۱۰ دلیل برای سرمایه گذاری در طراحی سایت

۱۰ دلیل برای سرمایه گذاری در طراحی سایت
  • 1401/6/13
  • گویا آی تی
  • 0

درست است که برندینگ قوی و طراحی سایت در تمام دوره ها یکی از عوامل مهم دیجیتال مارکتینگ بوده است ولی این روزها نیاز به حضور در دنیای وب بیشتر احساس می شود.

در چند سال قبل داشتن یک وب سایت می توانست به رونق کسب و کار شما کمک بسیاری کند ولی امروزه ما شاهد آن هستیم که مشاغل مجبور به استفاده از راهها و تکنیک های جدید برای دستیابی به مخاطبان خود هستند که یکی از این تکنیک ها سئو سایت می باشد.

بهرحال از گذشته تا به امروز حضور در دنیای وب یک نیاز بوده، با این تفاوت که این روزها به یک نیاز ضروری تبدیل شده است.

وقتی می گوییم طراحی وب سایت می تواند کسب و کار شما را رونق دهد و یا شکست دهد، اغراق نکرده ایم. آمار نشان داده است که ۷۵ درصد از مصرف کنندگان براساس طراحی وبسایت، درباره اعتبار یک شرکت قضاوت فوری می کنند. پس بهتر است به جای سرمایه گذاری در تبلیغات سنتی که بسیار گران هستند، به دلایل زیر در طراحی وبسایت سرمایه گذاری کنید:

۱ – رقبای شما این کار را می کنند.

مطمئنا یکی از دلایل بزرگی که نیاز شما به طراحی وبسایت را بیشتر می کند، حضور رقبای شما در دنیای وب است. اگر شما هم می خواهید در رقابت با آنها بمانید یا از انها پیشی بگیرید بهتر است از طراحی وبسایت استفاده کنید.

تنها داشتن یک وبسایت نمی تواند ما را از رقبا متمایز کند. اگر یک وب سایت قدیمی و بی کیفیت دارید هرچه سریعتر برای طراحی جدید آن اقدام کنید زیرا وب سایت با کیفیت رقبا از سایت شما بهتر عمل می کند. همچنین آنها به دلیل یک طراحی سایت خوب مخاطب های بیشتری را جذب می کنند.

طراحی وب سایت فرصتی است تا کسب و کار خود را از رقبا متمایز کنید. هنگامی که با سایر مشاغل رقابت می کنید، معمولاً خدمات مشابه و قیمت گذاری مشابهی انجام شده است ولی شما به چیزی نیاز دارید که کسب و کار شما را از بقیه متمایز کند.

یک وب سایت با طراحی خوب فرصتی برای کسب و کار شما است تا ویژگی های منحصر به فرد شما را به نمایش بگذارد و به مخاطبان خود نشان دهید که چرا باید کسب و کار شما را انتخاب کنند.

۲  – باعث ایجاد اعتماد بین مخاطبان شما می شود.

مردم به کسب و کارهایی که یک وب سایت دارند بیشتر اعتماد می کنند، البته یک طراحی وبسایت ضعیف باعث ایجاد اعتماد نمی شود. اگر در سایت شما اطلاعات قدیمی وجود داشته باشد، سایت شما برای آنها ایجاد ابهام می کند و به شما اعتماد نخواهند کرد زیرا به روز رسانی در سایت شما انجام نشده است.

فکر کنید شخصی به دنبال خرید عمده از یک تولیدی است، اگر محصولات شما به روز نشده باشد، مطمئنا رقبای شما را انتخاب می کنند. طراحی وب سایت شما باید حس اعتماد را به کاربر منتقل کند.

ایجاد اعتماد بین مخاطبان بسیار مهم است تا آنها در سایت شما باقی بمانند. وقتی بازدیدکنندگان برای مدت طولانی تری در سایت شما باقی می مانند، فرصت های بیشتری برای کسب و کار خود ایجاد می کنید تا مخاطب را تشویق به خرید کنید.

۳ – رتبه بندی در موتورهای جستجو

داشتن یک وبسایت می تواند به شما کمک کند تا در موتورهای جستجو مانند گوگل رتبه بندی شوید.

بسیاری از عناصر وبسایت مانند نحوه انتشار محتوا باعث می شود، سایت شما در گوگل و دیگر موتورهای جستجو امتیاز کسب کند.

جدای از نحوه  انتشار محتوا در وب سایت شما، برخی از عناصر در طراحی وب می توانند مستقیماً روی بهینه سازی سایت تأثیر بگذارند. حتی کدهای موجود در سایت شما می توانند بر سئو و بهینه سازی سایت موثر باشند، پس در طراحی سایت بهتر است از کدهای سئوپسند استفاده کنید.

۴ – برندسازی

داشتن یک وبسایت حرفه ای می تواند به برندسازی کسب و کارتان کمک کند. همچنین یک سایت به ایجاد اگاهی از برند و نمایش آن به مشتریان احتمالی کمک فراوانی خواهد کرد.

وقتی مشتریان احتمالی حضور شما را در دنیای وب می بینند، از نمایندگی های شما باخبر می شوند و اطلاعات به روز شده شما را دریافت می کنند، باعث می شود نام تجاری شما به یک برند مطمئن تبدیل شود.

۵ – ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ

اگر روی یک برنامه بازاریابی دیجیتال برای رشد کسب و کار خود کار می کنید، مطمئنا نیاز ضروری به یک وبسایت عالی دارید.

در واقع برای دستیابی به بازاریابی دیجیتال داشتن یک وبسایت ضروری است تا از طریق ترافیک بیشتر به وبسایت، مشتریان احتمالی خود را هدف قرار دهید. در این مرحله نتیجه سرمایه گذاری خود در طراحی وبسایت را خواهید دید.

۶ – دسترسی

امروزه همه مردم برای صرفه جویی در زمان از خریدهای آنلاین استفاده می کنند. مطمئنا برای شما هم پیش آمده است که برخی از مشتریان آدرس وبسایت شما را برای دیدن جدیدترین محصولات می خواهند.

پس داشتن یک وبسایت برای هر کسب و کاری ضروری است تا مشتریان دسترسی بهتر و آسانتری برای خرید داشته باشند.

۱۰ ویژگی یک طراحی سایت حرفه ای

به گفته گوگل تنها ۵۰ میلی ثانیه طول می کشد تا کاربران اولین برداشت از وبسایت شما را داشته باشند. یک طراحی وب قوی می تواند اولین برداشت را برای بازدیدکنندگان ایجاد کند؛ به سئو و بهینه سازی شما کمک می کند، به ایجاد اعتماد سازی کمک می کند، کاربران را تشویق می کند تا اقدام به کلیک کنند و بسیاری موارد دیگر.

بهتر است اینطور بگوییم که با یک طراحی وب سایت خوب و قوی می توانید بیشترین مسیر را برای رسیدن به مخاطبان خود بروید. ویژگی هایی که در این قسمت برای شما گفته ایم بسیار مهم هستند و باید در طراحی وب سایت شما رعایت شوند:

۱ – سازگاری با موبایل

شاید شما هم کلمه ریسپانسیو یا واکنشگرا را شنیده باشید، این کلمه به این معناست که یک طراح وب سایت باید بتواند بسته به صفحه نمایش شما واکنش نشان داده و خود را با آن تطبیق نماید.

با دسترسی فزاینده اینترنت از طریق دستگاه های تلفن همراه، دیگر داشتن یک طراحی وب سایت که فقط روی صفحه کامپیوتر خوب به نظر می رسد کافی نیست، یک سایت حرفه ای باید در تمامی مرورگرها قابل نمایش باشد.

۲ – سرعت بارگذاری

طی تحقیقات انجام شده ۴۰ درصد مردم اگر بارگذاری سایت شما بیش از ۳ ثانیه طول بکشد، سایت شما را ترک خواهند کرد. سرعت کند بارگذاری برای اعتبار شما بد است و باعث می شود در نتایج جستجو رتبه پایینتری داشته باشید.

۳ –  محتوای با کیفیت

شما می توانید با گذاشتن زمان بیشتر برای انتشار یک محتوای با کیفیت، نام تجاری خود را تبدیل به یک برند معتبر کنید.

در واقع یک محتوای با کیفیت محتوایی است که کاربر با خواندن آن جواب سوالهای خود را پیدا کند و کاربرپسند باشند. ما هرروزه با تعداد زیادی محتوا بمباران می شویم ولی گوگل و کاربران محتوایی را دوست دارند که اطلاعات کافی و مورد نیاز را به آنها بدهد.

۴ –  سئو و بهینه سازی سایت

یک سایت قوی مطمعنا برای موتورهای جستجو بهینه می شود. سئو سایت یکی از بهترین روش های جذب مشتری برای کسب کار شماست، همچنین بهبود سئو می تواند یکی از راهکارهای عالی برای بازاریابی خدمات شما باشد.

سئو سایت شامل خدماتی در خارج و داخل صفحه شما برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل می باشد. این خدمات می تواند شامل تولید محتوای با کیفیت، سرعت بالای سایت، امنیت، لینک سازی های داخلی، تصاویر بهینه شده، لینک سازی خارجی و بسیاری موارد دیگر باشد.

هرچقدر کاربر یک سایت را دوست داشته باشد به همان اندازه هم گوگل آن سایت را دوست دارد و به آن امتیاز می دهد. پس داشتن یک سایت کاربرپسند از مهمترین استراتژی های سئو و بهینه سازی سایت است. با یک بهینه سازی درست سایت می توانید سود زیادی از سرمایه گذاری خود در طراحی وبسایت کنید.

۵ – نقشه سایت خوب

داشتن یک نقش سایت یا سایت مپ خوب می تواند به ربات های گوگل و کاربران کمک کند تا بهتر در سایت شما پیمایش کنند. البته گوگل و کاربران می توانند از طریق لینک های درست داخلی در سایت شما جستجو کنند ولی اگر سایت شما تازه کار است و لینک داخلی ندارد مطمئنا باید از یک نقشه سایت خوب برای دسترسی کاربران و خزنده های گوگل استفاده کنید.

۶ –  ناوبری آسان

در طراحی سایت باید به ناوبری یا منوی آسان دقت زیادی کرد. در واقع اگر کاربر نتواند اطلاعات سایت شما را به درستی در منو ببیند، سایت را ترک کرده و به صفحه های رقبا سر می زند. همچنین ناوبری آسان به ربات های گوگل هم کمک می کند تا بهتر در سایت شما پیمایش کنند.

۷ – طراحی کاربر پسند

طراحان رابط کاربری یا ui designe  وظیفه ایجاد یکپارچگی و زیبا سازی ظاهری یک محصول یا وب سایت را دارند که شامل تصاویر ، رنگ ها ، جداول ، متن ها و هر آنچه قابل مشاهده است، می شود.

۸ – فراخوانی برای اقدام

یک پیشنهاد دوستانه مانند “امروز با ما تماس بگیرید” نشان می دهد که کسب و کار شما می خواهد با مشتریان خود ارتباط برقرار کند. این مهم است که فراخوان ها برای اقدام برای سطح تعامل بازدیدکنندگان با شرکت شما مناسب باشد.  صرف نظر از آنچه که از بازدیدکنندگان می خواهید در هر صفحه یک اقدام برای تماس بگذارید.

۹ – اطلاعات تماس

در سایت باید یک صفحه جداگانه در مورد اطلاعات مربوط به تماس طراحی شود. این اطلاعات شامل شماره های تماس، آدرس، آدرس ایمیل ، فرم تماس و آدرس شبکه های اجتماعی می شود.

۱۰ –  درباره ما

این صفحه برای ایجاد اعتماد و اعتبار یک کسب و کار بسیار مهم است و باید اطلاعات سایت شامل شروع فعالیت و چه خدماتی را در طول سالهای فعالیت انجام داده اید، گذاشته شود.

 

چرا داشتن یک صفحه اینستاگرام برای حضور در دنیای اینترنت کافی نیست؟

در چندین سال قبل تعداد زیادی از مشاغل جدید را در اینستاگرام مشاهده کرده ایم.  انفجار کسب و کارهای اینستاگرامی ممکن است مردم را به این باور برساند که وب سایت های تجاری در حال تبدیل شدن به اینستاگرام هستند، اما تفاوت بین وب سایت و اینستاگرام در چیست؟ آیا برای یک حضور آنلاین داشتن صفحه اینستاگرام کافی است؟

اگر پاسخ کوتاه می‌خواهید، پس خیر.  وب‌سایت‌ها برای داشتن یک حضور آنلاین قوی در سال ۲۰۲۲ بسیار حیاتی هستند. در واقع برای درک این موضوع بهتر است یک مثال بزنیم اینستاگرام یک مغازه اجاره ای برای کسب و کار شماست که نمی توانید آن را به دلخواه خود تغییر دهید، اما با داشتن سایت شما صاحب یک مغازه و فروشگاه آنلاین هستید که آن را هرگونه که بخواهید می توانید تغییر دهید.

اگر به دنبال توسعه کسب و کار پایدار خود هستید، داشتن یک وبسایت بسیار مهم است.

 

طراحی وب سایت عالی فقط در مورد عناصر بصری نیست بلکه نحوه ایجاد طرح ها در پشت صحنه می تواند تأثیر قابل توجهی بر مواردی مانند بهینه سازی موتورهای جستجو داشته باشد.

طراحی وب سایت ممکن است از بیرون عالی به نظر برسد، اما اگر کدهای نامناسب یا تصاویر بزرگ زیادی داشته باشد که سرعت آن را کاهش می دهد، بر بازاریابی سئو تأثیر منفی می گذارد.  بهترین راه برای اطمینان از شیوه های درست طراحی و متعاقبا دیده شدن در نتایج جستجوی گوگل، همکاری با یک تیم طراحی سایت که خدمات سئو را به عنوان بخش تخصصی انجام می دهد، است.

تیم طراحی و سئو وب داران می تواند در این زمینه کمک نماید، برای اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان وب داران برای یک مشاوره رایگان با شماره ۰۲۱۸۸۸۰۴۵۴۰ تماس حاصل نمایید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *