هیتر گلخانه ای چیست و چه مزیتی دارد؟

هیتر گلخانه ای چیست و چه مزیتی دارد؟
  • 1401/10/3
  • گویا آی تی
  • 0

گرم کردن سالن‌های بزرگی مانند گلخانه‌ها، سالن‌های مرغداری و سوله‌های صنعتی، در فصول سرد سال، نیازمند استفاده از ابزار و لوازم مخصوصی است که به آن هیتر گلخانه و کوره هوای گرم می‌گویند.

این سیستم‌های گرمایشی علاوه بر صرفه اقتصادی، مصرف انرژی مناسبی نیز دارند و در عین حال دمای هوای فضای مورد نظر را در حد مطلوب نگه می‌دارند.

مهمترین و کاربردی‌ترین وسیله‌ای که برای این منظور طراحی و تولید شده است، کوره هوای گرم یا همان بخاری صنعتی است که در اندازه‌ها و قدرت‌های مختلف تولید و روانه بازار شده است تا صاحبان صنایع مختلف، بر اساس نیاز خود و مساحت فضای مورد نظرشان، یکی از این دستگاه‌ها را خریداری و مورد استفاده قرار دهند.

مطمئنا سایز‌های کوچکتر کوره هوای گرم را در مساجد و سالن‌های همایش دیده‌اید و شاهد قدرت گرمایشی آن بوده اید.

ساختار کوره هوای گرم به این صورت است که سه قسمت مهم شامل مشعل، مبدل حرارتی و فن دمنده در آن تعبیه شده و با تنظیم میزان حرارت مشعل، می توان گرمای خروجی از فن را کنترل و تنظیم نمود.

انواع مختلف کوره هوای گرم، در اندازه‌ها و قدرت‌های مختلف و شکل ظاهری آنها نیز با یکدیگر متفاوت است که همگی با در نظر گرفتن موارد استفاده گوناگون و موقعیت‌های مختلف کاربردی آنها، طراحی و تولید می‌شوند.

تمام کوره های هوای گرم گرماسان یا همان هیتر گلخانه موجود در بازار با استفاده از سوخت‌هایی نظیر گازوئیل یا گاز شهری و حتی برق کار می کنند که نوع سوخت کوره نیز بسته به اندازه آن و میزان حرارت تولیدی دستگاه تعیین می گردد.

دسته ای از این دستگاه ها و بخاری های صنعتی، بیشتر به منظور استفاده در گلخانه ها خریداری می شوند و به همین دلیل است که اغلب با نام هیتر گلخانه ای یا بخاری گلخانه ای شناخته می‌شوند. نوع دیگر سیستم‌ها و دستگاه‌های گرمایشی نیز وجود دارد که به آن سیستم گرماتاب می‌گویند.

هیتر گلخانه چیست؟

هیتر گلخانه یا بخاری گلخانه نوعی کوره هوای گرم است که در مقایسه با انواع صنعتی آن، اندازه کوچکتری داشته و برای گرم کردن محیط گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و سالن‌های کوچک پرورش و تکثیر قارچ و گیاهان زینتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با توجه به حساسیت بالای گیاهان نسبت به سرما، ایجاد محیطی با دمای متعادل در فضای گلخانه‌ها، امری ضروری به نظر می‌رسد و به همین دلیل حتی در گلخانه‌های بزرگ نیز به جای استفاده از یک هیتر گلخانه بزرگ، بهتر است از چند عدد بخاری گلخانه کوچک در فواصل معین استفاده نمود.

به این ترتیب، می توان با یکسان سازی دمای تمام دستگاه‌ها، فضای کلی گلخانه را متعادل و مناسب نگاه داشت.

خرید هیتر گلخانه

اگر قرار است برای گلخانه خود یک هیتر خریداری کنید، بهتر است ابتدا موارد و نکات مهم مربوط به خرید یک بخاری گلخانه مناسب و مقرون به صرفه را بدانید.

  • جنس بدنه کوره هوای گرم را به دقت مورد بررسی قرار دهید زیرا از آن جا که قرار است این دستگاه در محیط مرطوب گلخانه قرار بگیرد، جنس بدنه باید از انواع ضد زنگ ساخته شده باشد.
  • هیتر گلخانه تولید شده توسط برندهای معتبر مانند شرکت تولیدی گرماسان، را خریداری نمایید.
  • اندازه دستگاه را بر اساس میزان گرمای مورد نیاز گلخانه خود انتخاب کنید.
  • میزان مصرف سوخت توسط بخاری گلخانه را به دقت بررسی کنید.
  • نوع محصول کشت شده در گلخانه می تواند تعیین کننده میزان گرما و در نتیجه نوع و اندازه کوره هوای گرم مورد نیاز باشد.
  • دریافت کارت گارانتی مربوط به هیتر گلخانه خریداری شده از فروشنده.

نصب بخاری گلخانه

پس از انتخاب و خرید یک هیتر گلخانه مناسب با فضای مورد نظر، باید نسبت به نصب آن به کمک تکنیسین‌ها و نمایندگی‌های مجاز این دستگاه‌ها اقدام نمود.

برای نصب بخاری گلخانه‌ای، یا هر نوع کوره هوای گرم در محیط مورد نظر، باید مکانی مناسب برای قرار دادن دستگاه در نظر گرفته شود تا بتوان محلی برای خروج گازهای مونوکسید کربن تولید شده بر اثر سوخت مشعل، از طریق دودکش تعیین نمود.

بهتر است قبل از نصب و قرار دادن هیتر گلخانه، تمام فضای گلخانه را با استفاده از عایق‌های حرارتی مناسب، در برابر خروج گرما و ورود هوای سرد، عایق بندی کرد.

با توجه به نوع گیاهان و همچنین فضای در نظر گرفته شده برای قرار گیری بخاری گلخانه، ممکن است نیاز به کانال کشی در تمام یا بخشی از گلخانه باشد که این کار با توجه به نظر مهندس ناظر شرکت گرماسان و مسئول فنی گلخانه امکان‌پذیر است.

انواع کوره هوای گرم

همان طور که در بخش آغازین اشاره شد، انواع کوره هوای گرم یا هیتر گلخانه، بر اساس نوع سوخت و انرژی مصرفی خود به چند دسته تقسیم می شوند.

  • هیتر گلخانه برقی که با استفاده از انرژی برق کار می‌کند و مشکل تولید مونوکسید کربن را ندارد.
  • بخاری گلخانه گازی؛ این نوع کوره گرم به گاز شهری متصل می‌شود و در مقایسه با انواع دیگر اندازه کوچکتری دارد.
  • کوره هوای گرم گازوئیلی؛ انواع بزرگتر کوره‌های هوای گرم که با سوخت گازوئیل کار می‌کنند و برای گرمایش محیط‌های بزرگتر مورد استفاده قرار می گیرد.

علاوه بر دسته بندی انواع هیتر و بخاری گلخانه بر اساس نوع سوخت مصرفی، این دستگا‌ها را می توان بر اساس ساختار و نوع عملکرد نیز دسته بندی نمود.

مجموعه تولیدی گرماسان با در نظر گرفتن معیارهای مختلف مورد نیاز واحدهای صنعتی، به طراحی و تولید انواع کوره‌های هوای گرم و بخاری گلخانه پرداخته است تا پاسخگوی نیاز همه صنعتگران فعال در این حوزه باشد.

چرا باید از هیتر گلخانه استفاده کنیم؟

با توجه به توضیحات ارائه شده برای کوره هوای گرم یا بخاری گلخانه گرماسان، بهتر است برخی مزیت‌های استفاده از این سیستم را نیز مورد توجه قرار دهیم.

  • هزینه بسیار پایین‌تر نصب و نگهداری بخاری گلخانه در مقایسه با نصب و نگهداری سیستم‌های گرمایشی معمول در سالن‌های بزرگ؛
  • بالا بودن سرعت گرمایشی هیتر گلخانه در مقایسه با سیستم‌های گرمایشی دیگر
  • قابلیت تنظیم دستی و خودکار دمای محیط
  • اندازه‌گیری و کنترل دمای محیط با استفاده از سنسور‌های حرارتی تعبیه شده بر روی دستگاه کوره هوای گرم
  • نصب و راه اندازی بسیار سریع‌تر و ساده‌تر
  • هزینه نگهداری و سرویس دوره‌ای کمتر
  • سهولت امکان جابجایی در صورت لزوم
  • پخش یکسان و یکنواخت گرما در محیط

با در نظر گرفتن تمام مزایای ذکر شده برای هیتر گلخانه، می توان گفت که استفاده از این دستگاه برای واحدهای صنعتی می‌تواند راهکاری عالی و مناسب جهت کاهش هزینه‌های مربوط به تامین گرما و همچنین پیشگیری از اتلاف انرژی باشد.

اگر نیاز به سیستم هیتر گلخانه ای دارید می‌توانید شرکت گرماسان را انتخاب کنید. کافی است با شماره ۰۲۱۲۲۲۲۹۱۷۶ تماس گرفته تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

قیمت محصولات گرماسان تماما مناسب بوده و در کنار کیفیت بالا می‌توانید با خریدی آسوده از گارانتی و خدمات پس از فروش استفاده نمایید. در خصوص دستگاه های گرمایشی می‌توانید به صفحه قیمت گرماتاب مراجعه کنید.

محصولات برند گرماسان شامل: سیستم‌های گرماتاب صنعتی، گرماتاب گلخانه‌ای، هیترهای سرامیکی، بخاری گلخانه و… جهت تامین گرمایش سالن‌های صنعتی و تولیدی، سوله‌ها، گلخانه‌ها و مرغداری‌ها، رستوران‌ها و فضاهای باز و… می‌شود.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *