پروتکل ادیوس چگونه به هنرمندان کمک می کند؟

پروتکل ادیوس چگونه به هنرمندان کمک می کند؟
  • 1401/8/30
  • گویا آی تی
  • 0

پروژه غیرمتمرکز ادیوس قصد دارد انقلابی عظیم را در صنعت پخش موسیقی ایجاد کند. هنرمندان برای آنکه بتوانند با این پلتفرم تعامل داشته باشند باید شیوه مدیریت کردن ارزهای دیجیتال را بلد باشند. هر بار که فردی یکی از آثار هنری را پخش می‌کند، توسط توکن بومی “AUDIO” در بهترین کیف پول های ادیوس به آن هنرمند دستمزد پرداخت می‌شود. در همین راستا دیگر نیاز نیست هنرمند سال‌ها و یا ماه‌ها منتظر بماند تا دستمزد خود را دریافت کند. به لطف اقتصاد کارآمد این پروژه هنرمندان به‌صورت مستقیم و بدون وجود واسطه میان پرداخت کننده مبلغ پرداخت شده طرفداران خود را دریافت می‌کنند. این پلتفرم از رمزارز audio، توکن‌های هنرمندان، استیبل‌کوین‌های شخص ثالث به همراه یک راه‌حل ذخیره‌سازی غیرمتمرکز استفاده می‌کند. همچنین دفتر کل توزیع شده ادیوس به هنرمندان اجازه می‌دهد تا فایل صوتی و متادیتاهای درخواست خود را به‌صورت کارآمد به اشتراک بگذارند.

لازم به ذکر است که ادیوس از یک پروتکل حاکمیتی غیرمتمرکز بهره می‌گیرد که به هنرمندان و هواداران این اجازه را می‌دهد تا بتوانند در مورد ارتقا و تغییرات شبکه قابلیت تصمیم‌گیری داشته باشند.

پلتفرم ادیوس چگونه کار می کند؟

کاربران در این پلتفرم می‌توانند لیست پخش موسیقی محبوب خود را داشته باشند و بر اساس حالات روحی خود رده‌بندی کنند. این پلتفرم پخش موسیقی این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که بتوانند آهنگ مورد نظر خود را در بخش «مورد علاقه‌ها» ذخیره کنند و آن را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند. در نهایت نیز می‌توانند با انجام این کارها ارز دیجیتال ادیوس را دریافت کنند. این پلتفرم دارای طیف گسترده‌ای از توابع و خصوصیت‌هایی است که به حفظ و نگهداری شبکه و ایجاد یک تجربه کاربری موفق کمک می‌کنند. برای درک بهتر اینکه ادیوس چیست بهتر است با نحوه کار این پلتفرم آشنا شوید.

نودهای محتوایی

کاربران می‌توانند از راه استیک کردن رمزارز ادیوس، نودهای محتوایی و اکتشافی را اجرایی کنند. این نودها از دسترس بودن محتوای پخش اطمینان پیدا می‌کنند و مسئولیت متادیتا را در سراسر پروتکل ادیوس برعهده دارند. این کار با کمک “AudSP.AudSP” که پسوند بومی این پروتکل و متعلق به سیستم توزیع فایل همتا به همتا (IPFS) است انجام می‌شود.

AudSP

AudSP یک پروتکل ذخیره‌سازی غیرمتمرکز است که برای توزیع فایل‌ها از طریق ادیوس مورد استفاده قرار می‌گیرد. تمامی فایل‌هایی که قرار است در این سرویس پخش موسیقی قرار بگیرند باید غیرمتمرکز، آماده برای دسترسی و به‌صورت مستقل قابل تایید باشند. علاوه بر این، برای اینکه پروتکل ادیوس بتواند با سایر پلتفرم‌های موسیقی رقابت کند، AudSP امکان تجربه کاربری بسیار ساده‌ای را فراهم کرده که به‌راحتی می‌توانید روند کاری آن را دنبال کنید.

تیم توسعه دهنده بلاک چین ادیوس

تیم سازنده پروژه ادیوس را کارآفرینان، مهندسان، علاقه‌مندان به موسیقی و متخصصان بلاک چین تشکیل می‌دهند. افرادی که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم به همراه ۱۴ متخصص دیگر تیم اصلی پروژه ادیوس را تشکیل می‌دهند.

رانیل رامبرگ (Roneil Rumberg)

رانیل هم بنیان‌گذار و مدیرعامل پروژه ادیوس است و اخیراً پروژه “Kleiner Perkins” را هم بنیان‌گذاری کرده است. او در این پروژه مسئول سرمایه‌گذاری‌های اولیه در شرکت‌های بلاک چین و هوش مصنوعی است.

فارست براونینگ (Forrest Browning)

فارست هم بنیان‌گذار همچنین مدیر ارشد ادیوس است و نام او در لیست ۳۰ فرد تأثیرگذار زیر ۳۰ سال در مجله فوربز قرار دارد. او به‌تازگی پلتفرم “StacksWare” که یک پلتفرم مدیریت دیتاسنتر برای شرکت‌های بزرگ است را تأسیس کرده است.

سید ستی (Sid Sethi)

این فرد اولین مهندس پروتکل ادیوس است که از دانشگاه “Carnegie Mellon” در رشته مهندسی کامپیوتر فارغ‌التحصیل شده‌است.

جولیان بیکر (Julian Baker)

جولیان طراح ارشد پروژه است و همچنین بنیان‌گذار شرکت طراحی “Yellow Pencil Design” است.

هاریش ناگاراج (Hareesh Nagaraj)

مهندس ارشد پروژه ادیوس به شمار می‌رود و قبلاً در شرکت مایکروسافت بر روی پروژه “Azure Service Fabric” کار کرده است.

https://wallex.ir/blog/what-is-audio/

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *