نقد و بررسی آیفون ۱۳ پرو

نقد و بررسی آیفون ۱۳ پرو
  • 1401/6/5
  • گویا آی تی
  • 0

نقد و بررسی آیفون ۱۳ پرو : پرچمداری با دوربین حرفه‌ای و قدرت چشمگیر

 

آیفون ۱۳ پرو یکی از قدرتمند‌ترین گوشی‌های کمپانی اپل تا به امروز است که عملکرد و سرعت بسیار بی نظیری را ارائه می‌دهد. علی‌رغم برآمدگی دوربین بزرگتر و عدم وجود تاچ آیدی، محصولی عالی با نمایشگر قدرتمند و دوربین‌های فوق‌العاده به شمار می‌رود. همچنین ۱۰۰ دلار ارزان‌تر از آیفون ۱۳ پرومکس است؛ در حالی که ویژگی‌هایی به همان اندازه عالی و چشمگیر را ارائه می‌دهد. می‌توان گفت آیفون ۱۳ پرو بهترین گوشی هوشمندی است که تا به حال توسط اپل به بازار عرضه شده است و ویژگی‌های بسیار خوبی از صفحه نمایش OLED روشن گرفته تا عملکرد قدرتمند A15 Bionic را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ در‌واقع نمی‌توان ایرادی به غیر از عدم وجود تاچ آیدی و سرعت شارژ ۲۰ واتی در آن پیدا کرد. به طور کلی اگر طرفدار گوشی‌های باریک هستید، این گوشی می‌تواند انتخابی ایده‌آل برای شما باشد و به خوبی گوشی‌هایی با صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی عمل کند. مهم‌تر از همه هیچ تفاوتی با آیفون ۱۳ پرومکس ندارد و از دوربین تله فوتو و همچنین لرزشگیر اپتیکال با تغییر سنسور پشتیبانی می‌کند؛ بدین ترتیب با انتخاب iPhone 13 Pro با قیمت ارزان‌تر و ابعاد کوچکتر چیزی را از دست نمی‌دهید (برای مشاهده قیمت گوشی آیفون کلیک کنید). در این بررسی به طور مفصل به شما توضیح خواهیم داد که چرا آیفون ۱۳ پرو یکی از بهترین گوشی‌های هوشمندی است که می‌توانید بخرید؛ پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید و با آگاهی کامل نسبت به خرید این پرچمدار قدرتمند اقدام کنید.

طراحی آیفون ۱۳ پرو مشابه آیفون ۱۲ پرو است؛ با این تفاوت که دارای دوربین‌های بزرگتر و ناچ کوچکتر می‌باشد؛ به طوری که هنگام قرار گرفتن در کنار آیفون ۱۲ پرو به راحتی قابل تشخیص می‌باشد. کمپانی محبوب اپل برای پرچمدار خود ابعادی استاندارد به اندازه ۱۴۶٫۷x71.5×7.7 میلیمتر و وزنی معادل ۲۰۴ گرم در نظر گرفته است که کاملا خوش دست به نظر می‌رسد و امکان استفاده برای طولانی مدت بدون احساس خستگی را فراهم می‌کند. قاب جلویی گوشی صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی را دربرمی‌گیرد که با حاشیه‌های باریک خود ۸۶ درصد از کل بدنه را به خود اختصاص می‌دهد و بهترین تجربه دیداری را عرضه می‌کند. در قسمت بالایی نمایشگر آیفون ۱۳ پرو دوربین سلفی دیده می‌شود که برای ثبت سلفی‌های فوق‌العاده و برقرای تماس‌های ویدئویی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ علاوه بر آن از فناوری Face ID پشتیبانی کرده و با تشخیص چهره شما از قفل گوشی در سریع‌ترین زمان ممکن رمزگشایی می‌کند. در قاب پشتی ماژول دوربین خودنمایی می‌کند که سه لنز اصلی را به همراه فلش LED در خود جای می‌دهد و عملکردی قدرتمند و عالی را در ثبت عکس‌های خیره کننده ارائه می‌دهد. شایان ذکر است که قاب پشتی و جلویی آیفون ۱۳ پرو از شیشه ساخته شده‌اند و با روکش گوریلا گلس به خوبی محافظت می‌شوند. لبه سمت راست دکمه پاور را در خود جای می‌دهد؛ در حالی که دکمه‌های تنظیم صدا به همراه دکمه سایلنت در لبه سمت چپ قرار می‌گیرند. لبه پایینی نیز محل قرارگیری درگاه شارژ لایتنینگ به همراه اسپیکر‌های استریو می‌باشد. گفتنی است که فریم گوشی از استیل ضد زنگ ساخته شده است و قدرتی عالی به محصول بخشیده است.

بررسی قیمت گوشی در وبسایت مبیت

خرید اینترنتی آیفون

به طور کلی آیفون ۱۳ پرو از استاندارد IP68 پشتیبانی می‌کند؛ به این معنی که قادر است در برابر نفوذ گردوغبار و همچنین نفوذ آب به خوبی مقاومت کند؛ در این صورت در آبی به عمق ۶ متر به مدت ۳۰ دقیقه غوطه ور می‌شود و هیچ‌گونه آسیبی نمی‌بیند. یکی از مواردی که آیفون ۱۳ پرو به یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند تبدیل کرده‌است، صفحه نمایش آن با پنل OLED است که پیکسل‌های زیادی را در قطری به اندازه ۶٫۱ اینچ نمایش می‌دهد. در‌واقع کمپانی اپل نمایشگر آیفون ۱۳ پرو را به آخرین نسخه از فناوری Super Retina XDR مجهز کرده است که به وسیله آن رنگ‌های برجسته، کنتراست زیاد و زاویه دید فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد. این پنل عالی در‌واقع تصاویری با وضوح و روشنایی بسیار بالا با رزولوشن ۱۱۷۰ در ۲۵۳۲ پیکسل به نمایش می‌گذارد و ۴۶۰ پیکسل را در هر اینچ ارائه می‌دهد. به علاوه از کنتراست بالا و زاویه دید فوق‌العاده‌ای پشتیبانی می‌کند و با دقت رنگ بالای خود بهترین تجربه دیداری را ارائه می‌دهد.

آیفون ۱۳ پرو همچنین از نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند که باعث پیمایشی روان بین صفحه‌ها و ارائه سرعت بالا می‌شود. از دیگر مزیت‌های صفحه نمایش باید به میزان روشنایی نمایشگر اشاره کرد که بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ نیت برآورد شده است و حتی در نور مستقیم خورشید نیز تصاویری خیره کننده را به نمایش می‌گذارد. باید توجه کنید که آیفون ۱۳ پرو از پوشش اولئوفوبیک برای صفحه نمایش خود استفاده می‌کند که انعکاس نور را به حداقل می‌رساند و از چشمان شما در استفاده طولانی مدت محافظت می‌کند. اما جایی که آیفون ۱۳ پرو قدرت واقعی خود را به نمایش می‌گذارد، دوربین است که باعث می‌شود این گوشی به یک محصول ایده‌آل برای عکاسی و فیلمبرداری تبدیل شود.

در‌واقع گوشی به سه دوربین ۱۲ مگاپیکسلی از نوع عریض، فوق عرض و تله فوتو مجهز شده است که لنز تله فوتو با فاصله کانونی ۷۷ میلیمتر و زوم اپتیکال سه برابر عرضه می‌شود؛ دوربین اصلی دارای سنسور بزرگتر و دیافراگم باز‌تر f/1.5 است و می‌تواند نور بیشتری را به عکس‌ها وارد کند و دوربین فوق عریض با زاویه دید ۱۲۰ درجه نیز دارای سنسور بزرگتر و فناوری فوکوس خودکار برای ثبت عکس‌هایی با وضوح بیشتر است. دوربین می‌تواند عکس‌های شما را با حالت‌های مختلف پرتره، HDR و پانوراما ثبت کند و رنگ‌هایی متعادل همراه با کیفیتی خیره کننده را در عکس‌ها ارائه دهد.

آیفون ۱۳ پرو همچنین از حالت شب پشتیبانی می‌کند که موجب جلب توجه کاربران می‌شود؛ با استفاده از این قابلیت بهترین عکس‌های ممکن را در نور کم و هنگام تاریکی می‌گیرد و به هیچ عنوان از وضوح تصاویر نمی‌کاهد. دوربین جلو نیز از یک لنز عریض ۱۲ مگاپیکسلی تشکیل شده است که مانند دوربین اصلی کیفیتی عالی و رضایت بخش را ارائه می‌دهد. شایان ذکر است که دوربین مجهز به حالت سینماتیک می‌باشد که کیفیتی حرفه‌ای برای فیلمبرداری ارائه می‌دهد و نه تنها افکت بوکه را در اطراف سوژه اعمال می‌کند، بلکه سوژه مورد نظر را در حین فیلمبرداری ردیابی می‌کند.

دوربین آیفون 13

آیفون ۱۳ پرو دارای یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۳۰۹۵ میلی آمپر ساعت است که با استفاده از آن انرژی مورد نیاز محصول را به خوبی تامین می‌کند. این باتری از فناوری شارژ سریع ۲۳ واتی پشتیبانی می‌کند و در عرض ۳۰ دقیقه ۵۰ درصد از شارژ کل را تامین می‌کند؛ در این صورت در مدت زمان کوتاهی به طور کامل شارژ می‌شود و پس از آن ۱۱ الی ۱۲ ساعت را برای انجام امور روزانه مانند تماشای فیلم و وبگردی ارائه می‌دهد. همچنین از فناوری شارژ بی‌سیم با توان ۱۵ وات پشتیبانی کرده و قابلیت شارژ وایرلس را عرضه می‌کند. علاوه بر آن از فناوری شارژ معکوس نیز پشتیبانی می‌کند و دیگر دستگاه‌های هوشمند را با توان ۷٫۵ وات شارژ می‌کند. از دیگر مواردی که باعث می‌شود آیفون ۱۳ پرو به عنوان بهترین گوشی هوشمند در سال‌های اخیر به فروش برسد، سیستم سخت افزار و نرم افزاری قدرتمند آن است، به طوری که با استفاده از پردازنده شش هسته‌ای Hexa Core و تراشه A15 Bionic برنامه‌های مورد نیاز را با سرعت بالایی پردازش و اجرا می‌کند و با پشتیبانی از شبکه ۵G بهترین عملکرد را ارائه می‌دهد، تا شما بتوانید با سرعت بالایی در دنیای اینترنت به گشت و گذار بپردازید و با هیچ‌گونه تاخیری در اجرای برنامه‌ها مواجه نشوید.

مقاله پیشنهادی mobit.ir : بهترین گوشی آیفون (اپل)

آیفون ۱۳ پرو همچنین از پردازنده گرافیکی Apple GPU پشتیبانی می‌کند که طبق ادعای اپل، ۵۰ درصد سرعت بیشتر را نسبت به نسل‌های گذشته ارائه می‌دهد؛ در این صورت بازی‌ها یا برنامه‌های گرافیکی را بدون هیچ‌گونه تاخیری اجرا می‌کند و با سرعت بالای خود رضایت شما را به طور کامل جلب می‌کند. آیفون ۱۳ پرو با سیستم عامل iOS 15 راه اندازی می‌شود و در حافظه‌های ۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت به همراه ۶ گیگابایت رم عرضه شده است. در این صورت شما می‌توانید بر‌اساس نیاز خود یکی از مدل‌ها را انتخاب و خریداری کنید. در آخر باید گفت که اگر مخالف گوشی‌های بزرگ هستید، iPhone 13 Pro یکی از بهترین گوشی‌هایی است که می‌توانید بخرید؛ زیرا از ابعاد مناسب و بهینه‌تری نسبت به مدل پرومکس بهره می‌برد و به راحتی در دست جای می‌گیرد؛ به علاوه عمر باتری آن نسبت به مدل‌های قبلی به شدت بهبود یافته است که یک ویژگی مهم به شمار می‌رود.

خرید آیفون ۱۳ پرو به صورت اینترنتی

در نهایت اگر پس از خواندن این مطلب از خرید آیفون ۱۳ پرو مطمئن شدید، می‌توانید به صورت اینترنتی و بدون هیچ دردسری آن را خریداری کنید، تا در اسرع وقت به محل مورد نظر شما ارسال شده و در اختیار شما قرار بگیرد. یکی از فروشگاه‌های معتبر و قابل اعتماد در سراسر کشور فروشگاه اینترنتی مبیت است که بهترین کالا‌های دیجیتال را با بهترین قیمت‌ها به فروش می‌رساند. بنابراین برای خرید آیفون ۱۳ پرو می‌توانید همین الان به آن به سایت مبیت مراجعه کرده و آیفون ۱۳ پرو را با بهترین قیمت و شرایط پس از فروش عالی خریداری کنید. فروشگاه اینترنتی مبیت همچنین اصالت کالا را کاملا تضمین می‌کند و گوشی را در سلامت کامل درب منزل تحویل می‌دهد.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *