کاربردهای تتر چیست؟

کاربردهای تتر چیست؟
  • 1401/6/24
  • گویا آی تی
  • 0

دنیای ارزهای دیجیتال پر از اتفاقات غیر منتظره و نوسان قیمت است. همین امر باعث شده است تا برخی از افراد تازه‌کار از سرمایه‌گذاری در این بازار اجتناب کنند. اما اگر به شما بگوییم که در دنیای دیجیتال نیز می‌توانید دارایی‌هایی تهیه کنید که قیمت آن‌ها نوسان نداشته باشد، چگونه؟ در این مقاله قصد داریم با تتر، محبوب‌ترین استیبل کوین دنیا و کاربرد آن آشنا شویم. همچنین در ادامه نحوه خرید تتر را نیز به شما آموزش خواهیم داد.

تتر چیست؟

بهتر است قبل از آشنا شدن با مزایا و کاربرد تتر، ابتدا با این استیبل کوین محبوب آشنا شویم. تتر، یک ارز ثابت است؛ در واقع این این ارز قیمت ثابت و معادل ۱ دلار آمریکا دارد. USDT، اولین بار در سال ۲۰۱۴ و با نام RealCoin روانه بازار شد و بعد از مدتی به tether تغییر نام داد. تتر برای اولین بار با استفاده از پلتفرم Omni Layer، بر روی بلاک چین بیت کوین به وجود آمد؛ اما بعدها این استیبل کوین با هدف کاهش کارمزد تراکنشات، بر روی بلاک چین‌های دیگری از جمله اتریوم (Ethereum)، ترون (Tron)، ایاس (EOS) و الگوراند  (Algorand) نیز راه اندازی شد.

USDT چه کاربردی دارد؟

معامله: اولین و مهم‌ترین کاربرد تتر، استفاده از آن در معاملات بلاک چینی است. همانطور که می‌دانید، هدف اصلی به وجود آمدن بلاک چین و ارزهای دیجیتال، تسهیل انتقال دارایی در سراسر جهان است. Tether نیز به عنوان یک ارز با قیمت ثابت، یک گزینه مناسب برای معامله‌گران است تا بتوانند بدون کاهش ارزش دارایی، آن را مبادله کنند.

وام‌دهی: یکی از کاربردهای ارزهای مختلف، فرآیند وام‌دهی و وام‌گیری است. کاربران و سرمایه‌گذاران بلاک چین می‌توانند از شبکه یا کاربران دیگر وام بگیرند. اما نوسانات بازار باعث شده است تا ارزش ارزها ثابت نبوده و ریسک وام دهی افزایش یابد. البته از آنجایی که ارز USDT قیمت ثابتی دارد، بنابراین سرمایه‌گذاران با خیال راحت می‌توانند به دیگران وام داده و نگران کاهش ارزش سرمایه‌شان نباشند.

معرفی ویژگی‌های tether

ویژگی‌های برجسته و مزیت‌های USDT باعث شده است تا این ارز به سرعت در بین معامله گران محبوبیت پیدا کند. برخی از مزایای تتر عبارتند از:

  • ثبات قیمت: یکی از اهداف تتر، مصون کردن سرمایه‌گذاران در برابر نوسانات بازار است. قیمت این ارز دیجیتال محبوب، همواره معادل ۱ دلار است. البته مشکلات عرضه و تقاضای این ارز ممکن است بر روی قیمت آن تاثیر گذار باشد؛ اما همواره قیمت USDT در بازه ۰/۹۸ تا ۱/۰۲ نوسان می‌کند.
  • پشتوانه: دلیل اصلی ثبات قیمت تتر، داشتن پشتوانه فیات است. همانطور که می‌دانید، به ازای تولید هر توکن تتر، یک دلار در صندوق USDT ذخیره می‌شود و کاربران می‌توانند در صورت نیاز تترهای خود را به دلار تبدیل کنند.
  • تبدیل آسان: از آنجایی که tether، یک ارز دارای پشتوانه است، بنابراین کاربران می‌توانند به راحتی آن را به دلار تبدیل کنند. در این صورت، سرمایه‌گذار می‌تواند USDT خود را به حساب صرافی منتقل کرده و بعد از توکن سوزی، ارز دلار دریافت کند.
  • امنیت بالا: امنیت شبکه تتر توسط تکنولوژی بلاک چین تامین می‌شود. بنابراین سرمایه‌گذاران اطمینان دارند که امنیت دارایی‌هایشان در تراکنشات بلاک چینی، حفظ می‌شود.
  • شفافیت مالی: محبوبیت بیش از اندازه تتر در میان سایر استیبل کوین‌ها، به دلیل شفافیت مالی این شبکه است. سرمایه‌گذاران تتر، به راحتی می‌توانند اطلاعات مربوط به پشتوانه ارز تتر را به صورت زنده رصد کنند.
  • پشتیبانی از بلاک چین‌های مختلف: همانطور که می‌دانید، تتر برای اولین بار بر روی بلاک چین بیت کوین راه اندازی شده است. این ارز بعدها بر روی بلاک چین‌های مختلفی از جمله اتریوم (Ethereum)، ترون (Tron)، ایاس (EOS)، الگوراند (Algorand) و بیت کوین کش نیز فعالیت خود را شروع کرده است و کاربران این بلاک چین‌ها می‌توانند از USDT برای تراکنشات خود استفاده کنند.

نحوه خرید تتر

برای خرید تتر، بایستی این ارز را از صرافی‌های ارز دیجیتال تهیه کنید. اما یکی از مشکلاتی که گریبان‌گیر کاربران ایرانی شده است، تحریم‌های وضع شده علیه ایران است. متاسفانه همین دلیل باعث شده است تا برخی از کاربران صرافی‌های معتبر خارجی، دارایی‌های خود را از دست دهند. اما با این حال، بهترین و امن‌ترین گزینه برای خرید USDT استفاده از یک صرافی ایرانی است. شما می‌توانید برای خرید تتر به صورت امن و معتبر روی لینک زیر کلیک کنید :
خرید تتر https://wallex.ir/markets/usdt

برخی از صرافی‌های پشتیبان کننده tether عبارتند از:

  • Wallex
  • Binance
  • Kukoin
  • Coinex

کیف پول‌های USDT

برای فعالیت در دنیای ارزهای دیجیتال، داشتن یک کیف پول الزامی است. بنابراین اگر قصد خرید USDT دارید، بهتر است قبل از هر چیزی، یک کیف پول مناسب برای ذخیره و مدیریت دارایی خود انتخاب کنید. همانطور  که می‌دانید، کیف پول‌های ارز تتر، به دو صورت نرم افزاری و سخت افزاری در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. چند کیف پول معتبر USDT عبارتند از:

  • کیف پول صرافی والکس
  • کیف پول رسمی Tether Wallet
  • کیف پول مرورگری MyEtherWallet
  • کیف پول نرم افزاری Coinomi
  • کیف پول سخت افزاری TREZOR

نتیجه‌گیری

به انتهای مقاله معرفی تتر، محبوب‌ترین استیبل کوین دنیا رسیدیم. در این مقاله با USDT و ویژگی‌های آن آشنا شدید. همچنین کاربرد tether و نحوه فروش و خرید تتر را با یک دیگر بررسی کرده و بهترین کیف پول‌های USDT را به شما معرفی کردیم. همانطور که در مقاله اشاره کردیم، تتر، یک استیبل کوین با پشتوانه دلار است. هدف اصلی این ارز حفظ ارزش سرمایه کاربران، در برابر نوسان‌های بازار مالی دیجیتال است. این ارز همچنین هزینه کارمزد تراکنشات را به صورت چشمگیری کاهش داده است و توانسته است به عنوان جایگزینی برای دلار به شمار بیاید. به نظر شما آیا این امکان وجود دارد که روزی این استیبل کوین ارزش خود را از دست بدهد؟

منابع

https://wallex.ir/blog/usages-of-tether/

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *