آموزش بازگرداندن اطلاعات واتس اپ

آموزش بازگرداندن اطلاعات واتس اپ
  • 1401/5/26
  • گویا آی تی
  • 4

احتمالا برای شما هم حداقل یکبار پیش آمده است که به طور تصادفی و یا از روی آگاهی پیام مهمی را از چت واتساپ خود پاک کنید و به دنبال راهی برای بازگرداندن اطلاعات باشید. این مشکلی است که تقریبا تمام کاربران پیام رسان واتساپ گرفتار آن شده اند و به نظر می رسد هیچ راهی برای بازگرداندن اطلاعات واتس اپ نباشد اما ما در این مطلب آموزش بازگرداندن اطلاعات واتس اپ را ارائه می دهیم تا خودتان بتوانید به راحتی مشکل پیش آمده برای واتساپ خود را برطرف کنید. همراه ما باشید.

درباره پیام رسان واتساپ

واتساپ پر استفاده ترین اپلیکیشن در میان کاربران ایرانی و تمام کشورهای جهان است که برای پیام رسانی کاربرد دارد. این پیام رسان در طول سال ها راه اندازی، امکانات و قابلیت های جدیدی را ارائه کرده است تا کاربران خود را از دست ندهد. امکان ارسال وویس، پیام متنی، ویدئو و … از قابلیت های این پیام رسان است. پیام رسان واتساپ به حریم خصوصی کاربران خود نیز اهمیت زیادی قائل است و می توان گفت از امن ترین برنامه های پیام رسانی محسوب می شود.

تنظیمات واتساپ بدین صورت است که شما می توانید پیام ارسال شده برای یک شخص یک یا گروه را پاک کنید و در صورتی که بخواهید پیام را پاک کنید، تا یک ساعت فرصت این کار را دارید که البته واتساپ در بروزرسانی جدید خود اعلام کرده است کاربران تا ۲ روز پس از ارسال پیام نیز امکان پاک کردن آن را دارند.

همچنین شما می توانید چت هایی که داخل واتساپ دارید را پاک کنید تا فضای پیام رسانتان خلوت تر باشد. حال ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که آیا امکان بازگرداندن پیام ها و چت های پاک شده واتساپ وجود دارد؟ در بخش بعدی به این سوال پاسخ می دهیم.

چگونه پیام های حذف شده واتساپ را برگردانیم ؟ 

آیا پیام های واتساپ قابل بازیابی هستند؟ چگونه می توان پیام های حذف شده واتساپ را برگرداند؟ این سوالات باید با در نظر گرفتن موارد متعددی پاسخ داده شوند ولی از نظر فنی بهتر است بدانید که بله، امکان بازگرداندن اطلاعات واتس اپ وجود دارد ولی باید از نسخه پشتیبان استفاده کنید.

بنابراین تا زمانی که نسخه پشتیبان اخیر واتس اپ شما در دسترس نباشد، نمی توانید پیام های حذف شده را بازیایی کنید و اگر هم از قبل قابلیت پشتیبان گیری واتساپ را تنظیم نکرده باشید، راهی برای بازیابی پیام های حذف شده وجود ندارد زیرا هیچ نسخه پشتیبانی از آنها ندارید.

ایا برنامه ای برای بازگرداندن اطلاعات واتس اپ وجود دارد ؟

ممکن است با برنامه هایی روبرو شوید که قابلیت بازگردانی اطلاعات و پیام های حذف شده واتساپ را دارند ولی لازم است بدانید که پیام های واتساپ رمز گذاری شده اند یعنی اینکه برنامه باید به کلید رمز گذاری واتساپ شما دسترسی داشته باشد که انجام چنین کاری عملا ممکن نیست.

از طرفی استفاده از برنامه های متفرقه برای بازگردانی اطلاعات واتس اپ، اطلاعات خصوصی شما را در معرض خطر قرار می دهد و به همین دلیل توصیه می کنیم به برنامه های نامعتبر اطمینان نکنید.

دانلود واتس اپ

بازگرداندن اطلاعات واتس اپ با استفاده از بک اپ

بهترین و اصلی ترین راهکار برای بازیابی اطلاعات واتس اپ ، استفاده از قابلیت بک آپ است. این قابلیت در بخش تنظیمات و گزینه Chat Backup قرار دارد و با فعال سازی این گزینه پیام های شما به صورت دوره ای که ممکن است روزانه، هفتگی یا ماهانه باشد، در حافظه گوشی ذخیره می شوند.

اگر بک آپ اتوماتیک واتساپ را به صورت روزانه فعال سازی کرده باشد، قادر خواهید بود که پیام های حذف شده را سریع تر برگردانید اما بک آپ هفتگی این امکان را به شما می دهد که پیام های آرشیو شده در بازه زمانی کمتر از ۷ روز را بازگردانی نمایید.

پیام های آرشیو شده و بازیابی اطلاعات واتس اپ

اگر پیام های شما از قبل در پیام رسان واتساپ آرشیو شده باشند، می توانید فرایند بازیابی اطلاعات را انجام دهید. برای این کار کافیست وارد بخش تنظیمات شوید و سپس گزینه Archived Chats  را انتخاب کنید و سپس از میان لیست پیام های آرشیو شده، پیامی که لازم دارید را بازگردانی نمایید.

ریکاوری پیام های پاک شده در واتساپ

اگر قصد ریکاوری یک پیام پاک شده در واتساپ را دارید، باید واتساپ موجود بر روی سیستم خود را یکبار پاک کنید و برای بار دوم نصب کنید. با نصب و سپس اجرای دوباره برنامه، صفحه ای مشاهده می کنید که از طریق آن می توانید اطلاعات واتس اپ خود را ریکاوری کنید. بدین منظور کافیست گزینه Restore را انتخاب کنید تا واتساپ آخرین بک آپ موجود را پیدا کند و تمام اطلاعات را بازگردانی نماید.

بازیابی چت های قدیمی در واتس اپ

بازیابی چت های قدیمی در واتساپ کمی مشکل است و انجام اینکار فقط در صورتی امکان پذیر است که گوشی یا تبلت اندرویدی داشته باشید. نسخه اندروید واتساپ همواره در کنار یک بک اپ جدید، یک نسخه پشتیبان قدیمی تر نیز در حافظه خود نگه می دارد. شما برای بازگردانی چت های قدیمی باید به سراغ اپ مدیریت کننده فایل ها بروید و مسیر WhatsApp > Databases  را طی کنید.

در پوشه Databases فایلی را مشاهده خواهید کرد به اسم msgstore.db.crytp12. این فایل جدید ترین بکاپ چت های واتساپ شماست اما فایل دیگری به اسم msgstore-YYYY-MM-DD.1.db.crypt12  وجود دارد که بک اپ ثانویه واتساپ است.

حال اگر در فاصله میان اطلاعات ذخیره شده این دو بک آپ، واتساپ پاک شده باشد، برای بازگردانی آن باید نام هر دو فایل پوشه دیتابیس را تغییر دهید. بدین منظور نام فایل msgstore.db.crytp12 را به msgstore-latest.db.crytp12 تغییر دهید و سپس فایل msgstore-YYYY-MM-DD.1.db.crypt12را به msgstore.db.crytp12 تغییر نام دهید.

در پایان کار نیز به سراغ گوگل درایو بروید و بک اپ های قدیمی واتساپ را پاک کنید سپس اپلیکیشن واتساپ را یک بار از گوشی خود پاک کنید و دوباره نصب نمایید و مراحل بازیابی چت های پاک شده را طبق توضیحاتی که در بخش قبلی ارائه شد، برگردانید.

هک واتس اپ

آموزش بازگرداندن اطلاعات واتس اپ از گوگل درایو

برای بازیابی اطلاعات واتساپ از گوگل درایو اندروید، یک نسخه پشتیبان از این برنامه تهیه کنید و سپس طبق مراحل زیر اقدام نمایید :

  • برنامه واتساپ را دانلود، نصب و سپس اجرا کنید.
  • پس از اجرا، بر روی سه نقطه عمودی در بالا سمت راست برنامه کلیک کنید.
  • گزینه تنظیمات یا setting را انتخاب کنید.
  • در این بخش گزینه چت یا chat را انتخاب نمایید.
  • بعد از وارد شدن به صفحه چت، دکمه بکاپ چت یا chat backup را لمس کنید.

در مرحله بعد می توانید نسخه پشتیبان را در بازه های روزانه، هفتگی یا ماهانه تنظیم و زمان بندی کنید. با انتخاب یکی از گزینه های backup over Wi-Fi یا backup over Wi-Fi or cellular  هم می‌توانید تعیین کنید که در زمان بکاپ گرفتن از اینترنت موبایل استفاده شود یا اینترنت وای فای که به دلیل آنکه حجم زیادی از فایل ها و پیام هایی که بکاپ گیری می شوند، توصیه می کنیم گزینه backup over Wi-Fi را انتخاب نمایید.

بعد از لمس عبارت  backup، فرایند پشتیبان گیری آغاز می شود. در صورتی که از شما درخواست شود تا به یک اکانت گوگل وصل شوید، با اکانت مورد نظر لاگین کنید تا واتساپ برای آپلود فایل ها روی گوگل درایو، دسترسی های لازم را داشته باشد.

نتیجه گیری

در این مطلب شما را برای بازگرداندن اطلاعات واتس اپ راهنمایی کردیم و همانطور که با مطالعه مطلب متوجه شدید، بازگرداندن اطلاعات واتس اپ ممکن نیست مگر آنکه نسخه پشتیبان تهیه شده باشد پس بهتر است طبق توضیحاتی که ارائه کردیم، قابلیت پشتیبان گیری روزانه، هفتگی و ماهانه واتساپ خود را فعال کنید تا در صورت حذف شدن اطلاعات، مشکلی برای بازیابی آنها نداشته باشید.

سوالات متداول

  • آیا می توان اطلاعات واتساپ را بازیابی کرد؟

بله، آموزش بازگرداندن اطلاعات واتس اپ را در این مطلب ارائه کردیم.

  • از کدام برنامه برای بازگرداندن اطلاعات واتس اپ استفاده کنیم ؟

استفاده از هیچ برنامه ای برای بازیابی اطلاعات واتس اپ توصیه نمی شود زیرا امنیت اطلاعات شما را به خطر می اندازد.

  • برای انتقال واتساپ از یک گوشی به گوشی دیگر چگونه باید اطلاعات را منتقل کرد ؟

برای نصب واتساپ خود در گوشی جدید، نباید در گوشی قدیمی واتساپ را پاک کنید و پس از تهیه نسخه پشتیبان از آن، در گوشی جدید برنامه را نصب نمایید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه
  1. روز بخیر، آیا میشه تو برنامه پشتیبان گیر واتساپ، جت‌های یه تاریخ مشخص رو برگردوند، تا چه مدت زمان این چتها قابل برگشت هست

  2. متاسفانه تمام پیامهام پاک شده و برای به روز رسانی با مشکل مواجه شدم و نمی‌دونستم باید چکاری انجام بدم و تمام پیامهام و تصاویر پاک شده که بسیار ضروری بودن ،ممنون میشم در صورت امکان کمک کنین تا پیامهام برگرده ،اطلاعی نداشتم که از چه دکمه ای برای ماندن و پاک نشدن استفاده میکردم😞😞😞😞🥺😔🙏

  3. متاسفانه تمام پیامهام پاک شده و برای به روز رسانی با مشکل مواجه شدم و نمی‌دونستم باید چکاری انجام بدم و تمام پیامهام و تصاویر پاک شده که بسیار ضروری بودن ،ممنون میشم در صورت امکان کمک کنین تا پیامهام برگرده ،اطلاعی نداشتم که از چه دکمه ای برای ماندن و پاک نشدن استفاده میکردم😞😞😞😞🥺😔🙏اگر از یک آپ استفاده نکرده باشیم باید چکاری انجام بدیم ؟؟؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *