کیف پول سخت افزاری چه مزایایی دارد؟

کیف پول سخت افزاری چه مزایایی دارد؟
  • 1401/12/21
  • گویا آی تی
  • 0

در واقع کیف پول‌های ارزهای دیجیتال دقیقا مانند حساب بانکی عمل می‌کنند و از آن‌ها در مدیریت و تبادل رمز ارزها استفاده می‌شود. والت‌های کریپتوکارنسی انواع مختلفی دارد، کیف پول سخت افزاری یکی از پرکاربردترین و همچنین بهترین نوع کیف پول‌های ارز دیجیتال است. زمانی که صحبت از تامین امنیت کامل ارزهای دیجیتال و دارایی‌ها می‌شود نام کیف پول سرد به میان می‌آید؛ چراکه این نوع کیف پول‌ها در بین سایر انواع والت‌ بیشترین شاخص امنیتی را دارند.

بهترین راهکار برای حفاظت از دارایی‌های ارزشمند در برابر خطرات هک شدگی و به تاراج رفتن در بازار بزرگ ارزهای دیجیتال داشتن یک کیف پول ارز دیجیتال سرد است. کیف پول‌های سخت افزاری مزیت‌های خاص بسیار زیادی دارند که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

در امان ماندن کلید خصوصی و پین کد

یکی از بزرگ‌ترین مزایای کیف پول سخت افزاری حفاظت کامل از کلید خصوصی کاربران از دسترسی افراد سودجو و هکرهاست. منظور از کلید خصوصی دقیقا همان رمزی است که تنها خود شما به عنوان صاحب حساب با استفاده از آن می‌توانید به دارایی‌های خود دسترسی داشته باشید.

این کلید تحت هیچ شرایطی نباید در اختیار سایر افراد حتی توسعه‌دهندگان کیف پول قرار گیرد. در کیف پول‌های نرم افزاری یا همان آنلاین گاهی اوقات سرمایه‌گذاران مجبور به وارد کردن کلید خصوصی خود هستند، در حالی که در کیف پول سرد این گونه نیست. در اصل کاربران با نگه‌داشتن این کلید خصوصی در کیف پول ارز دیجیتال سرد آن را از دسترس عموم دور نگه می‌دارند، به همین جهت خطر امنیتی و احتمال کپی شدن و هک شدن در این نوع کیف پول بسیار کمتر است.

پین کد منحصربه‌فرد شما تنها در کیف پول شما ذخیره می‌شود، به همین جهت لازم نیست تا این پین کد را در دستگاه دسکتاپ خود وارد کنید. علت بالا بودن امنیت کیف پول‌های سرد این است که به ازای هر بار ورود به این کیف پول باید شخص پین کد را هر بار وارد کند.

 

پشتیبانی از چندین ارز دیجیتال در کیف پول سخت افزاری + ایمنی بسیار بالا در برابر ویروس‌های کامپیوتری

همان طور که می‌دانید ارزهای دیجیتال در کیف پول سخت افزاری فضای چندان زیادی را اشغال نمی‌کنند، به همین جهت در این نوع کیف پول‌ها امکان نگهداری چندین رمز ارز به صورت هم‌زمان وجود دارد. نگهداری چندین ارز دیجیتال به صورت هم‌زمان در کیف پول سرد شما از نصب و به کار بردن سایر کیف پول‌ها بی‌نیاز می‌کند. برخی از معروف‌ترین کیف پول‌های سرد نیز از بیش از ۵۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند که این مورد در جای خود یک مزیت بسیار بزرگ محسوب می‌شود.

بر خلاف کیف پول ارز دیجیتال نرم‌افزاری این نوع کیف پول تحت تاثیر ویروس‌های کامپیوتر قرار نگرفته و می‌تواند از اطلاعات و دیتای خود به خوبی محافظت کند. اغلب ویروس‌های کامپیوتری به راحتی می‌توانند نرم‌افزارهای موجود را تحت تاثیر قرار دهند؛ اما کیف پول‌های سخت افزاری این گونه نبوده و تحت هیچ شرایطی مورد حمله این ویروس‌ها قرار نمی‌گیرند. استفاده از کیف پول‌هایی که تنها روی کامپیوتر راه‌اندازی می‌شوند همواره در معرض ویروس‌ها و خطر هک شدگی قرار می‌گیرند. در حالی که کیف پول‌ سخت افزاری نیز چنین نبوده و در برابر این موارد ذکر شده از امنیت بالایی برخوردار هستند.

کیف پول سرد بهترین و امن‌ترین گزینه برای تریدرها

امنیت یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها در کیف پول ارز دیجیتال است. همچنین انجام ترید و معاملات ارزهای دیجیتال در بستری امن اولین و مهم‌ترین رکن موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال است. کیف پول‌های سخت افزاری نیز بنا بر سطح امنیتی بسیار بالای خود تا به امروز بهترین گزینه انتخابی برای تریدرها و همچنین افراد تازه کار به شمار می‌روند. در حال حاضر بسیاری از سرمایه‌گذاران و تریدرها معاملات زیاد و طولانی‌مدتی در بستر این نوع کیف پول‌ها انجام می‌دهند.

 

افزایش امنیت معاملات و انجام تراکنش‌ها

در حقیقت بدون دسترسی به کیف پول سخت افزاری و ثبت تراکنش بعد از تایید آن از این طریق تقریبا انجام معامله برای شخص‌های دیگر غیر ممکن است. به بیانی روشن‌تر در این کیف پول‌ها تراکنش‌های انجام شده بدون ثبت نهایی صاحب حساب به هیچ وجه ثبت نمی‌شود. در صورتی که شما هم بتوانید مانند سایر کاربران این نوع والت‌ها، کیف پول خود را از ایمن نگه داشته و کلید خصوصی خود را در جایی مطمئن قرار دهید، مطمئنا هیچ کس نمی‌تواند به دارایی‌های شما دسترسی داشته باشد.

علت اصلی ایمن بودن کیف پول‌های سخت افزاری در واقع آفلاین بودن آن‌هاست. بر خلاف کیف پول‌های داغ یا همان آنلاین به دلیل اینکه برای دسترسی به آن‌ها باید اتصال اینترنت برقرار باشد، همواره سرمایه کاربران بیشتر در معرض خطرات هک شدن و غارت است. افزون بر این موارد بر خلاف والت‌های آنلاین شما می‌توانید کلید خصوصی مربوط به حساب واقعی در کیف پول سخت افزاری را به صورت آفلاین ذخیره کنید.

 

عدم امکان دسترسی به دارایی‌ها در صورت به همراه نداشتن کیف پول سرد

از دیگر اصلی‌ترین دلایل امنیت بسیار بالای کیف پول سخت افزاری این است که کاربران بدون به همراه داشتن آن نمی‌توانند به دارایی‌های خود دسترسی پیدا کنند. به عبارتی با نگهداری از این کیف پول در جایی امن و مطمئن می‌توان خطر هک شدگی آن را به صفر رساند، در حالی که در والت‌های نرم افزاری چنین چیزی امکان‌پذیر نبوده و در هر شرایطی دارایی‌های کاربر در خطر هک شدگی و غارت هستند. قابل نصب بودن کیف پول‌های نرم‌افزاری روی گوشی‌های موبایل و سیستم دسکتاپ کامپیوتر خطر هک شدگی آن‌ها را افزایش می‌دهد؛ اما در کیف پول‌های سرد به دلیل عدم وجود این قابلیت همواره امنیت در بالاترین سطح خود قرار دارد.

سخن آخر

در این مقاله تمامی مزیت‌های استفاده از کیف پول سخت افزاری را توضیح دادیم. این نوع کیف پول‌ها در مقایسه با والت‌های نرم افزاری مزیت‌های بیشتری به نسبت معایب خود دارند. در حقیقت معایب کیف پول‌های سرد نسبت به مزایای خود به قدری کم است که حتی در بسیاری از موارد خللی در عملکرد تریدرها و کاربران ایجاد نمی‌کند.

در کیف پول‌های سرد تنها در صورتی یک تراکنش به صورت نهایی ثبت می‌شود که مالک حساب نیز این تراکنش را از طریق کیف پول خود تایید کند، این قابلیت در افزایش امنیت معاملاتی رمز ارزها نقش به‌سزایی دارد و از بروز برخی کلاهبرداری‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

منبع :

https://www.asianews.ir/fa/newsagency/13781/

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *