معرفی گزینه مناسب برای خرید کابل شبکه گیمینگ

معرفی گزینه مناسب برای خرید کابل شبکه گیمینگ
  • 1402/1/15
  • گویا آی تی
  • 0

در این مطلب قصد داریم علاوه بر معرفی کابل شبکه، بهترین گزینه کابل شبکه برای گیمینگ را به شما معرفی کنیم.

در این مطلب علاوه بر معرفی بهترین انواع کابل شبکه برای گیمینگ، بهترین برندهای کابل شبکه را نیز به شما معرفی می‌کنیم.

در ادامه با کابل شبکه CAT6  و شبکه CAT5  آشنا می‌شوید و کابل شبکه لگراند نیز به عنوان یکی از بهترین برندهای موجود در بازار معرفی می‌شود.

 

کابل شبکه چیست؟

در پاسخ به سوال کابل شبکه چیست با تعریف کابل شبکه آغاز می‌کنیم. کابل شبکه به مجموعه سیم‌هایی از جنس مس یا شیشه گفته می‌شود که برای اتصال و انتقال داده و اطلاعات بین کامپیوترها و روترها و سوییچ‌ها و شبکه‌های استورج SAN (به طور کلی بین اجزا و مولفه های شبکه) استفاده می‌شود. پس کابل‌ها رسانه‌ای هستند که داده‌ها در آن جریان دارند و اطلاعات از دستگاهی در شبکه به دستگاه دیگری منتقل می‌شود.

بهترین کابل های اترنت برای بازی آنلاین

کابل های شبکه در انواع ، طول ها و اشکال مختلفی وجود دارند. Cat 5e ، Cat6 ، Cat6A و حتی Cat8 انواع مختلف این کابل هاست که هر کدام با هم تفاوت هایی دارند.

اما کدام یک بهترین کابل برای بازی آنلاین است؟ بعضی از آنها بیش از حد حرفه ای هستند مثلا کابل Cat8 برای مراکز داده حرفه ای طراحی شده است ، بنابراین فراتر از آن چیزی است که برای بازی واقعا لازم است. کابل های Cat7 معمولاً از کابل های Cat6a بهتر نیستند و از نوع اتصالات هدر که به راحتی در اکثر رایانه های شخصی و کنسول های بازی یافت می شود ، استفاده نمی کنند.

بحث واقعی در مورد بهترین کابل های اترنت برای بازی بین Cat6  و Cat5e است. و اگر شما نیار به انتقال داده های سنگین  دارید ،  Cat6A نیز وارد می شود.

Cat5یا  Cat6 ، کدام یک برای بازی بهتر است؟

اگرچه Cat5e و Cat6 هر دو گزینه های خوبی برای بازی از طریق اتصالات اترنت هستند اما کابل Cat6 اغلب ترجیح داده می شود. این انتخاب لزوما به دلیل سرعت نیست ، اما از آنجا که ۱۰۰۰Mbps برای اکثر گیمرها مناسب است. کابل های Cat6 در کنترل تداخل بهتر از کابل های Cat5e هستند. آنها هنگام ساخت باید استانداردهای سختگیرانه تری را رعایت کنند و گرچه روش های دستیابی به این استانداردها در تولیدکننده ها و کابل های مختلف متفاوت است ، اما کابل های Cat6 تقریباً همیشه در برابر مقاومت متناوب و نویز های خارجی حتی از بهترین های Cat5e بهتر عمل می کنند.

در حالی که Cat5e فقط دارای جفت هایی کاملاً پیچ خورده است تا به شما کمک کند تا میزان تداخل را کاهش دهد ، کابل های Cat6 معمولاً از آنچه به عنوان “spline”  شناخنه می شود، استفاده می کند که جدا کننده ی درون کابل است تا سیم های مسی جداگانه این جفت پیچ خورده را تقسیم کنند. این باعث می شود که عبور متقاطع بین سیمها بسیار کم شود ، کیفیت سیگنال کابل را بیشتر و اتصال پایدار و دقیق تری را ایجاد کند.

 

سایر کابلهای Cat6 از طریق پیچ خوردگی بیشتر سیمهای درون خود ، از محافظت بیشتری در برابر عبور برخوردار می شوند ، در حالی که سایر کابل ها به صورت جداگانه روی سیمها از شیلد استفاده می کنند .این کابل ها با اختصارهای مختلف فروخته می شوند تا به تمایز آنها کمک کند. “S” برای شیلد دار ، “F” برای بسته بندی فویل (برای حفاظت بیشتر از صدا) و “U” برای بدون شیلد.

کابل های Cat6 همچنین از پهنای باند بیشتری نسبت به Cat5e (10 گیگابیت بر ثانیه در مقابل ۱ گیگابیت در ثانیه) در طول کابل تا ۵۵ متر برخوردار هستند که برای اکثر خانه ها مسافتی کافی است. این مسافت بیش از حد مورد نیاز است ، به خصوص اگر کاربردش فقط گیمینگ باشد . اگر شما باید با سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه در مسافت بالای ۵۵ متر کار کنید ، Cat6a تا ۱۰۰ متر این امکان را برای شما فراهم می سازد.

اگر در کنار بازی ، انتقال فایل های زیادی را از طریق شبکه به طور منظم انجام می دهید و سخت افزارهای شبکه ی شما مانند روتر و یا سوئیچ می توانند تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه از اترنت پشتیبانی کنند ، استفاده از کابل های Cat6 ایده خوبی است.

آیا می توانید از کابل های Cat5 برای گیمینگ استفاده کرد؟

کابل های Cat 5 مانند Cat5e نیستند ، حتی اگر نام آنها بسیار نزدیک به یکدیگر باشد. Cat5 استاندارد قدیمی تری است و به همین دلیل ویژگی ها و عملکرد آن به مراتب بدتر است. اگرچه از نظر تئوری می تواند از گیگابیت اترنت پشتیبانی کند ، اما این فقط در فواصل بسیار کوتاه است. به این ترتیب ، به طور سنتی و به جای اتصال گیگابیتی Cat5e (یا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه Cat6) ، فقط از اتصالات اترنت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می شود.

در مواردی که Cat5e و Cat6 به خوبی از پس تداخل برآیند ، اکثر کابل های Cat5 بدون محافظ هستند ، که باعث آسیب پذیری بیشتر آنها در برابر نویز دستگاه های دیگر می شود که سیگنال را آلوده می کنند و کیفیت آن را پایین می آورند. از لحاظ تئوری ، این می تواند منجر به از دست دادن یک جان در بازی شود!

در نتیجه ، بهترین کابل های اترنت برای بازی Cat5e و Cat6 هستند. خوشبختانه این روزها به سختی می توان کابل های Cat5 را پیدا کرد.انتخاب بین Cat5e و Cat6 مشکل است اما اگر می خواهید شبکه خود را در آینده مقاوم کنید ، با Cat6 همراه شوید.

معرفی برند لگراند (Legrand)

برند فرانسوی لگراند (Legrand) یک شرکت مطرح در زمینه تولید تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی می باشد که در زمینه تولید تجهیزات شبکه یکی از بزرگترین شرکت های جهان به شمار می رود. طبق آمار اعلام شده در سال ۲۰۱۱ تجهیزات شبکه برند لگراند (Legrand) بیست درصد از سهم بازار را به خود اختصاص می داد.

تجهیزات شبکه شرکت لگراند (Legrand) در سال ۲۰۱۱ میلادی ۲۰ درصد از این بازار را در دست داشتند. کابل شبکه لگراند ، تجهیزات کابل کشی، سوکت های شبکه، رک شبکه و اتاقهای سرور، پچ پنل، تجهیزات فیبر نوری تنها بخشی از محصولات این برند را شامل می شود چراکه این برند دارای تنوع و گستردگی بسیار در محصولات خود در حوزه ی تجهیزات شبکه می باشد.

در حال حاضر برند لگراند (Legrand) در زمینه مدیریت کابل کشی بالغ بر ۱۵ درصد از بازار جهانی را در دست دارد و در واقع ۷۵ درصد از درآمد خود را از این راه به دست می آورد. فروش تجهیزات شبکه لگراند رتبه ی دوم را در بازار بزرگی مانند هند کسب کرده است. از فعالیت های اصلی این برند محبوب می توان در زمینه های مختلف مانند انرژی، سیستم های ساختمانی، توزیع نیرو و تجهیزات نصب و سیم کشی نام برد.

 

بر اساس آمار منتشر شده حدود ۳۷۰۰۰ کارمند در این شرکت مشغول به کار هستند. همچنین در سال ۲۰۱۷ درآمد لگراند برابر با ۵.۵۲ میلیارد دلار و سود خالص آن ۷۱۱ میلیون دلار برآورد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *