چرا تتر ۳۱ میلیون توکن USDT را بلوکه کرد؟!

چرا تتر ۳۱ میلیون توکن USDT را بلوکه کرد؟!
  • 1401/9/1
  • گویا آی تی
  • 0

در دنیای کریپتوکارنسی امنیت حرف اول را می‌زند. اگر شما می‌خواهید یک صرافی ارز دیجیتال انتخاب کنید یا هر فرایندی را در بازار ارز دیجیتال دنبال کنید باید اطمینان داشته باشید که ایمن است. به همین دلیل است که پیشنهاد می‌شود در انتخاب صرافی ارز دیجیتال نهایت دقت را داشته باشید و صرافی مطمئن و ایمنی را برای خرید و فروش رمزارز انتخاب کنید. ماجرایی که جدیداً در دنیای کریپتوکارنسی اتفاق افتاد نمونه بارز اهمیت مسئله امنیت است. ماجرایی که باعث ورشکسته شدن یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال خارج یعنی صرافی FTX شد و در پیامد آن شرکت تتر مجبور شد تا ۳۱ میلیون توکن USDT را بلوکه کند.

تتر از جمله محبوب‌ترین و معروف‌ترین استیبل کوین‌های بازار است و به دلیل این‌که پشتوانه‌اش دلار است، قیمت تتر مدام به صورت ثابت باقی می‌ماند. افراد اقدام به خرید تتر می‌کنند و قیمت USDT را دنبال می‌کنند زیرا در زمان نوسان بهترین استراتژی برای حفظ سرمایه است. با ما همراه شوید تا ماجرا بلوکه شدن تتر و ورشکستگی این صرافی را بدانید.

ماجرای ورشکستگی صرافی FTXچیست؟

به گزارش بلاگ صرافی ارز دیجیتال والکس در بیست و یکم آبان ماه چندین آدرسی که مربوط به صرافی معروف FTX بودند بدون این‌که هشدار رسمی‌ای از جانب این صرافی داده شود تخلیه شدند و مقدار زیادی از سرمایه کاربران که شاید به میلیون‌ها دلار برسد به آدرس جدیدی انتقال پیدا کرد. شایعات زیادی در خصوص علت این انتقال مطرح شد؛ از شروع فرایند قانونی ورشکستگی گرفته تا در کار بودن هک. چندین ساعت بعد، صرافی FTX در گروه تلگرام رسمی خود اعلام کرد که این انتقال‌ها مربوط به حمله‌ای است که هنوز در جریان است.

به نقل از coin telegraph خروج مشکوکی که از طریق صندوق‌های صرافی ارز دیجیتال FTX در ۲۱ آبان اتفاق افتاد سبب شد نگرانی‌هایی جدی در دنیای ارز دیجیتال و کاربران این پلتفرم ایجاد شود. جالب اینجاست که فقط یک روز قبل از این ماجرای دزدیده شدن و هک شدن سرمایه‌ها، مدیرعامل شرکت و صرافی FTX یعنی سم بنکمن فراید (Sam Bankman-Fried) مدارک مربوط را که نشان می‌داد این شرکت اعلام ورشکستگی کرده است را به مقامات قانونی ارائه کرده بود. به این ترتیب یکی از بزرگترین صرافی‌ها با ورشکستگی مواجه شد و سرمایه‌های زیادی از کاربران دزدیده شده بود.

چرا تتر ۳۱ میلیون توکن را بلوکه کرد؟

بعد از این‌که ماجرای هک شدن صرافی تأیید شد شرکت تتر ۳۱٫۴ میلیون دلار ارز USDT را که در حساب هکر وجود داشت مسدود کرد. ۲۷٫۵ میلیون دلار از این مبلغ در شبکه سولانا بود و ۳٫۹ میلیون دلار باقی مانده‌اش در شبکه آوالانچ بود. حتی این موضوع واکنش‌هایی را از جانب کارآفرین معروف و یکی از ثروتمندترین افراد جهان یعنی ایلان ماسک به همراه داشت که در توییتی به صورت جدی به مدیرعامل FTX یعنی سم بنکمن فراید انتقاد جدی کرده بود. البته ایلان ماسک مدتی بعد این توییت را حذف کرد.

تترهای بلوکه شدن چه می‌شوند؟

پس از این‌که آدرس هکر‌ها مسدود شد و تتر از نقل و انتقال این مبالغ جلوگیری کرد، مرحله بعدی احتمالاً این خواهد بود که تتر در آینده مبالغ قفل شده‌ای که در حساب هکر وجود دارند را بسوزاند و به جای آن مجدداً توکن‌هایی را تولید و به حساب کاربران ارسال کند. زیرا شبکه تتر و قرارداد‌های هوشمند آن به شیوه‌ای طراحی گردیده‌اند که این شرکت قادر است نه فقط موجودی کاربران را بلوکه کند بلکه می‌تواند تتر‌ها را به طور کامل بسوزاند.

این ماجرا آسیبی جدی به روند خرید تتر در بازار ایجاد می‌کند زیرا این ارز دیجیتال یکی از استیبل کوین‌هاست و فعالان حوزه رمزارز روی قیمت تتر حساب باز می‌کنند و آن را به صورت روزانه برای حفظ سرمایه خود خرید می‌کنند. خرید USDTمزایای فراوانی دارد و برای همین نیاز است که دنیای ارز دیجیتال فکری به حال اعتماد از دست رفته‌اش بکند.

اقدامات پس از بحران

حالا با تمام کار‌هایی که تتر انجام داده است این فقط قسمتی از تمام مبلغی است که دزدیده شده و به گزارش بلاگ صرافی ارز دیجیتال والکس مهاجمان مقدار زیادی از آلت کوین‌هایی که سرقت کرده‌اند را فروخته و تبدیل به اتریوم کرده‌اند. صرافی‌های بزرگی مثل بایننس، کوکوین و OKX اعلام کرده‌اند که به زودی اقداماتی جدی انجام خواهند داد تا اعتماد کاربران دوباره جلب شود.

برای مثال یکی از مدیران ارشد تکنولوژی صرافی بیت‌فینیکس با منتشر کردن ۱۳۵ کیف پول ارز دیجیتال سرد و گرم این صرافی مجموع دارایی‌هایشان را نمایان ساخته است ولی باز هم بسیاری از منتقدین و دنبال‌کنندگان بازار کریپتوکارنسی باور دارند که با وجود این‌که این اقدام نیتی خوب دارد و اقدام مثبتی است ولی وقتی در انتشار این لیست دارایی‌ها اشاره‌ای به تعهدات و قرض‌های مالی نشده است، نقشه دقیقی از وضعیت بازار کریپتوکارنسی به خوبی برای افراد نمایان نمی‌شود.

اتفاقات اخیر ضربه‌ای بد به بازار خرید تتر و دیگر ارز‌های دیجیتال وارد کرده است. با وجود ناامنی‌ای که به وجود آمده باید توجه داشت که برای خرید USDTو اطلاع از قیمت USDTو حتی دیگر ارز‌های دیجیتال باید پلتفرم‌های امن و مطمئن را دنبال کرد. پلتفرم صرافی والکس یکی از ایمن‌ترین صرافی‌هاست که شما در آنجا می‌توانید خرید تتر را انجام دهید و در دنیای کریپتوکارنسی با آرامش فعالیت کنید.

جمع‌بندی و سرگذشت صرافی FTX

در این مقاله تلاش کردیم تا یکی از اخبار داغ این روز‌های بازار کریپتوکارنسی را شرح دهیم؛ خبری که در آن گفته شده که مقدار زیادی از دارایی‌های کاربران از صرافی FTXدزدیده شده است. این مسأله سبب ورشکستگی این صرافی شد و از طرفی تتر به ناچار ۳۱ میلیون توکن به سرقت رفته را بلوکه کرد. تمام این ماجرا تهدید و ضربه‌ای جدی بر اعتماد کاربران به دنیای کریپتوکارنسی وارد کرد. اعتمادی که لازم است توسعه‌دهندگان این بازار با بالا بردن سطح امنیت و نشان دادن شفافیت مالی بالاتر برطرف کنند. دنیای پر تلاطم ارز دیجیتال فضایی است که باید در آن با آگاهی سرمایه‌گذاری کنید. برای مثال شما می‌توانید با رجوع به بلاگ صرافی ارز دیجیتال والکس آشنایی خود را با اخبار روز این دنیا بیشتر کنید و نکات آموزشی زیادی را درباره ارز‌های دیجیتال یاد بگیرید.

 

منبع: تتر ۳۱ میلیون توکن USDT را پس از هک صرافی FTX بلوکه کرد

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *