کاربرد پایتون در بلاکچین چیست؟

کاربرد پایتون در بلاکچین چیست؟
  • 1402/2/9
  • گویا آی تی
  • 0

درباره پایتون چقدر اطلاعات دارید؟ اگر برنامه­ نویس یا علاقمند به این حوزه باشید حتما تا به امروز نام این زبان برنامه­ نویسی به­ گوش­تان خورده است.

باید بدانید که این زبان همه­ کاره می­تواند در حوزه بلاکچین نیز مورد استفاده قرار بگیرد. سادگی و پیشرفته ­بودن از جمله دلایل استفاده از این زبان برنامه­ نویسی در حوزه بلاکچین هستند.

در این مقاله همراه ما باشید تا موضوع استفاده از python در حوزه بلاکچین را مورد بررسی قرار دهیم و اطلاعات بیشتری درباره این زبان قدرتمند به­ دست بیاوریم.

با ما باشید.

درباره زبان برنامه ­نویسی پایتون (python) چه می­دانید؟

این زبان برنامه­ نویسی در سال ۱۹۹۱ توسط Guido van Rossum هلندی به جهان معرفی شد. این زبان

  • شی­ گرا
  • تفسیری
  • سطح بالا

بوده و می­توان آن را با زبانی مانند سی پلاس پلاس مقایسه کرد. سادگی و خوانایی بالا از اهداف اصلی این زبان بوده که توانسته به آنها نیز دست پیدا کند.

امکانات بالا و سادگی بیش از اندازه باعث شده که پایتون در بین توسعه­ دهندگان از محبوبیت زیادی برخوردار باشد.

از دیگر ویژگی­های این زبان کاربردی­بودن آن است که باعث می­شود بتوان از آن در زمینه­های مختلفی استفاده کرد. به­ همین جهت استفاده از python برای برنامه­ نویسی بلاکچین نیز مرسوم است.

آیا می­توان با استفاده از پایتون بلاکچین ایجاد کرد؟

بله. زبان­های برنامه­ نویسی مختلفی توانایی ساخت بلاکچین را دارند. توسعه ­دهندگان مختلف پیش از شروع فرایند برنامه­ نویسی یک زنجیره بلوکی تصمیم می­گیرند که از چه زبانی برای این کار استفاده کنند.

در این حوزه مهم­ترین ویژگی­هایی که یک زبان برنامه­ نویسی باید دارا باشد، امنیت، مقیاس­ پذیری و کارآمدی است. این زبان باید به­ حدی پیشرفته و قابل اعتماد باشد که بتواند بلاکچین شما را از هر لحاظ منحصر به­ فرد و امن نگه دارد.

در راستای همین هدف، بسیاری از برنامه­ نویسان به python اعتماد می­کنند؛ چراکه تمام ویژگی­هایی که ذکر شد را داراست. هر کسی می­تواند داده­ ها را به بلاکچین شما اضافه کند و از همین رو کد شما و شبکه باید بتوانند در مقابل لیست درخواست­های رو به رشد ایستادگی کنند.

در این مورد زبان برنامه ­نویسی پایتون کاملا بهینه بوده و گزینه مناسبی محسوب می­شود. افزودن مواردی به زنجیره باید بدون پردازش تراکنش موازی انجام شود.

یک زبان سریع و همه­ کاره می­تواند در این زمینه موثر باشد. python به­ دلیل ویژگی­های خاص خود چنین صفتی را داراست و می­توان از آن استفاده کرد.

بر اساس نتایج و تجربه ­ها ایجاد یک بلاکچین توسط پایتون تنها به ۵۰ خط برنامه­ نویسی نیاز دارد. با آموزش پایه می­توان بلاکچینی را از طریق زبان python ایجاد کرد. چراکه استفاده از این زبان بسیار ساده است و پیچیدگی زبان­های پیشین را ندارد.

پایتون جز بلاکچین در کدام حوزه ­ها مورد استفاده قرار می­گیرد؟

این زبان برنامه­ نویسی توانسته به یکی پرکاربرد­ترین زبان­های جهان تبدیل شود. در ادامه مقاله برخی از قابلیت­های این زبان شگفت ­انگیز را بررسی می­ کنیم.

هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ (یادگیری ماشین)

امسال که هوش­های مصنوعی حسابی سروصدا کرده­اند بد نیست بدانید که یکی از پرکاربردترین زبان­ها در این حوزه python است. اگر پایتون را از هوش مصنوعی حذف کنیم شاید توسعه چنین برنامه ­هایی به­ شدت سخت شود.

تحلیل و تجزیه داده­ها

جمله معروفی وجود دارد که می­گوید: دنیای امروز دنیای داده­ ها است. در عصر دیجیتال ما با انبوهی از داده­ های مختلف طرف هستیم که باید تجزیه و تحلیل شوند.

جمع­ آوری، تحلیل، توسعه و سازماندهی آن­ها هم کار سختی است و تنها با استفاده از یک زبان منعطف امکان­پذیر است.

توسعه و ایجاد اپلیکیشن­های مختلف

در دنیای برنامه­ نویسی هر چقدر که رو­به ­جلو حرکت کردیم از مدت زمانی که باید صرف کد­نویسی می­شد کاسته شد و همین امر باعث سهولت در برنامه­ نویسی گشت.

زبان python این امکان را برای توسعه­ دهنگان مختلف فراهم آورد. به‌جز کاربردی که پایتون در بلاکچین دارد، می­توان از آن برای توسعه اپلیکیشن­های مختلفی نیز استفاده کرد.

بهینه­ سازی برای موتور­های جست­وجو

فرایند بهینه ­سازی برای گوگل یا دیگر موتور­های جست­جو، سئو نامیده می­شود و اغلب نیز توسط یک اتوماسیون پیشرفته قابل اجراست. python در این زمینه می­تواند به متخصصین سئو کمک کند تا راحت­تر به هدف خود برسند.

طراحی

از این زبان فوق­ العاده می­توان حتی در طراحی­های گرافیکی نیز کمک گرفت. دامنه گسترده­ای از نرم ­افزار­های ۲ بعدی و ۳ بعدی از زبان پایتون پشتیبانی می­کنند.

توسعه وب

Framework کارا باعث شده این زبان برنامه ­نویسی گزینه محبوبی برای توسعه وب باشد. Django، Flask و Pyramid بخشی از این چارچوب­های توسعه هستند.

مهم­ترین دلیل برای استفاده از python در حوزه بلاکچین چیست؟

با استفاده از این زبان ما کد­های تمیز­تری خواهیم داشت و راحت­تر می­توانیم بین بلوک­های موجود ارتباط برقرار کنیم. امنیت نیز یک معیار بزرگ برای زبان­های برنامه­ نویسی این حوزه است که python توانسته نیاز توسعه­ دهندگان را از این بابت تامین کند.

ویژگی­های منحصر به­ فرد زبان برنامه ­نویسی پایتون چیست؟

زبان python دارای ویژگی­هایی است که باعث‌ شده از دیگر زبان­ها متمایز شود و لقب همه­ کاره­ بودن را بگیرد. این زبان در عین سادگی بسیار پیشرفته است و شما می­توانید بازار کار خوبی در آن داشته باشید.

در این زبان دیگر لازم نیست که کد­های اضافی بنویسید تا در ساخت بلوک سریع­تر عمل ­کنید. بر اساس آمار و شاخص­های مختلف این زبان برنامه ­نویسی در صدر لیست زبان­های محبوب جهان قرار دارد.

این محبوبیت به این دلیل حائز اهمیت است که شما می­توانید درباره آن، محتوا­های مختلفی را در سراسر اینترنت پیدا کنید. چراکه افراد زیادی هستند تا درباره این موضوع تولید محتوا کنند.

جمع ­بندی

پایتون یک زبان برنامه ­نویسی قدرتمند و در عین حال ساده است. با استفاده از این زبان می­توان زنجیره بلوکی قوی و کارآمدی ایجاد کرد. به­ همین دلیل در بسیاری از پروژه­ های بلاکچینی از این زبان استفاده می­شود.

به‌ جز حوزه بلاکچین زبان python در حوزه­ های توسعه وب، هوش مصنوعی و طراحی نیز مورد استفاده برنامه­ نویس­ها قرار می­گیرد.

باتوجه به محبوبیت بالای این زبان یادگیری آن امروز کار سختی نیست و منابع بسیاری برایش وجود دارد. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *