چاپ تاریخ تولید روی محصولات چگونه انجام می­شود؟

چاپ تاریخ تولید روی محصولات چگونه انجام می­شود؟
  • 1401/9/10
  • گویا آی تی
  • 0

درباره دستگاه جت پرینتر چه می­دانید؟ محصولات مختلفی که ما در طول روز از فروشگاه­ها می­خریم حاوی اطلاعات خاصی هستند. برخی از این اطلاعات بر روی خود بسته­بندی چاپ می­شوند. چاپ آنها از طریق دستگاه­هایی خاص خواهد بود که در این مقاله قصد معرفی­شان را داریم.

این دستگاه می­تواند به افراد زیادی در فرایند تولید کمک کند. جت پرینتر سرعت چاپ را به طرز قابل توجه­ای بالا خواهد برد و تولید محصولات را سرعت خواهد داد.

پیش از اختراع نسخه­های الکترونیکی این دستگاه فرایند چاپ بر روی محصول به شکل مکانیکی و دستی انجام می­گرفت که به­شدت کند بود.

امروزه استفاده از دستگاه­های چاپ مدرن می­توان در روز انبوهی از محصولات را چاپ زد و به بازار فرستاد. ضمن اینکه اطلاعات به شکل خودکار توسط آنها چاپ می­شوند. در این مقاله همراه ما باشید تا این موضوع را به شکل کامل بررسی کنیم.

دستگاه تاریخ ­زن (جت پرینتر) چیست؟

دستگاه تاریخ زن می­تواند در زمان کوتاهی بر روی سطح صاف (در نسخه دستی)، اطلاعات مختلفی از جمله تاریخ تولید را چاپ کند. جت پرینتر به علت اینکه معمولا برای تاریخ تولید و انقضا استفاده می­شود، به دستگاه تاریخ زن معروف شده است.

اطلاعاتی مثل قیمت، وزن محصول، لوگو، نام شرکت، بارکد و… نمونه­ای از اطلاعات قابل چاپ با این دستگاه هستند. مدل­های ساده آن الگوریتم پیچیده­ای برای چاپ ندارند اما در نسخه حرفه­ای‌تر شرایط فرق می­کند.

دستگاه چاپ تاریخ تولید نام دیگر این محصول است. تنوع جت پرینتر در بازار بالاست و همین موضوع نیز ممکن است باعث سردرگمی خریداران شود.

انواع جت پرینتر

به طور کلی باید دستگاه تاریخ زن را به دو دسته ثابت و دستی تقسیم کرد. کاربد­های هر کدام از این دستگاه­ها متفاوت است و در ادامه بیشتر با آنها آشنا خواهیم شد.

جت پرینتر ثابت

با استفاده از این مدل می­توان بر روی محصولات مختلف به سرعت چاپ زد. در این روش دستگاه تاریخ زن ثابت خواهد بود و محصولات بر روی یک نوار به دستگاه می­رسند.

این دستگاه می­تواند خط تولید شما را تبدیل به خط اتوماتیک کند. سادگی و امنیت کار با آن از ویژگی­های کلیدی جت پرینتر ثابت است.

این دستگاه به دلیل ثابت بودن خود خطراتی مثل امکان افتادن از دست یا محلی را ندارد.

جت پرینتر دستی

معمولا از جت پرینتر دستی برای محصولات بزرگ استفاده می­شود. چراکه محصولات بزرگ را نمی­توان بر روی نوار خط تولید قرار داد.

پرینتر­های دستی قابلیت حمل دارند و می­شود آنها را به راحتی جابه‌جا کرد. به همین خاطر نام دیگر آن را پرینتر پرتابل گذاشته­اند.

اگر محصولات بزرگی دارید بهتر از نسخه دستی برای چاپ استفاده کنید اما برای محصولات کوچک­تر که بر روی نوار قرار می­گیرند، بهترین گزینه همان پرینتر ثابت است.

تاریخ ­زن (جت پرینتر) چگونه کار می­کند؟

تاریخ زن ثابت خود به دو نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تقسیم می­شود. در مدل­های نیمه اتوماتیک نیاز است که اهرمی توسط عامل انسانی مدام تعویض شود.

با وجود اینکه در این نسخه هم اپراتور وجود دارد اما سرعت آن نسبت به چاپ دستی بسیار بیشتر است. در نسخه تمام اتوماتیک این اپراتور نیز حذف خواهد شد و تمامی مراحل به دستگاه سپرده می­شود.

نام دیگر دستگاه­های اتوماتیک، تاریخ زن غلطکی یا رومیزی است. در این نسخه اطلاعات به دستگاه خواهد رسید و آن، محصولات را یکی پس از دیگری چاپ خواهد زد. نسخه دستی تنها می­تواند اطلاعات را بر روی سطح صاف به چاپ برساند.

مکانیزم آن نسبت به مدل­های ثابت ساده­تر است. در این نسخه یک جعبه حروف در دستگاه قرار گرفته و از طریق آن اطلاعات شما توسط دستگاه بر روی محصول چاپ خواهد شد.

جت پرینتر دستی نسبت به دیگر انواع محدودتر است. این نسخه نمی­تواند لوگو یا بارکد بزند و در سطر چاپ نیز محدودیت­هایی دارد.

ویژگی­های جت پرینتر

این دستگاه­های چاپ دارای ویژگی­های زیادی هستند که در ادامه مقاله به توضیح آنها خواهیم پرداخت

سرعت و دقت بالا

در بسیاری از صنایع ما نیاز داریم محصولات فورا از چرخه تولید خارج شوند و به مرحله نهایی برسند. چاپگر به شما کمک می­کند این فرایند را سرعت ببخشید.

چاپ بدون تماس

جت پرینتر این قابلیت را دارد که بدون تماس چاپ شما را به پایان برساند. در بسیاری از محصولات ما نیاز داریم که بدون تماس چاپ خود را انجام بدهیم. جت پرینتر می­تواند این قابلیت را به شما اهدا کند.

چاپ اطلاعات مختلف

جت پرینتر می­تواند اطلاعات را به شکل خودکار چاپ کند و نیازی به تنظیم دستی نیست. این دستگاه می­تواند نیاز به چاپ متغیر شما را برطرف کند.

از تاریخ زن می­توان بر روی چه بسته­بندی­هایی استفاده کرد؟

از این دستگاه می­توان بر روی بسیاری از بسته­بندی­ها استفاده کرد که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • بسته­بندی فلزی: انواع کنسرو غذایی مثل رب گوجه فرنگی، محصولات شیمیایی مثل رنگ، محصولات صنعتی مایع و … همگی در این دسته قرار می­گیرند.
  • بسته­بندی پلاستیکی: این نوع نیز مرسوم­ترین نوع بسته­بندی است که احتمالا زیاد آن را مشاهده کرده­اید.
  • بسته­بندی شیشه­ای: محصولاتی که لازم است محتوی آنها نشان داده شود از بسته­بندی شیشه­ای استفاده خواهند کرد. احتمالا انواع چاپ را بر روی شیشه­های مربا یا کنسرو زیتون دیده باشید.

نکاتی برای خرید دستگاه جت پرینتر یا تاریخ زن

در اولین قدم مدل دستگاه خود را مشخص کنید. مدل دستگاه حاوی اطلاعات بسیاری مهمی برای شماست. این موضوع تا حد زیادی به هدف شما از خرید وابسته است. برای مثال یک مدل می­تواند در روز مقدار مشخصی چاپ بزند.

شما باید ببینید که این مقدار مشخص برای شما کارا خواهد بود یا نه. پس برطرف شدن نیازتان را اولویت خرید بدانید.

نوع جوهر مصرفی دستگاه و لوازم جانبی آن نیز از جمله مواردی است که می­تواند خرید شما تاثیر بگذارد. برای خرید بهتر است به برند و شرکت سازنده نیز تا حد زیادی دقت کنید.

برند­های معتبر ضمانت­های معتبری دارند و در صورت بروز مشکل می­توانید به آنها تکیه کنید. برای مشاهده انواع دستگاه جت پرینتر کافیست سری به وبسایت تک الکترونیک بزنید. بهترین محصولات در این فروشگاه در خدمت شما خواهند بود.

چگونه از دستگاه جت پرینتر نگهداری کنیم؟

برای نگهداری از این دستگاه­ها لازم است نکاتی را در نظر بگیرید. نگهداری نسخه­های دستی از نسخه­های اتومات سخت­تر است. البته اگر دستگاه دستی شما مکانیکی باشد.

این مشکل در جت پرینتر­های الکترونیک ایجاد نخواهد شد. دستگاه­های مکانیکی به­واسطه ساز و کار خاص خود ممکن است دچار مشکلات فنی زیادی شوند.

برای اینکه این دستگاه­ها دچار مشکل نشوند باید به­صورت روزانه آنها را بازدید کرد. در مورد دستگاه­های ثابت شرایط متفاوت است.

برای کارایی بهتر هر روز نوار تولید را چک کنید تا مشکلی در حرکت محصولات نباشد. سطح جوهر دستگاه یکی دیگر از موارد است که باید به شکل روزانه چک شود. این چک برای این است که وسط کار وقفه­ای ایجاد نگردد.

سخن آخر

دستگاه تاریخ زن یکی از دستگاه­های مورد نیاز صنایع تولیدی به­خصوص محصولات مصرفی است. محصولات مصرفی نیاز به اطلاعات خاصی دارند که باید بر روی خود بسته­بندی چاپ شوند. برای حل این مشکل می­توان از دستگاه­های چاپی مثل انواع جت پرینتر­ها بهره برد.

نوع دستگاه مورد نیاز شما باید با توجه به هدف تولید مشخص شود. نسخه­های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک این دستگاه قیمت بیشتری نسبت به دیگر انواع دارند و در مقابل قابلیت­های بیشتری هم ارائه می­دهند.

برای مقایسه دستگاه­ها و دیدن نمونه­های مختلف به وبسایت مجموعه تک الکترونیک مراجعه کنید. ممنونیم که تا انتهای مقاله با ما همراه بودید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *