خرید فرش ۹ متری به قیمت کارخانه

خرید فرش ۹ متری به قیمت کارخانه
  • 1401/12/25
  • گویا آی تی
  • 0

اگر قیمت فرش ۹ متری را بررسی کرده باشید متوجه می شوید که چقدر دامنه قیمت ها در بازار متفاوت است. تمایل به ایجاد تنوع و تغییر دکوراسیون در روزهای پایانی سال، نه تنها هیجان بازار فرش، بلکه هیجان را در بازار سایر لوازم خانگی بالا می‌برد. در این میان افراد سودجویی هستند که با استفاده از این هیجان، قیمت فرش و ملزومات دکوراسیون را بالا ببرند تا از معاملات خود سود بیشتری ببرند. اما اجباری برای گران خریدن فرش نیست. خوشبختانه برخی از کارخانجات تولید‌کننده، با فراهم نمودن امکان خرید فرش بدون واسطه، دست واسطه‌گران را از معاملات کوتاه کرده‌اند و مبلغی که خریدار بابت حق واسطه‌گری می‌پرداخت را، به جیب او بازمی‌گردانند.

نمونه فرش مدرن از فروشگاه ماهورمارکت

خرید بدون واسطه از کارخانه کاشان

Mahoormarket.com

 

 

در واقع شما می‌توانید فرش دلخواه خود را با سودی ناچیز و مستقیما از خود کارخانه خریداری نمایید. در حالیکه برای خرید فرش ماشینی ، از فروشگاه‌های موجود در سطح شهر، ممکن است مبلغ بسیار بیشتری را بپردازید.

اما علاوه بر حق واسطه‌گری، عوامل دیگری نیز وجود دارد که بر قیمت فرش تاثیر می‌گذارد. این موارد اغلب با عنوان معیارهای موثر بر قیمت فرش نامیده می‌شوند که در ادامه این مطلب، هر یک را به طور جزئی‌تر بررسی می‌کنیم.

معیارهای موثر بر قیمت فرش

به عنوان یک خریدار، باید پیش از اقدام برای خرید فرش کاشان، ابتدا سطح اطلاعات خود را در زمینه معیارهای موثر بر قیمت فرش و نکات مهمی که در این خصوص وجود دارد، بالا ببرید. بنابراین توصیه ما به شما این است که برای خرید فرش ماشینی ۶ متری یا هر ابعاد دیگری، تنها به توضیحات فروشنده اکتفا نکنید و خودتان هم همانند یک کارشناس، جنس نخ به کار‌رفته، تراکم و شانه فرش را بررسی نمایید. به همین جهت، مهم‌ترین معیارها و عوامل تاثیرگذار بر قیمت فرش را در این بخش اط مطلب، تقدیم شما خوانندگان عزیز می‌کنیم. در ادامه این نوشتار با ما همراه باشید.

قیمت فرش 9 متری

نمونه فرش ۱۲۰۰ شانه گل برجسته اکلریلیک از ماهورمارکت

۰۲۱۳۸۴۳۷

 

۱٫      نوع نخ و الیاف به کار رفته در آن

برای بافت فرش ماشینی کاشان، از سه نوع نخ مختلف استفاده می کنند. هر چقدر کیفیت این نخ‌ها بالاتر بوده و بافت فرش تراکم بیشتری داشته باشد، جلوه ظاهری آن زیباتر است. نخ پرز، نخ تار و نخ پود، سه نوع نخی هستند که در بافت فرش ماشینی باکیفیت بکار می‌روند. در ادامه توضیحات بیشتری را راجع به نقش هر یک از این نخ‌ها ارائه می‌دهیم.

·        نخ پرز

نخ پرز که با عنوان نخ خاب نیز در بین عموم شناخته می‌شود، از الیاف مختلفی تشکیل شده است. نخ پرز، در واقع تنها قسمت قابل مشاهده برای خریدار است که گره‌های آن در زیر انگشتان‌مان احساس می‌شود. نقشه‌ها و طرح‌های مختلف قالی، با استفاده از نخ پرز بر روی بستر نخ‌های تار‌و‌پود بافته می‌شود. بهترین نوع نخ پرز برای بافت فرش ماشینی، نخ اکریلیک است که علاوه بر زیبایی و درخششی خیره‌کننده، از دوام بالایی نیز برخوردار است. در واقع نخ‌های اکریلیک در بافت فرش ماشینی، حکم نخ ابریشمی را برای فرش‌های دستباف دارند. این نخ‌ها براق‌تر از نخ‌های ساخته شده با الیاف مصنوعی هستند و به همین جهت زیباترند. ضمن اینکه با قرار گرفتن در معرض آفتاب و یا شستشوی سالیانه، دچار تغییر رنگ نمی‌شود.

·        نخ تار

همانطور که در بخش قبلی به این موضوع اشاره کردیم، نخ‌های تار‌ و نخ‌های پود، بستر بافت با نخ پرز را تشکیل می‌دهند. نخ‌های تار معمولا از جنس پنیه هستند و به طور عمودی بر روی دار قالی نصب می‌شوند. این نخ‌ها اگرچه نازکند، اما چندلایه هستند و از استحکام بالایی برخوردارند. در واقع اگر نخ تار از استحکام کافی برخوردار نباشد، قادر به نگهداری گره‌های قالی نیست.

·        نخ پود

نخ پود نیز همچون نخ تار، ساخته شده از ایاف طبیعی نظیر پنبه و پشم است که بستر بافت فرش را تشکیل می‌دهد. تنها تفاوت نخ تار با نخ پود، نحوه نصب آن‌ها بر روی دار قالی است. زیرا نخ پود به صورت افقی بر روی دار قالی نصب می‌گردد.

هر چقدر جنس نخ تار و پود بهتر باشد، فرش از دوام و کیفیت بالاتری برخودار است. جنس نخ تار، نخ پود و نخ خاب، عاملی تاثیرگذار در قیمت فرش ۹ متری و سایر فرش‌ها با ابعاد مختلف است.

۲٫      ریزبافت بودن یا درشت بودن بافت فرش

دومین عاملی که بر روی قیمت فرش تاثیرگذار است، ریزبافت بودن یا درشت بودن بافت فرش است. این معیار در اصطلاحی رایج، به عنوان شانه فرش اطلاق می‌شود. به تعداد گره‌های عرضی فرش در هر یک متر، شانه گفته می‌شود. به همین دلیل، قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰ گل برجسته ، بیشتر از یک فرش ۷۰۰ شانه است. زیرا تعداد گره‌های عرضی در یک فرش ۱۲۰۰ شانه، ۵۰۰ عدد بیشتر از تعداد گره‌های عرضی در یک متر از فرش ۷۰۰ شانه است.

۳٫      تراکم فرش

یکی از اصطلاحات پرتکرار توسط فروشندگان فرش، تراکم است. هر چقدر تراکم یک فرش بیشتر باشد، جلوه ظاهری آن زیباتر است. تراکم فرش، به تعداد گره‌های طولی در یک متر فرش گفته می‌شود. بنابراین هر چقدر تعداد گره‌های طولی در یک متر بیشتر باشد، تراکم بالاتری دارد و طبیعتا گران‌تر است. اگر قصد خرید فرش ماشینی را دارید، باید بدانید که فرش‌هایی با تراکم بالا و بافته شده از نخ اکریلیک، گران‌تر از انواع دیگر هستند.

۴٫      طرح برجسته

فرش‌هایی با طرح گل برجسته، گران‌تر از فرش‌هایی با طرح مسطح و عادی هستند. دلیل آن هم واضح است. بافت این فرش با پیچیدگی‌های بیشتری همراه است و بنابراین قیمت بالاتری هم دارد. فرش‌های طرح برجسته وینتیج، از پرطرفدارترین سبک‌های فرش ماشینی در بین افراد به‌شمار می‌آیند.

۵٫      ابعاد فرش

از بدیهی‌ترین معیارهای تاثیرگذار بر روی قیمت فرش ماشینی، ابعاد آن است. طبیعی است که قیمت فرش ۹ متری، بیشتر از قیمت فرش ماشینی ۶ متری باشد. همانطور که قیمت فرش ۱۲ متری از یک فرش ۹ متری با جنس نخ یکسان، تراکم، شانه و نقشه یکسان، بیشتر است.

اگر قصد خرید فرش ماشینی را دارید، بایستی ۵ عامل مهم و تاثیرگذار بر روی قیمت فرش که در فوق ذکر کردیم را در هنگام خرید به دقت بررسی نمایید و سپس با توجه به سلیقه و محدوده بودجه‌تان، خرید خود را قطعی کنید.

نمونه فرش ۹ متری افشان از فروشگاه ماهورمارکت

mahoormarket.com

 

پرطرفدارترین ابعاد فرش ماشینی

پرطرفدارترین ابعاد فرش ماشینی در ایران، فرش ۹ متری است. این فرش نه مثل فرش ۶ متری خیلی کوچک است و نه خیلی بزرگ. با متراژ بیشتر خانه‌ها سازگار است و بنابراین برای مستاجرانی که مکان زندگی‌شان دائما در حال تغییر است، گزینه بسیار مناسبی می‌باشد. اگر مایل به خرید آنلاین و استعلام قیمت فرش ۹ متری هستید، می‌توانید این کار را از طریق وبسایت‌های معتبر در حوزه فروش آنلاین فرش بدون واسطه و مستقیم از کارخانه انجام دهید.

فرش ماهور

قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰ گل برجسته

اگر قصد خرید قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰ گل برجسته را دارید، حتما به فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های زیادی سر زده‌اید. این فرش به دلیل برخوداری از تراکم بالا و همچنین بافت برجسته، جزو گران‌ترین فرش‌های موجود در بازار است. در حال حاضر، ارقام ۱۲۰۰و ۳۶۰۰ بالاترین میزان شانه و تراکم برای فرش‌های ماشینی موجود در بازار است. ضمن اینکه فرش‌هایی با طرح برجسته معمولا از نخ‌های اکریلیکی بافته می‌شوند که همین موضوع سبب اختلاف قیمت آن نسبت به فرش‌هایی با نخ الیاف مصنوعی می‌شود. فرش‌های ۷۰۰ شانه یا ۵۰۰ شانه که با نخ پلی استر بافته شده‌اند، در دسته فرش‌های ماشینی ارزان قرار می‌گیرند.

بهترین برند فرش ماشینی کاشان

شهر کاشان با بیش از ۷۰۰ کارخانه تولیدکننده فرش در شهرک‌های صنعتی راوند و آران‌و‌‌بیدگل، بزرگترین تامین‌کننده فرش ماشینی در سطح کشور است. مشهد در رتبه دوم قرار دارد. نکته مهم این است که فرشی با برند کاشان وجود ندارد. بلکه این شهر به دلیل اینکه قطب کارخانجات شهر در کشور ایران است، خود به برندی در این زمینه تبدیل شده است. حال این که برندهای مختلفی تحت عنوان کلی فرش کاشان ، در حال فروش محصولات خود هستند.

یکی از بهترین شرکت‌های تولیدکننده فرش کاشان، شرکت نیمابافت است که با نام تجاری فرش ماهور محصولات خود را تولید و در بازارهای داخلی و خارج از ایران صادر می کند.

شما می‌توانید برای خرید فرش ماشینی ۶ متری، ۹ متری، ۱۲ متری و فرش گرد در سبک‌ها و طرح‌های مختلف، از یکی از فروشگاه های مرکزی این برند به نام ماهورمارکت اقدام کنید. ماهورمارکت علاوه بر فروش حضوری امکان فروش انلاین به مشتریان کل کشور را دارد.

خرید فرش ماشینی

از مهم‌ترین ویژگی‌های فرش ماهور، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت صادراتی
  • استفاده از نقشه‌های خاص و منحصر‌به‌فرد
  • ضمانت و خدمات پس از فروش
  • ریزبافت و وضوح در طرح و نقشه

این برند با حضور در نمایشگاه‌های برگزار شده در کشورهای آلمان و ترکیه، توانست تا محصولات خود را به مشتریان خارجی نیز عرضه دارد که خوشبختانه با استقبال زیادی نیز روبرو شد.

خرید فرش ماشینی از ماهور مارکت

در صورتی که بتوانید فرش خود را بدون واسطه و مستقیما از کارخانه خرید کنید، مبلغ بسیار کمتری را نسبت به حالت خرید از فروشگاه می‌پردازید. برندهای معدودی هستند که امکان خرید بدون واسطه را خود کارخانه را فراهم کرده‌اند و ماهور مارکت mahoormarket.com ، یکی از این فروشگاه‌های آنلاین است. این برند به عنوان یکی از تولیدکنندگان برتر فرش در سراسر ایران شناخته می‌شود که خریدی راحت و بدون دغدغه را برای شما مشتریان عزیز فراهم می‌کند. فرقی نمی‌کند در شمال ایران باشید یا جنوب؛ شرق باشید یا غرب. ارسال ما برای هموطنان عزیزمان در سراسر کشور به صورت رایگان است و سفارش شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به دست‌تان می‌رسد. پس دیگر برای خرید فرش ماشینی، لحظه‌ای تعلل جایز نیست

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *