چگونه از تویچ کسب درآمد کنیم؟

چگونه از تویچ کسب درآمد کنیم؟
  • 1401/12/27
  • گویا آی تی
  • 0

این روزها افراد برای کسب درآمد از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. یکی از روش‌هایی که به‌تازگی مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده، بازی یا گیم است. با توسعه‌ی دنیای بازی‌های دیجیتال، گیمرها به‌راحتی می‌توانند با انجام بازی‌های مختلف، درآمد قابل‌توجهی داشته باشند. سایت‌های گوناگونی طراحی‌ شده‌اند که با ایجاد فضای مناسب بازی، فرصت‌های زیادی را برای گیمرها ایجاد می‌کنند. سایت تویچ ازجمله سایت‌های متمرکز بر گیم است که گیمرها، استریم­های آن هستند.

در این مقاله از سایت گویا قصد داریم سایت تویچ را معرفی کرده و روش کسب درآمد از طریق این سایت را توضیح دهیم. اگر شما هم ازجمله افرادی هستید که می‌خواهید کسب درآمد از تویچ داشته باشید، در این مقاله با ما همراه باشید.

سایت تویچ چیست؟

قبل از تولد سایت تویچ، استریم‌کردن یکی از روش‌های کسب درآمد در میان گیمرها بود. با افزایش تعداد گیمرها و علاقه‌ی آن‌ها برای استریم، سایت تویچ به‌طور اختصاصی در زمینه‌ی بازی طراحی و ایجاد شد. در ابتدا این سایت با توجه به ناشناخته‌بودن، مورد استقبال چندان گیمرها قرار نگرفت. به همین دلیل تویچ به کمپانی آمازون فروخته شد.

به دلیل سرمایه‌گذاری آمازون روی تویچ، در مدت کوتاهی این سایت شهرت پیدا کرد و حساب‌ کاربری­های مختلفی در آن ایجاد شد. با پشتوانه‌ی این اعتبار سایت تویچ به منبعی برای کسب درآمد گیمرها تبدیل شد. در تویچ کاربران این امکان را دارند که از طریق پخش زنده‌ی ویدیوهای مختلف به‌ویژه ویدیوهای میتنی گیم، درآمد دلاری داشته باشند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم اگر با گیمینگ آشنایی دارید، استعداد خود را در این سایت به نمایش بگذارید و درآمد فراوانی کسب کنید.

 

با چه هدفی افراد از تویچ استفاده می­کنند؟

افراد با دو هدف وارد سایت تویچ می‌شوند. برخی افراد فقط برای سرگرمی از سایت استفاده می‌کنند؛ اما افرادی هم هستند که برای کسب درآمد از تویچ استفاده می‌کنند. اگر جزو گروه دوم هستید، برای شروع کار باید داخل سایت حساب کاربری تویچ بسازید. در ادامه، برندی برای خود طراحی کرده و بازی موردنظر خود را داخل تویچ به نمایش بگذارید. متناسب با تعداد افرادی که ویدیوهای شما را می‌بینند، می‌توانید دنبال‌کنندگان فراوانی برای خود ایجاد کنید.

علاوه‌براین می‌توانید به‌صورت آنلاین با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و پاسخگوی سوالات تخصصی آن‌ها در زمینه‌ی بازی باشید. در تویچ به روش‌های مختلفی می‌توانید فالوئرهایتان را زیاد کنید. البته در نظر داشته باشید که هر چه بازی مناسب‌تر و جذاب‌تری را انتخاب و آپلود کنید، افراد بیشتری را مجذوب خود خواهید کرد.

دقت کنید که واردشدن به چنین فضایی به معنای رقابت با گیمرهای بزرگ دنیاست. به همین دلیل لازم است که زمان‌ زیادی به‌صورت استریم در این سایت سرگرم بازی باشید. با افزایش ساعات بازی و تعداد کاربران، درآمد شما هم افزایش خواهد یافت. نکته‌ی مهم این است که در بسیاری موارد، درآمد گیمرها از طریق شرکت‌های سازنده‌ی بازی پرداخت می‌شود. به‌طوری‌که گیمرها با هر تبلیغی از تولیدات این شرکت‌ها، مبلغی دریافت می‌کنند. بنابراین، یکی از روش‌های کسب درآمد از تویچ، تبلیغ محصولات شرکت‌های بزرگ طراح بازی است.

کسب درآمد از تویچ

کسب درآمد از تویچ به چه صورت انجام می‌شود؟

همان‌طور که در بخش قبل اشاره شد، گیمرهای حرفه‌ای، بازی‌ها، تبلیغات و ویدیوهای خود را در بخش لایو به نمایش می‌گذارند. در این صورت می‌توانند با ارائه‌ی اشتراک ماهانه به فالوئرهای خود درآمد کسب کنند. متناسب با تعداد فالوئرها و تبلیغاتی که در حساب کاربری گیمرها درج می‌شود، از جانب شرکت‌های سازنده‌ی بازی، مبلغی به‌عنوان پاداش به گیمرها تعلق می‌گیرد.

در روش دیگر، کسب درآمد از طریق دونیت انجام می‌شود. در این حالت، فالوئرها یا بینندگان ویدیوها مبلغی را برای تماشای ویدیو به استریم­ها پرداخت می‌کنند. هرچه میزان ویدیوها جذاب‌تر بوده و افراد بیشتری را به خود جلب کنند، مبلغ دریافتی هم بیشتر خواهد شد. البته در نظر داشته باشید، هرچه کیفیت ویدیوها بالاتر باشد، میزان استقبال افراد بیشتر شده و درآمد هم بیشتر خواهد شد.

علاوه‌براین، ارتباط دوستانه با فالوئرها هم می‌تواند تاثیر فراوانی در کسب درآمد از طریق دونیت داشته باشد. درصورتی‌که بتوانید بهتر پاسخگوی سوالات تماشاگران باشید، هر روز به تعداد فالوئرها افزوده خواهد شد. در این صورت درآمد هم افزایش خواهد یافت.

علاوه‌بر مواردی که اشاره شد، به روش‌های دیگر هم می‌توانید کسب درآمد از تویچ داشته باشید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • حساب کاربری خود را به یکی از وابسته‌های تویچ تبدیل کنید

برای اینکه به Twitch Affiliate یا وابسته­های تویچ تبدیل شوید، نیاز است که هر روز استریم کرده و به تعداد فالوئرهای خود اضافه کنید. در این صورت این فرصت را دارید که درخواست Twitch Affiliate را ثبت کنید. هرچه تعداد روزهایی که بازی کرده و تعداد افرادی که به‌عنوان فالوئر جذب کرده‌اید بیشتر باشد، درخواست زودتر تایید می‌شود.

زمانی که حساب کاربری شما به یکی از وابسته‌های تویچ تبدیل شود، با استریم بازی‌های مختلف، می‌توانید درصدی از فروش شرکت‌ها را به خود اختصاص دهید. علاوه‌براین، سایت تویچ هم مبلغی را به‌صورت ماهانه به‌حساب شما واریز می‌کند.

دریافت اسپانسر در تویچ

  • به دنبال اسپانسر باشید

یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از سایت تویچ این است که می‌توانید اسپانسر برای بازی‌های خود داشته باشید. در این صورت با درج لوگوی اسپانسر روی ویدیو و بازی‌های خود، می‌توانید از سایت تویچ درآمد کسب کنید. همچنین می‌توانید از طریق وب‌کم، محصولات اسپانسر را در معرض دید فالوئرهای خود  قرار دهید.

  • در میان استریم­ها، از تبلیغ استفاده کنید

روش دیگر برای کسب درآمد از سایت تویچ، پذیرش تبلیغ است. می‌توانید در میان استریم­های خود از تبلیغ استفاده کنید. در این صورت، مبلغی از فروش محصول به شما تعلق می‌گیرد. در نظر داشته باشید که میزان این مبلغ متناسب با تعداد فالوئرهای شما می‌تواند متغیر باشد. از نظر متخصصان این روش، می‌تواند از تعداد فالوئرهای شما کم کند. به این دلیل که ممکن است فرد در بخش حساسی از بازی قرارگرفته باشد. با نمایش تبلیغ، تمرکز و اشتیاق گیمر برای ادامه‌ی بازی کم می­شود. در این صورت این احتمال وجود دارد که تعداد فالوئرهای شما کاهش پیدا کند. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم که مراعات دیگران را کرده و فقط به کسب درآمد از تویچ تمرکز نکنید.

  • مرکزی برای فروش شوید

می‌توانید در میان استریم­ها آدرس فروشگاه اینترنتی خود یا افراد دیگر را به نمایش بگذارید. در این صورت می‌توانید از میان فالوئرها مشتریان فراوانی برای محصولات جانبی خود ایجاد کنید.

رمز ارز تویچ

  • رمز ارز تویچ دریافت کنید

واحد ارزی درون‌سازمانی سایت تویچ، Twitch Bit است. بسیاری از گیمرهایی که در خارج از ایران هستند، از این روش برای کسب درآمد از تویچ استفاده می‌کنند. در این صورت برای حمایت از گیمر، فالوئرها می‌توانند این رمز ارز را خریداری کرده و به‌ حساب او انتقال دهند. البته گیمر باید بعد از مدتی این رمز ارز را به فالوئرهای خود برگرداند. در این حالت با برگرداندن هر رمز ارز تویچ، می‌توان مبلغی را به‌صورت دلار دریافت کنید.

همان‌طور که گفته شد این روش برای افرادی است که در سایر کشورها فعالیت دارند. برای گیمرهای ایرانی استفاده از این روش مشکلات خاص خود را دارد.

  • دونیت دریافت کنید

اگر در ابتدای مسیر کسب درآمد از سایت تویچ هستید، دریافت دونیت بهترین و راحت‌ترین روش است. برای دریافت دونیت باید از طریق لینک مخصوصی، حساب بانکی خود را در اختیار فالوئرها قرار دهید. در این صورت افراد می‌توانند مبلغی را به‌عنوان کمک مالی به‌ حساب شما واریز کنند.

  • فالوئرهای زیادی را جذب کنید

برای برخی از افراد ممکن است استفاده از دونیت روش مناسبی نباشد. به همین دلیل بهتر است به تعداد فالوئرهای خود اضافه کنید. هرچه کیفیت ویدیوها و خدماتی که در صفحه‌ی شخصی خود قرار می‌دهید بیشتر باشد، این شانس را دارید که افراد بیشتری را به‌عنوان فالوئر داشته باشید. بهتر است فالوئرها را به مشترک‌های دائمی تبدیل کنید. در این صورت کسب درآمد از تویچ به‌سرعت انجام خواهد شد. البته در نظر داشته باشید که فالوئرها برای تبدیل‌شدن به مشترک دائمی، ماهانه باید مبلغی را به حساب شما واریز کنند.

برای این کار بهتر است خدمات ویژه‌ای را به مشترک‌های دائمی خود ارائه کنید. خدماتی مانند: چت اختصاصی، کمک در ساخت و طراحی بازی، دیدن استریم بدون تبلیغ و مواردی دیگر.

قرعه کشی در تویچ

  • قرعه‌کشی طراحی کنید

می‌توانید برای فالوئرها و مشترک‌های خود مسابقه‌ای طراحی کرده و با استفاده از قرعه‌کشی، خدماتی را به افراد برنده ارائه کنید. همچنین می‌توانید در میان قرعه‌کشی محصولات یکی از شرکت‌های مطرح را از طریق تبلیغ به نمایش بگذارید. در این روش هم از طریق افزایش تعداد فالوئرها و هم از طریق تبلیغ محصول، کسب درآمد از تویچ خواهید داشت.

چگونه می‌توان درآمد کسب‌شده از تویچ را دریافت کرد؟

همان‌طور که گفته شد، کسب درآمد از طریق تویچ به‌صورت دلاری است. به همین دلیل برای دریافت درآمد از سایت تویچ، به‌ حساب ارزی نیاز دارید. پی­پال راحت‌ترین روشی است که می‌توانید استفاده کنید. با استفاده از این برنامه می‌توانید درآمد دلاری خود را به ریال تبدیل کرده و به‌حساب بانکی خود در ایران انتقال دهید. برای استفاده از این برنامه می‌توانید بعد از ایجاد حساب کاربری در سایت تویچ، حساب پی­پال ایجاد کرده و لینک آن را به تویچ ارائه کنید.

برای کسب درآمد از تویچ چه اقداماتی باید انجام داد؟

برای شروع کسب درآمد از تویچ، نیاز است که در این سایت حساب کاربری ایجاد کنید. در ادامه کانالی را تعریف کرده و از طریق اتصال حساب کاربری به کانال، ویدیوهای بارگذاری‌شده را به نمایش بگذارید. همچنین، برای کسب درآمد، به وب‌کم هم نیاز دارید. از طریق وب‌کم گیمر می‌تواند تصویر و صدای خود را برای ارتباط با فالوئرها و انجام بازی به نمایش بگذارد.

البته با توجه به تفاوت ساعت در کشورهای مختلف ممکن است که ساعت‌های مختلفی از شبانه‌روز نیاز باشد تا با فالوئرها در ارتباط بوده و بازی کنید. به همین دلیل شاید نیاز باشد کانال خود را ساعت‌های طولانی روشن نگه‌دارید. درصورتی‌که تمایلی به گیم نداشته باشید، می‌توانید کانال خود را خاموش ‌کنید.

آموزش کسب درآمد از تویچ

و در پایان، چگونه می‌توان از تویچ کسب درآمد کنیم؟

یکی از جذاب‌ترین روش‌های کسب درآمد، بازی است. با استفاده از سایت تویچ به‌راحتی می‌توانید به‌صورت روزانه درآمد دلاری داشته باشید. برای کسب درآمد از تویچ باید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال، باید ویدیوهایی با کیفیت بالا طراحی کرده و در صفحه‌ی خود بارگذاری کنید. متناسب با افرادی که از ویدیوها بازدید می‌کنند و همچنین تعداد فالوئرها به درآمد خواهید رسید.

می‌توانید محصولات شرکت‌های مختلف را در میان استریم­های خود تبلیغ کنید. در این صورت مبلغی را به‌عنوان تبلیغ محصولات از اسپانسر دریافت خواهید کرد. همچنین، می‌توانید درخواست وابستگی تویچ داشته باشید. در این صورت به‌صورت ماهانه مبلغی به‌صورت ثابت به‌حساب شما واریز خواهد شد.

به‌طورکلی، با توجه به تعداد افرادی که در هر دقیقه از سایت تویچ بازدید می‌کنند، رقابت برای دیده‌شدن در این سایت بسیار بالاست. به همین دلیل برای اینکه بتوانید درآمد خوبی از تویچ کسب کنید، باید زمان زیادی را به بازی اختصاص دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *