آموزش کامل نحوه گرفتن تیک آبی اینستاگرام

آموزش کامل نحوه گرفتن تیک آبی اینستاگرام
  • 1402/8/22
  • گویا آی تی
  • 0

حوزه فعالیت اینستاگرام بسیار بیشتر از یک شبکه اجتماعی است. در ابتدا این پلتفرم با هدف اشتراک گذاری عکس و ویدئو طراحی و عرضه شد. در حالی که در مدتی کوتاه، توانست جنبه تجاری، آموزشی و تفریحی هم به خود بگیرد. نکته مهم این است که با بیش از یک میلیارد کاربر فعال، توانسته ابزاری قدرتمند برای رونق کسب و کار افراد باشد.

داشتن یک حساب کاربری تائید شده در اینستاگرام فرصت های زیادی را برای افزایش فروش ایجاد می کند. به طورکلی حساب کاربری تائید شده به صورت تیک آبی نمایش داده می شود. اما از چه روش هایی می توان تیک آبی را دریافت کرد. این مقاله با هدف آموزش کامل نحوه گرفتن تیک آبی اینستاگرام طراحی شده است. به همین دلیل اگر به دنبال گرفتن تائیدیه و دریافت تیک آبی در اینستاگرام هستید، تا انتها با ما همراه باشید.

منظور از تیک آبی اینستاگرام چیست؟

تیک آبی یا تائیدیه اینستاگرام به صورت علامت آبی رنگ در کنار نام حساب کاربری قرار دارد. تیک آبی در این برنامه نشان دهنده رسمی و واقعی بودن حساب کاربری است. به طور کلی این علامت پیج واقعی را از غیرواقعی متمایز می کند. به همین دلیل است که در کنار نام کاربری بسیاری از برندها، افراد معروف و شخصیت های محبوب، این علامت را می بینیم.

در این صورت هیچ فردی نمی تواند پیج های تیک دار را جعل کند. اولین بار در سال ۲۰۱۸ این امکان به کاربران داده شد، تا از اینستاگرام تائیدیه دریافت کنند. البته دریافت چنین تائیدیه ای نیازمند اقدامات مختلفی است.

به این صورت که کاربران باید درخواست دریافت تیک آبی را برای اینستاگرام ارسال کنند. با بررسی های انجام شده در زمینه حوزه فعالیت و درستی عملکرد پیج، تیک تائید به حساب کاربری تعلق می گیرد.

گرفتن تیک آبی برای پیج اینستاگرام

گرفتن تیک آبی اینستاگرام چه مزیت هایی دارد؟

همانطور که گفته شد، یکی از مهم ترین دلایل ارائه تیک آبی، جلوگیری از جعل حساب کاربری است. ضمن اینکه، این علامت نشان می دهد که فعالیت های پیج مورد تائید اینستاگرام است. در این صورت مخاطبان به راحتی می توانند به محتوای آن اطمینان کرده یا با آن تعامل داشته باشند. مزیت های دیگری را هم می توان در نظر گرفت. از جمله:

  • تیک آبی در کنار نام کاربری می تواند به انحصاری بودن برند کمک کند.
  • موجب افزایش آگاهی از برند شده و تعداد فالوورها افزایش پیدا می کند.
  • تیک تائید روشی موثر برای حفاظت از نام تجاری است. ضمن اینکه میزان تقلب هم کاهش پیدا می کند.
  • موجب افزایش اعتماد کاربران به برند و محتوای آن می شود.
  • با گرفتن تیک آبی اینستاگرام، مخاطبان به راحتی می توانند برند مورد نظر را در جستجوها پیدا می کنند.

شرایط لازم برای گرفتن تیک آبی اینستاگرام

شرایط لازم برای گرفتن تیک آبی چیست؟

پلتفرم اینستاگرام موارد مختلفی را برای ارائه تیک تائید به کاربران در نظر گرفته است. کاربری که واجد این شرایط باشد، می تواند موفق به گرفتن تیک آبی اینستاگرام شود. در ادامه به برخی از شرایط لازم برای دریافت این علامت اشاره می کنیم:

  • حساب کاربری باید معتبر باشد

برای دریافت تیک آبی، حساب اینستاگرام باید نماینده یک برند یا کسب و کار باشد. یا اینکه متعلق به شخص حقیقی و شناخته شده باشد.

  • حساب کاربری باید عمومی باشد

تیک تائید فقط به نهادهای عمومی و افراد مطرح ارائه می شود. به این معنا که برای یک حساب کاربری خصوصی نمی توان درخواست تیک آبی کرد.

  • اطلاعات درج شده در حساب کاربری باید کامل باشد

به این معنا که عکس پروفایل، بیو باید متعلق به فرد یا برند باشد. به حساب کاربری هایی با تصویر پروفایل غیرمرتبط، تیک آبی تعلق نمی گیرد. علاوه بر اینکه در زمان درخواست تیک، حساب کاربری باید فعال باشد.

  • حساب کاربری باید مورد توجه کاربران مختلف باشد

برای دریافت تیک تائید، حساب کاربری باید در منابع مختلف مطرح بوده و در رسانه های گوناگون هم توسط افراد جستجو شده باشد.

  • پایبند بودن به قوانین اینستاگرام

علاوه بر مواردی که مطرح شد، حساب کاربری باید تابع قوانین اینستاگرام باشد. پیروی از دستورالعمل های این پلتفرم و سابقه درخشان در آن می تواند یک امتیاز باشد. در این صورت تیک آبی به حساب کاربری تعلق می گیرد.

آموزش کامل نحوه گرفتن تیک آبی اینستاگرام

نحوه گرفتن تیک آبی اینستاگرام چگونه است؟

همانطور که گفته شد، دریافت تیک تائید برای صاحبان مشاغل و برندها می تواند مزیت های مختلفی داشته باشد. اما نکته مهم این است که چگونه می توان تیک آبی را دریافت کرد. از همه مهم تر اینکه آیا دریافت تائیدیه رایگان است. در ادامه به این موارد پاسخ خواهیم داد.

برای ارسال درخواست تائیدیه در ابتدا:

  • از طریق اپلیکیشن تلفن همراه یا وب سایت اینستاگرام وارد حساب کاربری خود شوید. اگر بیش از یک حساب کاربری دارید، وارد حسابی شوید که قصد دریافت تیک آبی برای آن را دارید.
  • بر روی عکس پروفایل در پائین صفحه سمت راست ضربه بزنید.
  • در صفحه باز شده، بر روی علامت سه خط در بالا و سمت راست ضربه زده و سپس وارد Setting شوید.
  • بر روی عبارت Account type and tools ضربه بزنید.
  • Request verification را انتخاب کنید.

قوانین اینستاگرام برای دریافت تیک تائید

  • نام کاربری خود را وارد کرده و فرم مورد نیاز برای شناسایی را کامل کنید. در صورتی که قصد دریافت تیک آبی برای حساب کاربری مربوط به شرکت را دارید، لازم است که صورت حساب یا اظهارنامه مالیاتی را هم بر روی صفحه بارگذاری کنید. در غیر این صورت ارسال تصویر گذرنامه، کارت ملی یا گواهینامه رانندگی الزامی است.
  • دستورالعمل های نوشته شده در صفحه را به دقت مطالعه کنید.
  • بخش بعدی مربوط به ارسال لینک شبکه های اجتماعی است. اگر در رسانه های دیگر به جز اینستاگرام عضو هستید، بهتر است لینک آن را در این بخش وارد کنید. البته تکمیل این بخش اختیاری است. با این حال پیشنهاد می کنیم که برای اثبات حسن عملکرد خود، این بخش را هم تکمیل کنید.
  • دکمه ارسال را زده و منتظر دریافت پاسخ از اینستاگرام باشید.

بعد از چند روز نتیجه بررسی از طریق ایمیل به کاربر اطلاع داده خواهد شد. ممکن است درخواست شما تائید یا رد شود. البته دلایل مختلفی می تواند برای رد درخواست گرفتن تیک آبی اینستاگرام وجود داشته باشد. در این صورت بهتر است:

  • موارد و ضوابط دریافت تائیدیه را دوباره به دقت مطالعه کنید.
  • دلیل رد درخواست را یافته و آن را رفع کنید.
  • بعد از ۳۰ روز می توانید مجدد درخواست خود را برای اینستاگرام بفرستید.

تیک آبی برای حساب کاربری اینستاگرام

آیا به صورت رایگان می توان تیک آبی اینستاگرام گرفت؟

به طور کلی گرفتن تیک آبی اینستاگرام بدون هزینه انجام می شود. فقط کافیست اصول مورد نظر این پلتفرم را به دقت رعایت کنید. ضمن اینکه وب سایت های مختلفی هستند که برای حساب کاربری های مختلف اقدام به دریافت تیک تائید می کنند. البته در عوض دریافت این نشان، باید هزینه ای به این سایت ها پرداخت کنید. البته با آموزش کامل نحوه گرفتن تیک آبی اینستاگرام می توانید به راحتی تیک تائید را دریافت کنید.

و در پایان، چه راهکارهایی را برای گرفتن تیک آبی اینستاگرام باید در نظر گرفت؟

قبل از اقدام برای ارسال درخواست به اینستاگرام برای دریافت تیک آبی، مهم است که موارد مختلفی را در نظر بگیرید. در ابتدا با تولید محتوا مناسب و جذاب، تعدا فالوورهای خود را افزایش دهید. ضمن اینکه با برنامه ریزی و به صورت مرتبط پست های جذاب بگذارید. تا زمانی که حضور قوی در اینستاگرام نداشته باشید، نمی توانید درخواست دریافت تیک آبی بدهید.

همچنین، بهتر است میزان تعامل را با فالوورهای خود بیشتر کنید. بهتر است زمینه ای را فراهم کنید تا مخاطبان، پست های پیج را در رسانه ها و با افراد دیگر به اشتراک بگذارند. به طور کلی نحوه گرفتن تیک آبی اینستاگرام این است که حساب کاربری خود را طبق ضوابط این پلتفرم پیش ببرید. در این صورت بدون شک تائیدیه اینستاگرام به راحتی آب خوردن دریافت خواهید کرد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *