بازیابی پیام‌های پاک شده واتساپ در اندروید و آیفون

بازیابی پیام‌های پاک شده واتساپ در اندروید و آیفون
  • 1401/2/20
  • فاطمه مرادخانی
  • 0

مطمئنا برای اکثر کاربران برنامه واتساپ پیش آمده است که به طور ناخواسته، پیامی را در شرایطی مانند، هنگام جابه‌جایی به دستگاه جدید، پاک‌شدن پیام توسط فردی دیگر یا حتی هنگام تنظیم مجدد دستگاه را در واتساپ پاک کرده‌ باشند. باید گفت که این موضوع منجر به از دست دادن همیشگی پیام‌های واتسپ شما نمی‌شود و برای بازیابی آن‌ها فرصت دارید و جای نگرانی نیست اما روش‌های بازیابی که انتخاب می‌کنید به نوع دستگاهی که از آن استفاده می‌کنید، بستگی دارد.

بازیابی پیام های حذف شده واتساپ در سیستم عامل اندروید

از آن جایی که کاربران سیستم عامل اندروید مجهز به پشتیبان‌گیری ابری و محلی هستند، در نتیجه می‌توانند از این قابلیت برای بازیابی پیام‌های حذف شده خود استفاده کنند.

نکته قابل توجهی که وجود دارد قابلیت بکاپ روزانه واتساپ به صورت پیش فرض است و عکس‌ها، فیلم‌ها و اسناد نیز تا زمانی که آن‌ها را از واتساپ حذف نکنید در حافظه داخلی باقی می‌ماند در نتیجه اگر با حذف تصادفی یک پیام مواجه شدید در وهله اول باید به نسخه پشتیبان واتساپ خود مراجعه کنید.

کاربران اندروید باید دقت داشته باشند اگر چه این راه‌حل سریع و آسان است اما اگر کاربری فراموش کرده باشد که گزینه آن را فعال کند؛ همچنان می‌تواند پیام‌ها و رسانه‌های از‌دست‌رفته را به لطف پشتیبان‌گیری محلی دستگاه بازیابی کند؛ به غیر از پشتیبان‌گیری مبتنی بر ابر از طریق گوگل درایو، همه دستگاه‌های اندرویدی دارای پشتیبان‌گیری محلی اندروید هستند.

بازیابی پیام‌های حذف شده واتساپ در سیستم عامل آیفون

سیستم عامل آیفون نیز مانند اندروید از پشتیبان‌گیری در فضای ابری در فواصل زمانی معین پشتیبانی می‌کند و تا زمانی که پشتیبان‌گیری شما فعال باشد، واتساپ کپی‌هایی از تمام پیام‌های شما را در iCloud Drive ذخیره می‌کند.

شما با باز کردن تنظیمات واتساپ در آیفون و ورود به بخش Chats  و سپس Chat Backup امکان اینکه بازدید آخرین نسخه پشتیبان چه زمانی انجام شده است را دارید و از طریق iCloud می‌توانید پیام‌های حذف شده خود را بازیابی کنید اما برای این کار ابتدا شما باید واتساپ خود را از روی دستگاه حذف کرده و سپس از اپ استور آن را مجددا دانلود و نصب کنید؛ در این مرحله شما با شماره قبلی خود وارد واتساپ شوید و پس از وارد کردن کد تاییدی که دریافت می‌کنید بر روی گزینه Restore Chat History بزنید تا پیام‌های حذف شده شما بازیابی شود.

لازم است بدانید که در پایان مراحل بازیابی، پیام‌های حذف‌ شده شما در واتساپ نمایش داده خواهد شد؛ ناگفته نماند که پشتیبان‌گیری ابری در آی‌کلاد باید از قبل پیکربندی شده باشد در غیر این‌ صورت امکان بازیابی پیام‌های پاک‌ شده وجود نخواهد داشت و به عنوان نکته پایانی به یاد داشته باشید قبل از شروع مراحل بازیابی حافظه محلی آیفونتان فضای کافی داشته باشد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *