درگاه پرداخت بدون کارمزد برای فروشگاه شما

درگاه پرداخت بدون کارمزد برای فروشگاه شما
  • 1401/11/2
  • گویا آی تی
  • 0

در حال حاضر با وجود کسب‌وکارهای آنلاین نیاز به یک درگاه پرداخت اینترنتی برای راحتی در امر خرید مشتریان ضروری است. درگاه پرداخت شپا یکی از معتبرترین ارائه‌دهنده‌های این خدمت است که مشتریان شما را به مطمئن‌ترین ­صفحه پرداخت هدایت می‌کند. فعالیت‌های مختلف اینترنتی همچون پرداخت قبوض، خدمات خرید شارژ و بسته­های اینترنت، انتقال وجه و بسیاری موارد دیگر که روزانه از آنها استفاده می‌کنید، اهمیت این سرویس مالی را بیشتر نشان می‌دهد. برای شناخت بیشتر این خدمات ادامه مقاله را از دست ندهید.

درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟

تمایل افراد به خرید اینترنتی روز به‌روز بیشتر می‌شود بنابراین درگاه پرداخت در واقع بستری است برای کسب‌وکارهای اینترنتی که جهت رفاه مشتریان خود آنها را به صفحه‌ای امن هدایت می‌کند تا پرداخت وجه خود را انجام دهند.

فروشندگان نیز با استفاده از پایانه‌های بانکی هزینه خدمات یا محصولات خود را دریافت می‌کنند. در ایران نیز شرکت‌هایی وجود دارند که دارای مجوز از سوی بانک مرکزی هستند و در حوزه ارائه خدمات پرداخت اینترنتی فعالیت می‌کنند.

نحوه عملکرد درگاه پرداخت شپا به‌ صورتی است که فرد با واردکردن تمامی جزئیات مربوط به تراکنش مالی خود در هر زمانی از روز قادر است هزینه کالا یا خدمت مورد نظر خود را بدون مراجعه حضوری پرداخت کند. البته باید در نظر داشته باشید شما برای اینکه از این خدمات آنلاین بهره‌مند شوید، نیازمند یک کارت بانکی عضو شتاب و رمز پرداخت اینترنتی هستید.

انواع درگاه پرداخت را بشناسید

درگاه‌های پرداخت اینترنتی را معمولا به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم تقسیم­بندی می­کنند. همچنین بر اساس نوع فعالیت درگاه­های واسط آنها را در گروه‌های مختلفی قرار می­دهند که تعدادی از آن‌ها عبارتند از:

درگاه مستقیم

در مواقعی که قصد داشته باشید به‌صورت مستقیم یک درگاه با نام کسب‌وکار خود داشته باشید باید در ابتدا برای اخذ نماد اعتماد الکترونیک اقدام کنید و معمولا فعال‌سازی این سیستم کمی زمان‌بر است. اقدامات لازم به صورت زیر است:

  • فروشگاه شما باید به‌ طور کامل راه‌اندازی شده باشد و مجوزهای معتبر و حقوقی برای کار را داشته باشید.
  • تمامی قوانین مرتبط با تجارت الکترونیک را باید در سایت خود رعایت کنید.
  • فرد متقاضی نباید هیچ‌گونه ممانعت قانونی برای فعالیت‌های اقتصادی داشته باشد.

درگاه غیرمستقیم

با کمک یک سیستم واسط شما بدون نیاز به اخذ نماد اعتماد و در کم‌ترین زمان می‌توانید برای صفحه فروش خود از یک درگاه مطمئن استفاده کنید. با کمک درگاه پرداخت شپا شما می­توانید انواع افزونه‌ها را در صفحه پرداخت خود داشته باشید اما در سیستم مستقیم برای این کار نیازمند کدنویسی­های خاصی هستید.

همچنین برای ارائه خدمات مختلف از پشتیبانی شرکت‌های واسط نیز برخوردار می‌شوید در ضمن تسویه‌حساب نیز می‌تواند در بازه‌های زمانی مختلف و طبق توافق طرفین انجام شود. در واقع شما با کمک­گرفتن از یک سرویس واسط به‌سادگی از امکانات مورد نیاز خود برخوردار می­شوید.

پرداخت بین‌المللی

اگر فعالیت شما در زمینه فروش به ‌صورت ارزی و در سطح بین‌المللی انجام می‌شود، نیازمند استفاده از یک درگاه مطمئن برای دریافت وجه خواهید بود، این سرویس‌ها معمولا در دوره‌های زمانی مشخص پول شما را واریز می‌کنند. درگاه پرداخت شپا امکان تسویه ۲۰ روزه را از طریق درگاه‌های پی‌پال، پرفکت مانی و ویزا مسترکارت برای شما انجام می‌دهد.

چه اطلاعاتی درباره یک درگاه پرداخت غیرمستقیم باید بدانید؟

در صورتی که ترجیح می‌دهید از یک سیستم واسط استفاده کنید بهتر است قبل از انتخاب با مهم‌ترین ویژگی‌های یک سیستم پرداخت مناسب آشنا شوید.

  • کارمزدی که از شما دریافت می‌شود: هر سامانه پرداخت غیرمستقیم در قبال هر تراکنشی که مشتریان شما از طریق این سیستم‌ها انجام می‌دهند، مبلغی را به‌عنوان کارمزد دریافت می‌کند. بنابراین لازم است قبل از انتخاب از مقدار کارمزد مطلع شوید.
  • سطح امنیت: بدون شک اطلاعات مالی و حساب بانکی افراد برایشان مهم تلقی می‌شود و حاضر نیستید آنها را در اختیار هر سایتی قرار دهند. از این‌رو درگاه مورد نظر باید امنیت اطلاعات کاربران را به‌طور کامل فراهم کند.
  • صفحه پرداخت: صفحه‌ای که مشتریان برای پرداخت وجه به آن هدایت می‌شوند، بهتر است طراحی ساده‌ای داشته باشد تا طیف وسیعی از کاربران توانایی استفاده از این سیستم را داشته باشند.

علاوه­ بر اطلاعات مهمی که گفته شد، یک سیستم کارآمد باید خدماتی مثل انجام تراکنش مالی و دریافت آنی گزارش، دسترسی سریع به درگاه پرداخت شپا و ارائه خدمات متنوع را در اختیار شما قرار دهد.

مزایای یک درگاه پرداخت واسط در مقایسه با درگاه مستقیم

شاید اولین و بارزترین مزیتی که این سیستم‌ها دارند صرفه‌جویی در زمان است به‌ طوری که اگر شما بخواهید یک سیستم مستقیم برای خود طراحی کنید نیازمند صرف زمانی در حدود یک ماه خواهید بود و باید روال اداری طاقت‌فرسایی را طی کنید.

البته این کار نیازمند صرف هزینه‌هایی نیز خواهد شد، در حالی که درگاه­های واسطی همچون درگاه پرداخت شپا در مدت ۲۴ ساعت کار شما را انجام می‌دهد. شاید تصور کنید کارمزدی که درگاه واسط از شما می‌گیرد یک عیب به ‌شمار آید؛ اما باید به این نکته دقت کنید که خدمات ارزنده این سیستم‌ها در مقابل این مبلغ زیاد به چشم نمی‌آید.

برخی از قابلیت‌های جانبی این درگاه‌ها شامل موارد زیر است:

  • اعلان‌های آنی: در سیستم مستقیم شما از تراکنش‌ها و تسویه‌حساب اطلاعی به‌دست نمی‌آورید. اما سرویس‌های غیرمستقیم به‌کمک روش‌های متنوعی از جمله پیامک یا برنامه‌های پیام‌رسان مختلف تمام جزئیات پرداخت و تراکنش مالی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.
  • پنل مدیریتی: با کمک این قابلیت کاربران می‌توانند گزارش‌های مختلف از اطلاعات مالی خود را دریافت کنند. از طرفی این پنل امکانی را در اختیار شما می‌گذارد تا سهم هر یک از ذی‌نفعان را محاسبه و به حساب آن‌ها واریز کنید.

درگاه پرداخت شپا

درگاه پرداخت شپا یکی از معتبرترین درگاه پرداخت غیرمستقیم در کشور است که امکانات زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می­دهد. این سیستم بستری برای ساده­سازی و تسریع پرداخت­های شما است. خدماتی که این درگاه در اختیار شما قرار می­دهد شامل سرویس تسهیم، پرداخت ریالی، پرداخت بین­المللی، لینک پرداخت هدفدار، پرداخت QR Code و استرداد وجه است.

بهتر است بدانید که درگاه شپا از کاربران جدید تا ۴۵ روز کارمزدی دریافت نمی­کند. با استفاده از این سیستم می­توانید به بهترین درگاه‌های شاپرک متصل شوید و همچنین از خدمات بی‌نظیر دیگری که دارد بهره‌مند ببرید.

 

جمع‌بندی

در زندگی امروزی بیشتر افراد به‌ دنبال راه‌های آسان­تری برای انجام خرید انواع محصول و خدمات مورد نیازشان هستند. در حال حاضر نیز فروشگاه‌های آنلاین بسیاری وجود دارند و نکته مهم درباره آنها درگاه پرداختی است که برای واریز وجه مشتریان استفاده می‌کنند که می­تواند به­صورت مستقیم یا غیرمستقیم باشد.

با توجه به انواع درگاه پرداخت غیرمستقیم موجود در کشور، صاحبان کسب‌وکار اینترنتی که به دنبال یک سیستم کاربردی و معتبر هستند. مطمئنا درگاه پرداخت شپا با توجه به امکانات بسیار عالی یکی از بهترین گزینه‌ها برای آنها خواهد بود.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *