اینستا پرو چیست و چگونه میتوانیم از اینستاپرو استفاده کنیم؟

اینستا پرو چیست و چگونه میتوانیم از اینستاپرو استفاده کنیم؟
  • 1402/8/19
  • گویا آی تی
  • 0

پیشرفت فناوری زمینه ای را ایجاد کرده است تا بیشتر افراد به گوشی های هوشمند دسترسی داشته باشند. این شرایط فرصتی شد تا شرکت های مختلف اپلیکیشن های گوناگونی را طراحی و تولید کنند. در این بین اینستاگرام یکی از برنامه های اجتماعی است که نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده است.

اما واقعیت این است که اینستاگرام از همه نظر کامل نبوده و ایراداتی دارد. به همین دلیل، برای جبران این کمبود، نسخه غیررسمی با نام اینستاگرام پرو (Instagram pro) در اختیار کاربران قرار گرفته است. در این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که اینستا پرو چیست و چه قابلیت هایی دارد. اگر از کاربران وفادار اینستاگرام هستید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

اینستا پرو چه ویژگی هایی دارد؟

اینستاگرام قابلیت های دیداری و شنیداری جذابی را در برنامه خود قرار داده است. این در حالی است در برخی موارد نمی توان به راحتی از ویدئو یا تصاویر نمایش داده شده در آن استفاده کرد. به همین دلیل اینستاگرام پرو به عنوان نسخه غیررسمی توسط سازمان دیگری طراحی شد. این برنامه علاوه بر داشتن قابلیت های نسخه اصلی اینستاگرام، خدمات دیگری را به کاربران ارائه می دهد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • بدون تبلیغات، از برنامه استفاده کنید

حذف تبلیغات در اینستاگرام پرو، قابلیت رابط کاربری را بیشتر کرده است. با این ویژگی کاربر از مزاحمت تبلیغات رها می شود. در این صورت بدون هیچ مزاحمت تبلیغاتی به راحتی می تواند وارد فید خود شده و با لذتی بیشتر از محتوا استفاده کند.

  • به راحتی محتوا مورد نظر خود را دانلود کنید

برای همه ما بارها اتفاق افتاده است که ویدئو یا استوری جذابی را در اینستاگرام می بینیم. در حالی که امکان دانلود مستقیم آن وجود ندارد. این مسئله در نسخه اینستا پرو رفع شده است. نسخه پرو به کاربر این امکان را می دهد تا محتوایی که می بیند یا می شوند را به راحتی دانلود کند.

همانطور که می دانیم زمان نمایش استوری ۲۴ ساعت است. زمانی که اطلاع مهمی در استوری نمایش داده می شود، بعد از گذشت یک روز افراد نمی توانند محتوا استوری شده را در اختیار داشته باشند. بنابراین، با استفاده از قابلیت دانلود در اینستاگرام پرو، کاربر مشکل زمان و از دست دادن اطلاعات را ندارد.

قابلیت ترجمه درون برنامه در اینستاگرام پرو

 

  • اینستاگرام پرو دارای قابلیت ترجمه درون برنامه ای است

با قابلیتی که در این برنامه ایجاد شده می توان با کاربران دیگر در کشورهای مختلف ارتباط برقرار کرد. در اینستا پرو، زیرنویس ها و نظرات به صورت خودکار به زبان دلخواه ترجمه می شوند. در این صورت دیگر نیازی نیست که به زبان های دیگر تسلط داشته باشید. با کمک ترجمه درون برنامه، تعاملات بیشتر و به شکلی معنادارتر انجام می شوند.

  • ایجاد حالت مخفی در نسخه پرو به راحتی امکان پذیر است

برخی اوقات افراد ترجیح می دهند بدون اینکه ردی از خود به جای بگذارند، استوری و ویدئوهای مختلف را ببنند. در نسخه پرو اینستاگرام این امکان ایجاد شده است. با استفاده از حالت مخفی، کاربر می تواند به صورت ناشناس استوری ها را دیده و پست ها را بخواند. بدون اینکه کاربران دیگر متوجه حضور فرد شوند.

  • حریم شخصی در این نسخه بیشتر رعایت می شود

در دورانی هستیم که بیشتر فعالیت ها به صورت دیجیتال انجام می شود. به همین دلیل امنیت و داشتن حریم خصوصی از اهمیت زیادی برخوردار است. با استفاده از اینستا پرو کاربر کنترل بیشتری به حریم شخصی خود دارد. شخصی سازی در این برنامه با دقت و حساسیت بیشتری انجام می شود. در این صورت شما به عنوان کاربر مشخص می کنید که چه کسی محتوا را مشاهده کند، چه کسی پیام برای شما ارسال کند و مواردی از این قبیل.

قابلیت ویرایش عکس و فیلم در نسخه پرو اینستاگرام

  • از ویرایشگر داخلی عکس و ویدئو استفاده کنید

می توانید خلاقیت و مهارت خود در ویرایش عکس و ویدئو را  با استفاده از این برنامه ارتقا دهید. Insta pro دارای ویرایشگر داخلی است که به کاربر این امکان را می دهد که عکس و ویدئوهای خود را قبل از اشتراک گذاری، ویرایش کند. با این روش، محتوای ارائه شده در صفحه کاربری از جذابیت بیشتری برخوردار خواهد بود. ضمن اینکه با استفاده از فیلترها و جلوه های بصری موجود در این نسخه، به راحتی می توان پست های زیباتری خلق کرد.

  • پروفایل دوستان خود را در اندازه واقعی مشاهده کنید

در حالت عادی امکان مشاهده تصویر پروفایل در اینستاگرام وجود ندارد. در حالی که در نسخه پرو، می توان تصویر پروفایل افراد دیگر را در اندازه واقعی مشاهده کرد. در  برخی موارد تصاویری که به عنوان تصویر پروفایل بارگذاری می شوند خاص و منحصر به فرد است. اینستا پرو این امکان را به کاربر می دهد که تصویر پروفایل مورد نظر را دانلود کند.

معایب اینستا پرو

اینستا پرو چه معایبی دارد؟

نمی توان برنامه ای را پیدا کرد که بدون نقص باشد. به طورکلی هر برنامه ای ویژگی های منفی و مثبت فراوانی دارد. اینستاگرام پرو هم از این قاعده مستثنی نیست. این برنامه علاوه بر ویژگی های مثبتی که دارد، معایبی هم دارد.

به دلیل اینکه این برنامه نسخه غیررسمی است، در گوگل پلی یا اپ استور ارائه نمی شود. به همین دلیل برای دانلود نسخه پرو باید از منابع غیر رسمی و غیر معتبر استفاده کرد. ضمن اینکه ممنوعیت های اعمال شده در اینستاگرام در نسخه پرو، نادیده گرفته می شود.

همچنن به دلیل قابلیت هایی که در نسخه غیررسمی طراحی شده است، این احتمال وجود دارد که استقبال کاربران از سایر شبکه های اجتماعی به تدریج کم شود. در این صورت بسیاری از سازندگان و طراحان سایر برنامه ها، با مشکل رو به رو خواهند شد.

امنیت در برنامه اینستاگرام پرو

آیا اینستا پرو از امنیت لازم برخوردار است؟

اینستاگرام پرو، نسخه ای غیررسمی است. به این معنا که سازندگان آن طراحان برنامه اینستاگرام نیستند. به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که در زمان بروز مشکل، از کاربران پشتیبانی شود. با این حال Insta pro در مدت زمان فعالیت خود، توانسته تا حد زیادی نظر مخاطبان را به خود جلب کند.

به طورکلی برای امنیت بیشتر در زمان استفاده از برنامه های غیررسمی بهتر است از رمز عبور دو مرحله ای استفاده کنید. ضمن اینکه در انتخاب پیج هایی که فالو می کنید دقت لازم را داشته باشید. البته درخواست های دوستی را هم به راحتی قبول نکنید.

اینستا پرو یا اینستاگرام؟

و در پایان، آیا می توان به جای اینستاگرام از اینستا پرو استفاده کرد؟

همانطور که در متن مقاله گفته شد، اینستاگرام پرو توسط طراحان اینستاگرام ساخته نشده است. ضمن اینکه نمی توان این برنامه را از فروشگاه های معتبر مجازی تهیه کرد. این در حالی است که اینستاگرام پرو قابلیت های فراوانی دارد که مورد توجه مخاطبان بسیاری قرار گرفته است.

یکی از ایرادات اصلی اینستا پرو، عدم رعایت ضوابط اخلاقی است. به طوری که افراد می توانند به راحتی به فیلم های غیراخلاقی، محتوای تفرقه افکن و همچنین مطالب توهین آمیز دسترسی داشته باشند. بنابراین، نمی توان اینستاگرام پرو را جایگزین مناسبی برای اینستاگرام در نظر گرفت. البته استفاه کردن یا نکردن از این برنامه به سلیقه کاربر بستگی دارد. بنابراین اگر قابلیت های مختلف این برنامه الویت اصلی انتخاب آن باشد، می تواند جایگزین مناسبی برای اینستاگرم محسوب شود.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *