بررسی ویژگی های آیفون ۱۴

بررسی ویژگی های آیفون ۱۴
  • 1401/5/28
  • گویا آی تی
  • 0

آیفون ۱۴ دقیقاً همان موبایل رویایی است که بار دیگر معادلات صنعت بزرگ گوشی‎های هوشمند را بر هم خواهد زد! حال قرار است تا به بررسی ویژگی های آیفون ۱۴ بپردازیم و اطلاعات کامل و مفیدی را قرار دهیم.

درباره موبایل آیفون ۱۴ اپل

به طور معمول در ماه سپتامبر اپل از آیفون‎های جدید خود رونمایی می‌کند و انتظار نخواهیم داشت که سال ۲۰۲۲ استثنا باشد! بهتر است که بدانید شرکت اپل هنوز هیچ اطلاعاتی را مستقیماً درباره آیفون ۱۴ ارائه نداده است و همیشه تا جایی که می‌تواند اطلاعات ایفون ۱۴ را مخفی نگه می‌دارد تا زمان اعلام بزرگ آن فرا رسد. اما بعضی از شایعات در این زمینه وجود دارد و به طور معمول حداقل برخی از آن‌ها به حقیقت می‌پیوندند. حال این روزها شایعات آیفون ۱۴ در حال افزایش است و آیفون‎های جدید اپل می‌توانند بزرگترین تغییرات را در سال‎های اخیر به همراه داشته باشند. از اطلاعات فاش شده تا به اکنون می‌توان به تراشه سریعتر A16 Bionic، طراحی جدید و شیک تر و دوربین اصلی جدید ۴۸ مگاپیکسلی برای آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس اشاره دارد. ممکن است که خط تولید معمولی آیفون ۱۴ نیز تغییر کند، چرا که انتظار می‌رود که مینی به نفع آیفون ۱۴ مکس جدید ۶٫۷ اینچی از بین برود.

طراحی بدنه آیفون 14

مشخصات کلیدی گوشی آیفون ۱۴ (غیررسمی)

از مشخصات کلیدی گوشی آیفون ۱۴ که به صورت غیررسمی منتشر شده‌است، می‌توان به: رم: ۴ * ۴ گیگابایت، دوربین: ۱۲ * ۱۲ مگاپیکسل، صفحه نمایش: ۶٫۱ اینچی (۱۵٫۴۹ سانتی متر)، پردازنده:  Apple A15 Bionic (5nm) ، ذخیره سازی: ۶۴ گیگابایت، دوربین جلو: ۱۲ مگاپیکسل + SL 3D ، باتری: ۳۱۱۵ میلی آمپر ساعت، تاریخ عرضه: ۳۱ اکتبر ۲۰۲۲ (مورد انتظار) اشاره کرد.

۴ ویژگی که انتظار می‌رود امسال در گوشی آیفون ۱۴ اپل ببینیم

چند وقت دیگر اپل سری آینده آیفون ۱۴ را معرفی خواهد کرد. با داغ شدن شایعات، برخی از ویژگی‎ها وجود دارد که تقریباً در این گوشی‌های جدید تأیید شده است. حال از چهار مورد از آن‎ها را که انتظار داریم در آیفون ۱۴ ببینیم، می‎توان به: عدم تولید نسخه مینی، طراحی متفاوت بین مدل های معمولی و پرو، A15 Bionic برای آیفون ۱۴، A16 Bionic برای آیفون ۱۴ پرو، سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی برای آیفون ۱۴ پرو بزرگ‌ترین ارتقاء دوربین جلو در چند سال اخیر اشاره کرد.

بررسی مشخصات نمایشگر و صفحه نمایش گوشی آیفون ۱۴ اپل

آیفون‎های جدید بهبودهایی را در دوربین دارند و آیفون ۱۴ هم از این قاعده مستثنی نیست. به طور حتم بهبودهایی در دوربین Ultra Wide وجود خواهد داشت و این احتمال هم هست که اپل یک لنز زوم پریسکوپ رو معرفی کند که امکان زوم بسیار بیشتری را ایجاد نماید. در  iPhone 14 Pro  هم احتمالا دوربین‌های ۴۸ مگاپیکسلی و قابلیت فیلم برداری ۸K  را داشته باشند. بیان شده‌است دوربین گوشی آیفون ۱۴ پریسکوپی است که برای زوم اپتیکال با برد بلند مناسب می‌باشد. قسمت جلویی این گوشی دارای یک دوربین سه بعدی ۱۲ مگاپیکسلی + SL برای کلیک کردن بر روی سلفی و برقراری تماس‎های ویدیویی است. این گوشی هوشمند مجهز به پردازنده هگزا هسته‎ای است تا کاربر بتواند در حین دسترسی به چندین اپلیکیشن و انجام بازی‎های گرافیکی شدید، از عملکردی روان و بدون تاخیر لذت ببرد.

مشخصات ال سی دی آیفون 14

طراحی بدنه گوشی ایفون ۱۴

مدل‌های آینده گوشی آیفون ۱۴ اپل هم با طراحی شاسی آلیاژ سطح بالا تیتانیوم عرضه خواهند شد. با این که اپل قبلا از تیتانیوم برای اپل واچ استفاده کرده بود اما این اولین باری است که از این ماده برای گوشی‎های آیفون استفاده می‎کند. تیتانیوم از فولاد و آلومینیوم هم قوی‎تر و در برابر خش مقاوم‎تر است. هم چنین در برابر خوردگی هم مقاوم تر می‎باشد. مدل‎های آیفون ۱۴ دارای دکمه های گرد برای صدا شبیه به دکمه‌ مدل‌های آیفون ۴ و آیفون ۵ باشند.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی ویژگی های آیفون ۱۴ پرداختیم و اطلاعاتی را درباره این گوشی هوشمند از جمله بررسی مشخصات نمایشگر و صفحه نمایش گوشی آیفون ۱۴ اپل و طراحی بدنه گوشی ایفون ۱۴ قرار دادیم. آیفون ۱۴ همان موبایل رویایی است که بار دیگر معادلات صنعت بزرگ گوشی‎های هوشمند را در سراسر جهان بر هم خواهد زد و خیلی از علاقه‌مندان به اپل در انتظار رونمایی آیفون ۱۴ هستند و تمایل دارند تا هر چه سریع‌تر وارد بازار شود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *