معرفی بهترین کیف پول ارز دیجیتال تتر (Tether Wallet)

معرفی بهترین کیف پول ارز دیجیتال تتر (Tether Wallet)
  • 1401/7/23
  • گویا آی تی
  • 0

با گسترش روزافزون تعداد کاربران ارزهای دیجیتال و روند صعودی معاملات ارزی، تعداد و کارایی کیف پول‌های دیجیتال نیز روبه‌پیشرفت است. اگر می‌خواهید با کیف پول‌ها و ارز دیجیتال تتر بیشتر آشنا شوید لطفاً با ما همراه باشید.

تتر (Tether) چیست؟

تتر یکی از چندین ارز دیجیتال باثبات (Stablecoin) است که با نماد (USDT) نشان داده می‌شود. استیبل کوین یا باثبات بودن این ارز بدان معنا می‌باشد که قیمت این ارز همیشه با یک عدد تعریف می‌شود؛ به‌عبارت‌دیگر قیمت این ارز دیجیتال همیشه برابر یک دلار امریکا است. ارز تتر در مقایسه با ارزهای باثبات دیگر از ارزش بالایی برخوردار است و می‌توان آن را ازلحاظ محبوبیت و مقبولیت پس از بیتکوین و اتریوم در رده‌ی سوم قرار داد. این ارز مثل تمامی استیبل کوین‌ها از نوسانات شدید بازار در امان است.

عده‌ای از کاربران و متخصصان سرمایه‌گذاری بر این باورند که سرمایه‌گذاری روی استیبل کوین‌هایی مثل تتر چندان ایده‌ی جالب و منطقی نیست. آن‌ها معتقدند تتر ارزی است که سرمایه‌گذاری روی آن ارزشش را افزایش نمی‌دهد بلکه فقط به‌عنوان روشی برای ذخیره عمل می‌کند.

می‌پرسید چرا این‌گونه فکر می‌کنند؟ زیرا تتر همیشه باید برابر یک دلار امریکا باشد. اما برای بسیاری از کاربران نیز این روش از معاملات و سرمایه‌گذاری بسیار مناسب است. علاوه‌بر مزیت USDT در سرمایه‌گذاری، یک ویژگی دیگر نیز موجب افزایش طرفداران تتر شده است و آن سادگی استفاده از این ارز نسبت به ارز پرسروصدایی مثل بیتکوین می‌باشد. کاربران می‌توانند پرداخت‌هایشان را به‌صورت دلار به کارگزاری‌ها و کیف پول‌ها واریز نمایند.

بهترین کیف پول (Wallet) تتر

یکی از مهم‌ترین چالش‌های بازار ارزهای دیجیتال، انتخاب کیف پول یا والت مناسب و امن برای نگهداری و ذخیره‌ی ارزهای خریداری شده است. در این بخش قصد داریم شما عزیزان را با بهترین کیف پول‌هایی که مناسب ذخیره‌ی ارز تتر است، آشنا سازیم. تا پایان ما را همراهی کنید تا انتخاب نوع والت برایتان آسان‌تر شود.

خصوصیات کیف پول‌های ارز دیجیتال تتر

امنیت: مهم‌ترین نکته‌ در انتخاب کیف پول‌های دیجیتال امنیت آن‌ها است. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و راه‌های جدید برای هکرها باید امنیت را به‌عنوان مهم‌ترین فاکتور در نظر بگیریم.

سهولت استفاده: از دیگر عواملی که باید در انتخاب والت مناسب برای خرید ارز دیجیتال تتر در نظر بگیریم، سهولت در استفاده است.

کارکرد: پیش از انتخاب کیف پول باید به این نکته دقت کنید که آیا ارز موردنظر شما از سوی والت منتخب پشتیبانی می‌شود یا خیر. مثلاً کیف پولی را انتخاب کنید که حتماً ارز دیجیتال تتر را پشتیبانی کند.

انواع کیف پول‌های ارز دیجیتال تتر

در حال حاضر انواع مختلفی از کیف پول‌های دیجیتال برای معاملات ارزها به‌خصوص ارز تتر وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

کیف پول‌های سخت‌افزاری

یکی از والت‌های دیجیتال، کیف پول سخت‌افزاری است. این کیف پول اطلاعات خصوصی کاربران را در دستگاه سخت‌افزار به‌صورت امن ذخیره می‌کند. این نوع کیف پول نسبت به کیف پول نرم‌افزاری از امنیت بالاتری برخوردار است زیرا به‌صورت آفلاین فعالیت می‌کند. فعالیت به‌صورت آفلاین موجب شده تا کاربران از آسیب هکرها و ویروس‌ها در امان بمانند.

کیف پول‌های نرم‌افزاری

این نوع کیف پول به‌صورت برنامه یا اپلیکیشن (Application) در سیستم‌های رایانه‌ای و تلفن‌های هوشمند قابل‌نصب و دسترسی است. امنیت این نوع والت دیجیتال نسبت به کیف پول سخت‌افزاری کمتر است. برای اینکه بتوانید از این نوع کیف پول برای ذخیره‌ی اطلاعات و ارزهای خریداری شده استفاده کنید لازم است اپلیکیشن کیف پول موردنظرتان را روی سیستم رایانه‌ای یا موبایل نصب کنید. پس از نصب نیز باید برای ثبت‌نام و افتتاح حساب کاربری اقدام نمایید. در این صورت مجاز به آغاز فعالیت‌های خود در والت دیجیتال خواهید بود.

مهم‌ترین مشخصه‌ی کیف پول‌های نرم‌افزاری سهولت در استفاده و مدیریت برنامه و ارزهایتان است. این روزها همه‌ی مردم به گوشی‌های هوشمند، دسکتاپ رایانه و اینترنت دسترسی دارند. برای استفاده از والت‌های نرم‌افزاری لازم است به اینترنت دسترسی داشته باشید.

کیف پول‌های تحت وب (Web)

کیف پول‌های تحت وب کیف پول‌های آنلاین هستند و همان‌طور که پیش‌تر گفتیم این موضوع باعث می‌شود تا امنیت این نوع والت پایین‌تر از نوع آفلاین باشد. دسترسی به اطلاعات حساب کاربری در این نوع والت بسیار آسان است زیرا تنها با واردکردن رمز می‌توانید به‌صورت آنلاین وارد شوید. اگر سرعت تراکنش‌ها برایتان مهم است می‌توانید با خیال آسوده این والت را انتخاب کنید.

اگر دقت کرده باشید برنامه‌هایی مثل واتساپ (WhatsApp) گزینه‌ای به نام وب دارند. این ویژگی واتساپ موجب شده تا در هر شرایطی از طریق مرورگری مثل کروم (Chrome) وارد حساب کاربری خود شوید؛ کیف پول تحت وب نیز شرایطی مانند واتساپ وب دارد.

کیف پول‌های کاغذی

این نوع کیف پول با تمام والت‌ها متفاوت است. استفاده از کیف پول‌های کاغذی امن‌ترین روش نگهداری رمز ارزهای دیجیتال است. در این روش اطلاعات حساب کاربری و رمز ورود روی کاغذی چاپ شده است. برای انجام معاملات و تراکنش‌ها تنها باید با استفاده از QR کدی که روی کاغذ ثبت شده است اقدام نمایید.

برای مدیریت ارزها از طریق کیف پول کاغذی باید نکاتی را رعایت کنید تا به مشکلی برنخورید. در ادامه به این موارد اشاره می‌کنیم:

  1. باید پیش از ورود به سیستم اینترنت خود را خاموش کنید؛
  2. مراقب کاغذ باشید تا گم نشود یا به سرقت نرود؛
  3. هنگام پرینت گرفتن، از قطع بودن اینترنت مطمئن شوید سپس اقدام نمایید؛
  4. درصورتی‌که روی مرورگرهای خود افزونه‌های متعددی دارید پیش از باز کردن سایت، اگر از مرورگر فایرفاکس استفاده می‌کنید آن را در حالت Private Browsing و اگر از مرورگر کروم استفاده می‌کنید آن را در حالت incognito قرار دهید.

بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری موبایل

این نوع کیف پول‌ها برنامه‌هایی هستند که روی گوشی‌های موبایل هوشمند (اندروید و آیفون) نصب می‌شوند. در ادامه نمونه‌هایی را معرفی خواهیم کرد. کار کردن با این کیف پول‌ها نسبت به دیگر مدل‌ها بسیار آسان است. سرعت انجام فعالیت‌هایی مثل خرید و یا تراکنش‌های مالی از طریق والت‌های موبایلی سریع‌تر انجام می‌شوند.

بااینکه والت‌های موبایلی مزایای بسیاری نسبت به دیگر کیف پول‌ها دارند اما عیب‌هایی هم دارند که با مراقبت‌های ویژه تا حدودی قابل‌کنترل هستند. برای مدیریت ارزها با این نوع والت‌ها باید دائماً به اینترنت وصل باشید که می‌تواند موجب هک یا ویروسی شدن موبایل یا حساب کاربری‌تان شود.

یکی دیگر از عیوب این نوع کیف پول‌ها مربوط به موبایل‌های شما است. ممکن است موبایلی که برای مدیریت حساب کاربری خود استفاده می‌کنید گم یا سرقت شود؛ بنابراین درصورتی‌که این روش را برمی‌گزینید باید مراقبت‌هایتان را دوچندان کنید.

نمونه‌هایی از والت‌های قابل‌نصب رمز ارز تتر

تعداد کیف پول‌هایی که قابل‌نصب روی رایانه با موبایل هستند بسیار زیاد است. برای معاملات و ذخیره ارز تتر نیز والت‌های بسیاری در بازار موجود است که در اینجا به چند مورداشاره می‌کنیم:

  1. تراست والت تتر (Trust Wallet): هرگاه سخن از کیف پول دیجیتال به میان می‌آید اولین مورد که به ذهن کاربران و سرمایه‌گذاران خطور می‌کند تراست والت است. کار کردن با این والت بسیار آسان است و روی موبایل قابل‌نصب می‌باشد.
  2. اتمیکتتر (Atomic tether): این کیف پول دارای ویژگی‌های بسیاری است؛ مثلاً کار با این والت تقریباً رایگان است. رقیب اصلی اتمیک تتر است، تراست والت است.
  3. کیف پول اصلیتتر (Tether Wallet): این کیف پول در دو قالب برای رایانه و گوشی‌های موبایل موجود است. مانند هر برنامه‌ای پس از دانلود و نصب باید ثبت‌نام کنید.

استخراج ارز دیجیتال هم یکی از راه‌های به دست آوردن ارزهای دیجیتال است، توصیه می‌کنیم حتماً مقاله معرفی بهترین نرم‌افزار استخراج اتریوم را بخوانید.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *