ViaBTC | استخراج بیت کوین یا ترید بیت کوین: کدام یک برای شما مناسب تر است؟

ViaBTC | استخراج بیت کوین یا ترید بیت کوین: کدام یک برای شما مناسب تر است؟
  • 1402/5/7
  • گویا آی تی
  • 0

منبع تصویر: گوگل ترندز

ارزهای دیجیتال به عنوان شکل جدیدی از روش‌های پرداخت متعارف الکترونیکی همتا به همتا، در سال های اخیر توجه و بحث گسترده ای را به خود جلب کرده است. برخی از رمزارزهای معروف، مانند Dogecoin و Ethereum، در سال ۲۰۲۱ حتی به ده رتبه برتر جستجوی جهانی گوگل نیز رسیده اند. در میان پروژه های متعدد رمزارزها، بیت کوین به عنوان رهبر این صنعت در کانون توجه قرار دارد و استخراج بیت کوین و ترید بیت کوین به موضوعات محبوبی بدل شده‌اند.

برای افراد تازه وارد، درک تفاوت‌‌های بین استخراج بیت‌کوین و ترید بیت‌کوین بسیار مهم است تا بتوانند رویکرد سرمایه‌گذاری را که برایشان مناسب‌‌تر است انتخاب کنند.

استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین به معنای استفاده از رایانه های قدرتمند برای تأیید تراکنش ها در شبکه بیت کوین است، فرآیندی که به مقدار قابل توجهی انرژی و توان پردازشی نیاز دارد. ماینرها در ازای ارائه این سرویس به صورت پاداش بلوک و کارمزد تراکنش، بیتکوین دریافت می کنند.

استخراج به سخت افزار قدرتمندی مانند ماینرهای ASIC و مقدار قابل توجهی برق نیاز دارد. امروزه، سختی استخراج همواره در حال افزایش است و نیاز به سرمایه گذاری اولیه قابل توجهی دارد. هر چه توان پردازشی بیشتر باشد، پاداش دریافتی نیز بیشتر خواهد بود. شما از لحظه‌ای که ماینینگ را شروع می کنید، می توانید به کسب درآمد و دریافت پاداش بپردازید، که یکی از دلایل اصلی جذب مردم به استخراج بیت کوین است.

از دیدگاه سنتی تر، استخراج بیت کوین شباهت زیادی به استخراج طلا دارد. معدنچیان برای جستجو و استخراج طلا به ابزار، تجهیزات و زمان نیاز دارند. آنها پس از به دست آوردن طلا، می توانند آن را برای استفاده در آینده ذخیره کنند یا بلافاصله در بازار بفروشند.

با توجه به هزینه های اولیه نسبتاً بالا و جریان مستمر پاداش های استخراج، استخراج بیت کوین بیشتر شبیه سرمایه گذاری بلندمدت برای توسعه پایدار در نظر گرفته می شود. با این حال، از آنجایی که همه نمی توانند هزینه های بالای تجهیزات را تحمل کرده یا برای بازگشت سرمایه در بلندمدت صبر کنند، مزایای ترید بیت کوین برجسته شده است.

مزایای ترید بیت کوین

برخلاف استخراج، ترید بیت کوین همان خرید و فروش بیت کوین برای کسب سود است. که رویکرد زیاد سرمایه محوری نیست. تنها چیزی که نیاز دارید یک پلتفرم معاملاتی است و می توانید ترید را حتی با تنها ۱۰ دلار شروع کنید.

علاوه بر این، معامله‌ی بیت کوین از نظر بازده سرمایه گذاری بی ثبات تر است. به عبارت دیگر، حتی یک سرمایه گذاری کوچکت ممکن است بازده قابل توجهی را برای شما به ارمغان بیاورد. در روزهای اولیه، ماینینگ راه اصلی برای به دست آوردن بیت کوین بود. با این حال، با گذشت زمان و افزایش سختی استخراج، بازده استخراج پیوسته رو به کاهش بوده است. از سوی دیگر، بازده معاملات بیت کوین کاملاً به روند بازار و توانایی های معاملاتی فردی بستگی دارد و آن را برای سرمایه گذاران سلطه‌جو مناسب تر می کند.

امروزه روش های مختلفی برای انجام معاملات بیت کوین وجود دارد. علاوه بر معاملات لحظه ای، گزینه هایی مانند معاملات آتی، معاملات اهرمی و استیکینگ وجود دارد که نیازهای اکثر سرمایه گذاران را برآورده می کند. با این حال، افزایش تنوع در گزینه های معاملاتی نیز به معنای بالارفتن هزینه های یادگیری است. اگرچه شروع این رویکردها آسان تر از استخراج است، اما تنها تعداد کمی از سرمایه گذاران می توانند به صورت مداوم در این بازار سود ببرند.

نتیجه

به طور خلاصه، هم استخراج بیت کوین و هم ترید بیت کوین مزایا و معایب خاص خود را دارند، اما هدف مشترک در آنها کسب سود است. اگر می‌خواهید سریعا وارد بازار کریپتو شوید و با حداقل سرمایه‌گذاری به دنبال هیجان سودهای قابل توجه باشید، ترید بیت کوین می‌تواند گزینه مناسبی باشد. در غیر این صورت اگر کسب سود نسبتاً پایدار را در اولویت قرار دهید و منابع مالی و زیرساختی کافی در اختیار داشته باشید، استخراج بیت کوین ممکن است سود بیشتری برای شما به همراه داشته باشد.

هر رویکردی که انتخاب می کنید، باید ابتدا تجزیه و تحلیل عمیق انجام دهید و روندها و فناوری های بازار را خوب درک کنید. یک ذهنیت باز برای پذیرش مفاهیم و تحولات نوظهور برای پیشرفت در بازار کریپتو ضروری کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *