راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی

راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی
  • 1401/10/17
  • گویا آی تی
  • 2

هنگامی که به گذشته نگاه می کنیم، متوجه می شویم که جهان به صورت مداوم به سمت دیجیتالی شدن حرکت می کند. امروزه به وضعیتی رسیده ایم که همگی اطراف ما از جمله آموزش، دیجیتالی می باشد. امروزه افراد در دوران دانشجویی علاوه بر قلم و کاغذ، به ابزار های آموزشی دیگری از جمله لپ تاپ دانشجویی برای پیشبرد اهداف آموزشی خود نیاز دارند. همانطور که در جریان هستید، با مجازی شدن آموزش، نیاز دانشجویان به لپ تاپ چند برابر شده است. بنابراین دانشجویان برای آموزش آنلاین و با کیفیت بالا به یک لپ تاپ دانشجویی پر قدرت نیاز دارند. همچنین در دوران دانشجویی علاوه بر آموزش، افراد در اوقات آزاد خود به دنبال کسب مهارت های جدید هستند. در این میان استفاده از ابزار های نوین فناوری همچون لپ تاپ به آن ها کمک فراوانی می کند. در این مقاله قصد داریم ویژگی های یک لپ تاپ دانشجویی مناسب را بیان کنیم، لذا ما را همراهی کنید.

لپ تاپ دانشجویی

همانطور که گفتیم یکی از ابزار هایی که هر دانشجویی باید در دسترس داشته باشد، لپ تاپ دانشجویی می باشد. مهمترین نکته ای که باید در هنگام خرید لپ تاپ دانشجویی به یاد داشته باشید، توجه به نوع کاربری و استفاده شما می باشد. بعضی از دانشجویان لپ تاپ را فقط برای کارهای تحقیقاتی و ساده همچون وب گردی و تماشای سایت های اینترنتی می خواهند. بعضی دیگر از دانشجویان آن را برای اجرای نرم افزار های سنگین فنی و انجام محاسبات پیچیده می خواهند. بنابراین لپ تاپ های دانشجویی بر اساس نیاز دانشجویان و رشته آن ها طبقه بندی می شود. جهت آشنایی با لپ تاپ های مناسب رشته های مختلف ما را همراهی کنید.

 

ویژگی های لپ تاپ دانشجویی

منظور از لپ تاپ های دانشجویی، لپ تاپ هایی می باشد که قیمت کم و قابلیت اجرای نرم افزار های عمومی را دارند. ویژگی های لپ تاپ دانشجویی مناسب عبارت است از: پردازنده حداقل Core i5، نداشتن قیمت بالا، حافظه SSD، رم حداقل ۴، دارای نمایشگرهایی با کیفیت FHD، نداشتن قدرت گرافیکی بالا( در بعضی رشته های همچون معماری باید گرافیک بالا باشد. )، نداشتن نمایشگر با نرخ رفرش بالا و… .

لپ تاپ مناسب دانشجویان کامپیوتر

دانشجویانی که در رشته های مختلف مهندسی همچون کامپیوتر و ریاضیات تحصیل می کنند، بدون شک به یک لپ تاپ دانشجویی پر قدرت برای اجرای یک سری نرم افزار های خاص نیاز دارند. دانشجویان رشته مهندسی برای محاسبه سیالات به اجرای نرم افزار هایی همچون IDE نیاز دارند. این نرم افزار ها به سخت افزار هایی قدرتمند و با عملکرد بالا نیاز دارند. لپ تاپ های مهندسی، لپ تاپ هایی می باشند که قدرت پردازشی و رم مناسبی دارند و وزن سبکی دارند. پردازنده این لپ تاپ ها باید حداقل core i5 و رم آن ها حداقل ۸ گیگابایت باشد. همچنین اگر در رشته های دیگر مهندسی همچون معماری و گرافیک تحصیل می کنید، به لپ تاپ هایی نیاز دارید که کارت گرافیکی پر قدرت داشته باشند.

ویژگی های لپ تاپ دانشجویی مهندسی عبارت است از: وزن سبک، قابلیت انعطاف صفحه نمایش، پردازنده مناسب، رم حداقل ۸ گیگابایت، کارت گرافیک پر قدرت، حافظه پر سرعت SSD، باتری با ظرفیت مناسب، صفحه نمایش با کیفیت و… . بهترین لپ تاپ های مهندسی، سری لپ تاپ های Zenbook( به عنوان نمونه: Zenbook Flip 15 OLED( UX546 ) ) و Vivobook ایسوس می باشد.

بهترین لپ تاپ برای دانشجویان پزشکی

اگر به دنبال خرید لپ تاپ دانشجویی برای رشته های پزشکی هستید، به یک لپ تاپ پرقدرت نیاز ندارید. دانشجویان رشته های مختلف نظری همچون پزشکی، پیراپزشکی، انسانی و… به دلیل اینکه نیاز به اجرای نرم افزار های خاصی ندارند، می توانند از لپ تاپ های عمومی یا خانگی استفاده کنند. پردازنده این لپ تاپ ها باید حداقل Core i5 باشد و رم آن ها حداقل ۴ گیگابایت باشد. همچنین این لپ تاپ ها به فضای ذخیره سازی نسبتا زیادی نیاز ندارند. بعضی از بهترین مدل های لپ تاپ دانشجویان پزشکی عبارت اند از : ایسوس Vivobook Pro X14 N7400، ایسر Aspire 5 A514، ایسوس Vivobook X515 و… .

بهترین برند های لپ تاپ استوک

دانشجویان رشته های مختلف برای جلوگیری از پرداخت هزینه های سنگین، می توانند لپ تاپ های استوک را خریداری کنند. بیشتر لپ تاپ های استوک علاوه بر اینکه قیمت مناسب و ارزانی دارند، دارای کیفیت و عملکرد بالایی می باشند. بعضی از بهترین برند های لپ تاپ استوک عبارت است از: لپ تاپ استوک HP، لپ تاپ استوک Dell، لپ تاپ استوک Lenovo، لپ تاپ استوک Microsoft، لپ تاپ ایسوس و… . شما می توانید با خرید لپ تاپ از استوک ایران، بهترین لپ تاپ های دانشجویی را با قیمتی بسیار مناسب و ارزان تهیه کنید.

قیمت لپ تاپ های دانشجویی

قیمت لپ تاپ دانشجویی به عوامل مختلفی از جمله اینکه شما چه نوع لپ تاپی را میخواهید، بستگی دارد. اگر به دنبال لپ تاپ هایی پرقدرت برای رشته کامپیوتر و … هستید، قیمت روز آن ها بالای ۱۵ میلیون می باشد. امروزه با توجه به نرخ ارز و تغییرات ارز، قیمت لپ تاپ ها دارای نوسانات زیادی می باشد. اگر قصد خرید لپ تاپ دانشجویی دارید، می توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید تا شما را به بهترین شیوه راهنمایی کنند.

جهت ارتباط با فروشگاه استوک ایران با شماره های زیر تماس باشید.

۰۹۱۲-۶۰۵-۶۶۸۲

۰۹۱۸-۷۷۲-۶۶۸۲

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. توضیحات بسیار خوب
    من از سایت استوک ایران برای خود و دوستانم لپ تاپ سفارش دادم واقعا دستگاهای تمیز و خوش قیمتی دارن.

  2. به نظرم لپ تاپ دانشجویی باید حجم و وزن خیلی کمی داشته باشد تا جابجایی خیلی راحت باشد چون لپ تاپ دانشجویی مدام در حال جابجایی است. و اینکه دوام باتری خیلی خوبی داشته باشد که حداقل جوابگوی دو تا از کلاسها که نیازمند لپ تاپ است را داشته باشد. از نظر مارک هم من به شخصه مارکهای لنوو و اچ پی و دل رو خیلی قبول دارم چون از این سه مارک داشتم و خیلی خوب بودن.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *