوری می باشند، در کولر های صنعتی از نوع آکسیال هوا از طریق فن آکسیال یا همان فن محوری هم راستا با شفت پخش و هدایت می شود. نا گفته نماند کولر های صنعتی از نوع سانتریفیوژ و آکسیال هر کدام مزایا و معایبی مربوط به خود را دارند و شما در هنگام خرید می توانید یکی از این دو نوع را انتخاب کنید.

مزیت ها و عیب های کولر های صنعتی

مزیت های کولر های صنعتی:

  • قیمت پایین تر نسبت به دیگر سیستم های مشابه
  • سرمایش کامل سالن در کمتر از ۱۵ دقیقه
  • کاهش قابل توجه در مصرف برق
  • نصب و تعمیرات آسان
  • کم صدا بودن

معایب کولر های صنعتی:

  • مصرف آب بیشتری دارند
  • مناسب فضاهای مناسب نیستند

 

خرید انواع کولر صنعتی از سرماسان

در این مقاله راجع به کولر های صنعتی صحبت کردیم، اجزا و قطعات، انواع کولرها، مزیت ها و معایب و… را برایتان شرح دادیم؛ اما در خصوص خرید کولر صنعتی باید بگوییم می‌توانید کولر آبی صنعتی خود را از برند سرماسان تهیه نمایید.

شرکت سرماسان تولیدکننده مدرن‌ترین سیستم‌های سرمایشی، در ایران است که کولر آبی صنعتی، سیستم مه‌پاش، پدکولر گلخانه‌ای، فن سیرکوله و… از جمله محصولات این شرکت بوده که تولید و عرضه می‌شوند.

برای تهیه کولر صنعتی موردنیاز خود می‌توانید به سایت سرماسان مراجعه نموده و یا با شماره ۲۲۲۲۹۱۷۶-۰۲۱ تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را برای خرید محصول موردنظرتان راهنمایی کنند.

سرماسان انتخاب اول برندهاست؛ شما نیر می‌توانید با خیالی آسوده، محصولی با بهترین کیفیت و قیمت تهیه نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. کولر صنعتی انواع دیگری هم داره اما مهم ترینش همین دو نوع هستش؛ به عنوان کسی که بارها در این زمینه خرید داشتم توصیه میکنم اول مطمئن بشین از برند و مقایسه کنید.. و گارانتی رو جزو اولویت هاتون قرار بدید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *