رینگ لایت خوب چی بخرم؟

رینگ لایت خوب چی بخرم؟
  • 1401/3/25
  • گویا آی تی
  • 0

اگر منظور از رینگ لایت خوب رینگ لایتی است که نور کافی داشته باشد، لوازم جانبی آن تکمیل باشد و برای هرکاری مثل تولید محتوا، عکاسی، فیلمبرداری و … به درد بخورد، پس حتما این راهنما را قبل از خرید رینگ لایت بخوانید.

رینگ لایت برای چه کارهایی مناسب است؟

نه فقط رینگ لایت، بلکه هر منبع نوری دیگری از لامپ ساده خانگی تا نورهای مخصوص استودیو و گران قیمت که در سینما استفاده می‌شوند، همگی کاربردهای متنوعی دارند و در هر موقعیتی برای نیازهای مختلف می‌توانید استفاده کنید.

رینگ لایت هم یک منبع نوری از نوع LED است که به خاطر شکل حلقوی آن به سرعت در بین عموم مردم طرفدار پیدا کرد.

رینگ لایت بیشتر برای ویدیوها یا عکس‌های سلفی یک نفره استفاده می‌شود اما کاربردهای خیلی بیشتری هم می‌تواند داشته باشد.

تنوع مدل‌های مختلف رینگ لایت در بازار بسیار زیاد است و در بعضی مدل‌ها تفاوت زیادی وجود ندارد.

با این حال، با توجه به کاربردهای مختلف رینگ لایت در هر حوزه، پیشنهادهایی داریم که می‌تواند موقع خرید رینگ لایت مفید باشد. قبل از هر چیزی مشخص کنید که از رینگ لایت برای چه کار می‌خواهید استفاده کنید.

ما در ادامه توصیه‌هایی برای انتخاب و خرید رینگ لایت برای شما داریم.

رینگ لایت مناسب برای استوری و عکاسی سلفی

رینگ لایت‌های سایز متوسط که به راحتی روی سه پایه‌های رومیزی هم مستقر می‌شوند، بهترین گزینه برای استوری و عکاسی هستند.

این رینگ لایت‌ها معمولا بین ۲۰ تا ۳۰ وات هستند و قطر بیرونی آنها بین ۲۰ تا ۳۵ سانتی متر است.

از نظر قیمتی هم این رینگ لایت‌ها ارزان‌تر هستند. پایه را می‌توانید از بین پایه‌های کوتاه یا بلند که ارتفاعشان در حدود قد انسان است انتخاب کنید.

اگر بخواهید رینگ لایت RGB یا رنگی انتخاب کنید، باید کمی بیشتر هزینه کنید. رینگ لایت رنگی برای عکاسی‌های خاص که می‌خواهید رنگ محیط را تغییر دهید یا افکت‌های نوری روی سوژه بیاندازید مناسب است.

رینگ لایت برای سالن آرایشگاه، ناخن‌کاری و گریم

رینگ لایت های معروف به سالنی یا آرایشگری که بیشتر برای نورپردازی حین انجام کارهای آرایشی استفاده می‌شوند‌، چند ویژگی و قابلیت را باید داشته باشند.

اول این که ابعاد کاری که می‌خواهید را اندازه بگیرید بعد رینگ لایت مناسب انتخاب کنید. مثلا برای کارهای ظریف مثل ناخن‌کاری که ظرافت بیشتری نیاز دارند، رینگ لایت بزرگ کار را سخت می‌کند؛ پس بهتر است رینگ لایتی با قطر کمتر انتخاب کنید.

اما وقتی روی صورت کار می‌کنید نیاز به حلقه نور بزرگتری دارید و فاصله با سطح کار هم باید بیشتر باشد.

در ضمن، در رینگ لایت‌های مخصوص آرایشگاه حتما باید تنظیم دمای رنگ نور را داشته باشید تا با تنظیم آن رنگ‌ها در زیر نور دست نمایش داده شوند.

دمای رنگ نور تنظیمی است که با عدد کلوین مشخص می‌شود و به زبان ساده میزان سردی یا گرمی نور را مشخص می‌کند. همانطور که در خانه‌ها از ترکیب نور مهتابی و آفتابی برای روشنایی استفاده می‌شود، در رینگ لایت‌ها هم تنظیمی برای این کار تعبیه شده است.

با توجه به نور محیط کار می‌توانید دمای رنگ رینگ لایت را تنظیم کنید.

و نکته دیگر این که، برای رینگ لایت‌های بزرگ که وزنشان کمی بیشتر است و نیاز به خم کردن روی کار دارند، سه پایه محکم و سنگین‌تری انتخاب کنید تا با کوچکترین ضربه یا لرزشی واژگون نشود.

سه پایه‌هایی مثل ilkeen IA-260LS برای این کاربرد مناسب است.

رینگ لایت مناسب ضبط ویدیو، وبینار و کلاس آنلاین

اگر برای ضبط ویدیو می‌خواهید رینگ لایت بخرید، سراغ مدل‌هایی با بیشترین توان بروید. رینگ‌لایت‌های حدود ۷۰ تا ۹۰ وات برای این کار مناسب هستند.

از نظر امکانات جانبی هم توجه کنید که رینگ لایت حتما دارای شیار یا مانت و پایه مخصوص نصب گوشی یا دوربین باشد. در غیر اینصورت مجبور می‌شوید دوربین را به صورت مجزا روی پایه دیگری نصب کنید تا وسط حلقه رینگ لایت قرار بگیرد.

رینگ‌لایت‌هایی که قدرت پرتاب نور بیشتری دارند، برای ضبط ویدیو مناسب هستند چون می‌توانید در فاصله دورتری قرار بگیرید یا حتی از ترکیب چند رینگ لایت برای نورپردازی استفاده کنید.

البته فراموش نکنید که رینگ لایت برای نورپردازی با چند منبع نور (مثل حالت سه‌تایی) گزینه خوبی نیست. بهتر است سراغ منابع نوری دیگری مثل پنل‌های LED، سافت باکس یا اکتاباکس بروید.

رینگ لایت خوب و کوچک مناسب گوشی

رینگ لایت‌های گوشی معمولا باتری دارند و بعد از شارژ می‌توانید حدود یک ساعت از آن استفاده کنید.

این رینگ لایت‌ها نور نسبتا کمی دارند و فقط در جاهایی که نور محیط خیلی کم است کارایی دارند. در جاهای پرنور تاثیرشان روی چهره در حد کم کردن سایه‌های دور چشم است.

مدل‌های بهتری به بازار آمده است که روی کیج‌های موبایل یا کیت‌های بلاگری قابل نصب هستند.

در کل رینگ لایت گوشی فقط برای کارهایی در حد عکس سلفی و استوری گرفتن از فاصله نزدیک کاربردی هستند.

رینگ لایت خوب با قیمت مناسب از کجا بخریم؟

متاسفانه رینگ لایت‌های تقلبی که به نام برندهای معروف فروخته می‌شوند در بازار زیاد شده است. بعضی از این مدل‌های به نام برندهای معروف فروخته می‌شوند اما کیفیت مناسبی ندارند.

اغلب رینگ‌لایت‌های موجود در بازار ایران چینی یا تولید داخلی هستند. از بین مدل‌های موجود، برندهایی مثل ایدوبلو، انسر، هارمونی، گودوکس، هیرو و جیماری پرفروش و با کیفیت هستند.

ما پیشنهاد می‌کنیم خریدتان را از فروشگاهی تخصصی و معتبر انجام دهید تا هم کالای با کیفیت و اصل تهیه کنید و هم از نظر قیمت مناسب باشد.

فروشگاه اینترنتی دیجی آرکی فروشگاهی با سابقه در زمینه تجهیزات عکاسی، فیلمبرداری، نورپردازی و صدا است. برای خرید رینگ لایت می‌توانید به فروشگاه اینترنتی دیجی آرکی اعتماد کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *